שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: רועי צוקרמן

    פורד S-מקס במבחן דרכים: מיניוואן מנהלים

    כאשר אין לך כמעט מתחרים, אתה עלול למצוא את עצמך מתעצל או מתרשל. למרבה המזל, זה לא המצב בכל הנוגע ל-S-מקס של פורד. מבחן דרכים

    • קטגוריה: מיניוואנים
    • מתחרים עיקריים: דודג' ג'רני, קיה קרניבל
    • מחיר התחלתי: 175 אלף שקל
    • מחיר לדגם הנבחן: 182 אלף שקל

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    תא הנוסעים של ה-S-מקס חושף את גילו. למרות איכות הרכבה מצוינת ואיכות חומרים טובה, קל לראות כי מדובר ברכב שהוצג לפני שש שנים, ושאינו עומד בהכרח בקו אחד עם מיטב תאי הנוסעים של פורד (במיוחד מבחינת מקומות אחסון). עם זאת, ביחס למתחריו הוא עדיין מרשים. המושבים נוחים והמרווח טוב, אם כי השורה השלישית סובלת ממרווח ברכיים מצומצם וגישה לא נוחה. כאשר המושבים האחוריים מקופלים, סף ההטענה בתא המטען גבוה, וכאשר הם ניצבים נפח ההטענה צנוע יחסית. הנדסת האנוש טובה, אם כי תפעול בלם החנייה בעל המבנה הייחודי דורש זרוע חזקה.

    תא הנוסעים איכותי ונעים, אך מרגיש מעט מיושן (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    תא הנוסעים איכותי ונעים, אך מרגיש מעט מיושן(צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    ה-S-מקס מבוסס על פלטפורמת המשפחתית הגדולה מונדיאו, וטוב שכך. נוחות הנסיעה בתוך העיר מצוינת, ומעלימה שיבושים כמעט לחלוטין. הנוחות מחוץ לעיר מעט פחות טובה, שכן ה-S-מקס מרגיש מעט קופצני במהירות גבוהה, במיוחד כאשר הוא אינו עמוס. בידוד הרעשים טוב, אך רעשי רוח ותיבת הילוכים נוכחים בשיוט. בסך הכל מדובר בסביבה נעימה מאוד, גם בנסיעות ארוכות.

    נוחות הנסיעה מצוינת בעיר, טובה מאוד מחוץ לעיר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    נוחות הנסיעה מצוינת בעיר, טובה מאוד מחוץ לעיר(צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע-גיר

    כאשר חושבים על מיניוואן לא בהכרח חושבים על ביצועים, אך זו ללא ספק אחת הנקודות הבולטות ב-S-מקס. גם בגרסה החלשה של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו עם 203 כ"ס - לעומת 240 בגרסה הבכירה - ה-S מציע ביצועים מעולים לקטגוריה. המנוע שקט וגמיש, אם כי תיבת השישה הילוכים הרובוטית כפולת המצמד ממהרת לעיתים להעלות הילוך, ללא ספק לטובת חסכון בדלק. התיבה עצמה היא אחת הטובות מסוגה, לפחות בשימוש יומיומי: העברות ההילוכים חלקות, ושיהוקים ונקישות האופייניים לתיבות דומות בהילוכים נמוכים, כמעט ולא קיימים. תצרוכת הדלק טובה למדי, עם 9.8 קמ"ל במבחן המדמה תנאי אמת.

    מנוע 2.0 ליטר טורבו החליף את ה-2.3 ליטר הבזבזני (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    מנוע 2.0 ליטר טורבו החליף את ה-2.3 ליטר הבזבזני(צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    כמו הביצועים, גם היכולת הדינמית של ה-S-מקס מצוינת. לא רק ביחס לקטגוריה, אלא אפילו בהשוואה למשפחתיות גדולות. נטיית המרכב אינה מודגשת למרות ממד הגובה, ההיגוי מדויק ורמת האחיזה גבוהה מאוד. מערכת הבלימה תפקדה היטב, גם תחת עומס. ל-S-מקס שבע כריות אוויר (כולל אחת לברכי הנהג) וציון בטיחות פאסיבית טוב של חמישה כוכבים מרביים במבחן ה-Euro NCAP.

    היכולת הדינמית מצוינת, גם הבטיחות הפאסיבית ()
    היכולת הדינמית מצוינת, גם הבטיחות הפאסיבית

     

    5. אבזור ומחיר

    הרכב בו נהגנו, ברמת הגימור "טרנד" הבסיסית, כולל מערכת שמע מקורית עם חיבור AUX, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים גם לשורת המושבים השנייה, ובקרת שיוט. ברכב ההדגמה הוחלפה מערכת השמע במערכת לא מקורית, עם GPS מובנה, בלוטות' ו-USB. עלות מערכת זו עומדת על 7,000 שקל. בסך הכל מדובר באבזור סביר לקטגוריה (וגם ביחס לקטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים שמתחת), אך במחיר זה ניתן כבר לצפות ליותר.

    אפשר היה לצפות ליותר אבזור - אך התמורה בסך הכל סבירה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    אפשר היה לצפות ליותר אבזור - אך התמורה בסך הכל סבירה(צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + נוחות נסיעה, בטיחות, ביצועים, יכולת דינמית

    - כניסה ומרווח בשורה השלישית, תא מטען

     

    ולבסוף: פורד מציעה בישראל שני מיניוואנים דומים: ה-S-מקס אמור להיות הדינמי, הגלאקסי (על אותה פלטפורמה, מעט ארוך וגבוה משמעותית), אמור להיות המשפחתי. אבל גם בגרסה בה נהגנו, מדובר במוביל נוסעים משובח. למרות ההצהרות הספורטיביות, זהו בעיקר מיניוואן מרווח, נוח מאוד ובטוח. העובדה שהוא מספק גם ביצועים מצוינים ויכולת דינמית גבוהה, היא סוג של בונוס - בקטגוריה שמתאפיינת בדרך כלל בכלי רכב אפרוריים. תוספת המחיר לעומת מיניוואן קומפקטי מעולם לא נראתה כה-מוצדקת.

    פורד S-מקס
    פורד S-מקס
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
    נפח / סוג דלק 2.0 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 203 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית-מצמד כפול, 6 הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
    אורך 477 ס"מ
    רוחב 188 ס"מ
    גובה 166 ס"מ
    בסיס גלגלים 285 ס"מ
    משקל 1,676 ק"ג
    נפח תא מטען 2,000-285 ליטר
    100-0 קמ"ש 8.5 שניות
    מהירות מרבית 221 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.3 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 9.8 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 189 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 12
    מחיר לגרסה שנבחנה 182,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פורד S-מקס
    צילום: רועי צוקרמן
    מנוע טורבו חדש
    צילום: רועי צוקרמן
    נוחות הנסיעה מצוינת
    צילום: רועי צוקרמן
    גם הביצועים
    צילום: רועי צוקרמן
    תא הנוסעים מרגיש מעט מיושן
    צילום: רועי צוקרמן
    המרווח טוב, ליושבים בשורה השלישית גישה לא מושלמת
    צילום: רועי צוקרמן
    פורד S-מקס
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים