שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

הונדה אינסייט במבחן: בשביל 14 ק"מ לליטר?

האינסייט תדרוש מכם לוותר על מרווח, על איכות ועל נוחות ועידון. בתמורה תקבלו בנוסף למנוע בנזין, גם יחידה חשמלית צנועה שמבטיחה לחסוך בדלק. בדקנו כמה משתלמת העסקה

  • קטגוריה: משפחתית קטנה - מכונית כלאיים קטנה
  • מתחרות עיקריות: יונדאי i25, קיה ריו - טויוטה אוריס הייבריד
  • מחיר התחלתי: 135 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 135 אלף שקל

 

1. תא נוסעים ותפעול

האינסייט עברה לאחרונה רענון של אמצע החיים, במסגרתו טופל בין היתר נושא איכות תא הנוסעים. שיפור אכן יש, אבל לא מספיק: חלקים נכבדים מהקונסולה מורכבים מחומרים באיכות בינונית, וגם ההרכבה לא מצטיינת. כל זה מתבלט נוכח תג המחיר, שגבוה אף ממכוניות מקטגוריה גבוהה יותר. המרווח - במיוחד לכתפיים מלפנים ומאחור, ולראש מאחור - מאכזב, אך מרווח הברכיים נדיב. תא המטען שימושי וגדול ביחס לקטגוריה. אך מושב הנהג התגלה כלא נוח באופן בולט. הנדסת האנוש אינה מרשימה. שלל המתגים והצגים יוצרים בלבול מיותר, וגלגל ההגה מעט נמוך מהרצוי.

תא הנוסעים מציע מרווח ברכיים טוב, האיכות בינונית (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים מציע מרווח ברכיים טוב, האיכות בינונית(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות נסיעה הייתה נקודת תורפה נוספת של האינסייט לפני מתיחת הפנים. גם כאן ניכר שיפור, וגם כאן היא עדיין פחות נוחה מהממוצע בקטגוריה, עם נוחות נסיעה בינונית בלבד בעיר, עקב כיול מתלים נוקשה מדי. כדאי גם לציין כי מערכת הכלאיים פוגעת בנוחות, שכן מעבר בין מצב בלימה רגרנטיבית לבלימה רגילה, מורגש מדי ומטלטל שלא לצורך. בנוסף, כאשר האינסייט מדוממת מנוע לחסכון בדלק, עוצמת המיזוג נחלשת משמעותית - לא אידאלי בקיץ ישראלי. ההיגוי קל לתפעול וכושר התמרון במהירות נמוכה טוב. 

נוחות הנסיעה לא מצטיינת בשום שלב (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה לא מצטיינת בשום שלב(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

יש להניח כי נושא תצרוכת הדלק מהווה סוגיה חשובה ביותר עבור רוכשי רכב כלאיים, וכאן מאכזבת האינסייט באופן קיצוני. במסלול מבחן רגוע המדמה תנאי אמת של רוכשי רכב מסוג זה, עמדה תצרוכת הדלק על 14.3 קמ"ל בלבד. מדובר בפער עצום לעומת הנתון מוצהר - 24.3 קמ"ל. מדובר בפער חריג לכל סוג רכב. כדי לבדוק אם לא טעינו, ביצענו נסיעה חסכונית במיוחד שאינה מדמה תנאי אמת, ועדיין לא השגנו תוצאה טובה מ-1:16. יש לזכור כי האינסייט אינה היברידית "מלאה", והמנוע החשמלי לא מסוגל להניע את הגלגלים לבדו. ונקודה מפתיעה: במקרים רבים המערכת אפילו אינה מכבה את מנוע הבנזין בעצירה.

 

יחידת הכוח של האינסייט, בנפח 1.3 ליטר ועם 88 כ"ס (10 נוספים מהמנוע החשמלי), משודכת לתיבת הילוכים רציפה. המנוע רועש ומרגיש חלש, וכדי לקבל ביצועים נאותים יש לדחוק אותו - במחיר של רעש חריג. באופן מעט תמוה, האינסייט מתדרדרת לאחור בעצירה במצבים מסוימים, לפני שמנוע הבנזין חוזר לפעול.

14.3 ק"מ לליטר - בשביל זה לא קונים רכב כלאיים יקר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
14.3 ק"מ לליטר - בשביל זה לא קונים רכב כלאיים יקר(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של האינסייט סבירה, וממקמת אותה בערך במרכז קטגוריית הסופר-מיני מכל בחינה - אחיזה, היגוי ותחושת בטחון. תחושת הבלימה אינה אחידה דיה, אך עוצמת הבלימה טובה. האינסייט נמכרת עם מפרט בטיחות מלא - שש כריות אוויר ובקרת יציבות. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP היא זכתה לציון טוב מאוד של חמישה כוכבי בטיחות.

האינסייט זכתה לציון גבוה במבחן הבטיחות של Euro NCAP ()
האינסייט זכתה לציון גבוה במבחן הבטיחות של Euro NCAP

 

5. אבזור ומחיר

תמורת מחיר של 135 אלף שקל למשפחתית קטנה, אפשר לצפות לאבזור יוצא דופן. זה לא המצב. האינסייט מאובזרת במערכת שמע מקורית עם חיבור AUX ו-USB, חישוקים קלים ובקרת שיוט. זהו אבזור סביר ביחס לקטגוריה, אך תמורת מחיר נמוך משמעותית אפשר לקבל אבזור דומה או עשיר בחלק מהמתחרות ואף בקטגוריה מעל.

המחיר גבוה מאוד ביחס לתמורה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המחיר גבוה מאוד ביחס לתמורה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ תדמית ירוקה

- מחיר, נוחות, איכות

 

ולבסוף: האינסייט מאכזבת, בראש ובראשונה, בגלל תצרוכת הדלק. מחירה הגבוה נעוץ לכאורה במערכת הכלאיים, ואמור להצדיק את הפער בינה לבין משפחתיות קטנות. אבל גם נהגים שנוסעים הרבה במיוחד, יתקשו לקזז את הפער מול מכונית רגילה, שבמקרים מסוימים גם תהיה איכותית, נוחה ומאובזרת מהאינסייט.

 

אם כל זה לא מספיק, באותו מחיר ניתן לרכוש רכב כלאיים גדול יותר ובעל מערכת הנעה מתקדמת יותר (טויוטה אוריס HSD). חבל שבניגוד לג'אז ההיברידית, שעולה פחות מג'אז רגילה, ביבואנית לא השכילו לתמחר את האינסייט באופן שיהפוך אותה למשתלמת יותר.

הונדה אינסייט
הונדה אינסייט
מנוע בנזין 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,339 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 88 כ"ס ב-5,800 סל"ד
מומנט מרבי 12.3 קג"מ ב-4,500 סל"ד
מנוע חשמל מצבר ניקל-מטאל (Ni-MH)
(הספק / מומנט) 14 כ"ס / 8 קג"מ
הספק משולב 98 כ"ס
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, ליפטבק / חמישה
אורך 439.5 ס"מ
רוחב 169.5 ס"מ
גובה 143.5 ס"מ
בסיס גלגלים 255 ס"מ
משקל 1,220 ק"ג
נפח תא מטען 408 ליטר
100-0 קמ"ש 12.5 שניות
מהירות מרבית 184 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 24.3 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 14.3 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 99 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 135 אלף שקל
כריות אוויר שש (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חישוקים קלים נאים
צילום: רועי צוקרמן
מרווח טוב לברכיים, פחות לראש
צילום: רועי צוקרמן
הנדסת האנוש לא מצטיינת
צילום: רועי צוקרמן
כולל שכבות המידע
צילום: רועי צוקרמן
סביבת הנהג
צילום: רועי צוקרמן
האיכות שופרה ביחס לעבר
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען גדול
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים