שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ב.מ.וו מוסיפה קטנוע למשפחה. ועכשיו, עם חשמל

    לאחר שחדרה בסערה לקטגוריית הסופר-קטנועים עם צמד אחים המאיימים לכבוש את השוק, מוסיפה ב.מ.וו גרסה שלישית - חשמלית לחלוטין

    ב.מ.וו סוגרת מעגל (חשמלי). יצרנית הרכב הבווארית מרחיבה את משפחת הסופר-קטנועים שהציגה לפני מספר חודשים, עם גרסה חשמלית. אחרי שחשפה אותו לפני כשנה בגרסת אב-טיפוס, מגיע כעת ה-C Evolution לכביש ככלי בייצור סדרתי. ובעידן הנוכחי צריך להיות פסימיסט מושבע, כדי שלא לנבא לו הצלחה - לפחות באירופה.

     

    עוד בערוץ הדו-גלגלי של ynet:

     

     

    חיצונית דומה ה-C אבולושן באופן קיצוני לאב הטיפוס עליו הוא מבוסס, וכמובן שהוא מנמשיך את השפה העיצובית המקורית של צמד קטנועי C - ה-GT המיועד לרכיבה נינוחה יותר, וה-C הספורטיבי מהשניים. אך מתחת לפלסטיקה, המבנה שונה ולא במקצת.

     

    מרכז הקטנוע הוא למעשה מכלול הסוללות העטוף אלומיניום, ומשמש חלק נושא בעומס. אל המעטפת מחוברת מלפנים תת-שלדה המגיעה עד ראש ההיגוי, ומאחור אל שלדת הזנב. המנוע החשמלי והאלטרנטור ממוקמים מתחת מכלול הסוללות, ומתפקדים למעשה כציר הזרוע האחורית. משם מועבר הכוח על-ידי רצועה אל תמסורת הממוקמת בצמוד לגלגל.

     

     

    מבנה זה מקובל בקטנועים "רגילים", בהם יחידת ההנעה וההילוכים נעות יחד עם הזרוע האחורית. מבחינה זו שונ האבולושן באופן קיצוני ממבנה ה-C600 ספורט וה-C650GT, בהם המנוע מקובע לשלדה, הזרוע האחורית נעה לבדה וההנעה הסופית נעשית באמצעות שרשרת הנעה בתוך הזרוע. נראה כי מיקום הסוללות, כמו-גם הייעוד השונה של הקטנוע החשמלי, הביאו לשינוי במבנה בסיסי.

     

    המנוע החשמלי בו עושה האבולושן שימוש מציע הספק קבוע של 14.8 כ"ס (11 קילוואט) אך הוא יכול להגיע עד 47 כ"ס (35 קילוואט) לפרקי זמן קצרים, דוגמת האצה. המהירות המרבית מוגבלת ל-120 קמ"ש, אך ההאצה - מהמקום ובזמן נסיעה - מקבילה לטענת ב.מ.וו, לקטנועי 600 סמ"ק מקבילים בגודלם. הסיבה לכך לדברי היצרנית: נתון מומנט עדיף וזמינות כוח מיידית.

     

     

    המנוע ניזון מסוללת ליתיום-יון בעלת קיבולת של 8 קילוואט-שעה, המאפשרת טווח מרבי של 100 ק"מ בין טעינה לטעינה. זו נמשכת באופן רשמי כשלוש שעות - ממצב ריק לקיבולת מלאה . נראה כי הבחירה בסוללת ליתיום יון ולא בסוללת ליתיום פולימר ממתקדמת יותר נעשה משיקולי עלות, אך גם מכיוון שמודלי הטעינה והאלקטרוניקה של ה-C אבולושן, זהים לאלו של ה-i3, המכונית החשמלית הקטנה של ב.מ.וו.

     

     

    ה-C אבולושן עושה שימוש במערכת האוגרת אנרגיית בלימה והופכת אותה לחשמלית באמצעות אלטרנטור. מערכת זו, להערכת ב.מ.וו, מאפשרת לטעון בין 10 ל-20 אחוזים מקיבולת הסוללות. שלושה דיסקים (צמד מלפנים, אחד מאחור) בקוטר 270 מ"מ נתמכים ב-ABS. למזלג ההפוך מלפנים מהלך מתלה של 115 מ"מ, והחישוקים בקוטר "15. צמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה יגיעו במידות 120-70 מלפנים ו-160-60 מאחור. אגב, בהתאם לתדמיתו המעודכנת, לוח המחוונים של ה-C אבולושן יציע מסך TFT בלבד, עם ממשק משותף לזה של ה-i3.

     

    על השאלות מתי יחל שיווקו, מה יהיה מחירו ובאיזה שלב של חייו הוא עתיד להגיע לארץ, אין לנו בינתיים תשובות.

     

    הכתבה באדיבות אתר דו"גרי

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    דומה ל-C, אבל מאד שונה
    מבנה שלדה אחר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים