שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מכונית על חדשה בהשראת חציל ואודרי הפבורן
    מקלארן נענתה לבקשה יוצאת דופן של לקוח: יצרו עבורי מכונית עם עיצוב נצחי, אלגנטי וקלאסי. ההשראה הגיעה ממקורות מפתיעים, מה דעתכם על התוצאה?

    מקלארן הציגה מכונית יחידה מסוגה - והכל תודות חובב רכב עשיר במיוחד ולמקורות השראה יוצאי דופן. קוראים לה X-1, והיא מבוססת על ה-MP4-12C, אך עם עיצוב חדש לחלוטין. היא יוצרה לבקשת הלקוח, שהיה מעורב בהליך העיצוב מתחילתו עד סופו.

     

     

    המכונית הוזמנה על-ידי חובב רכב אנונימי (ועשיר כקורח), שבבעלותו אוסף מכוניות ספורט גדול. בין היתר ברשותו מקלארן F1, מרצדס SLR (שתוכננה אף היא על-ידי הבריטים) וכמובן - MP4-12C סדרתית. כל זה לא הספיק לו, ולפני שלוש שנים ביקש ממקלארן שתייצר עבורו רכב יחיד במינו.

     

     

     

    את התוצאה אפשר לראות בגלריית התמונות המלאה, כאשר התדריך דיבר על "עיצוב אלגנטי, קלאסי ונצחי". עם ההגדרה המעורפלת הזו מעצבי מקלארן נכנסו לפעולה. הם נפגשו עם הלקוח לשיחה של שלוש שעות, בסופה החלו בתכנון. בשלב הראשון הכינו ספר השראה עם מאות תמונות כדי להציג בפניו, במטרה לנסות ולזהות את טעמו.

     

    בין התמונות שהובילו לעיצוב הסופי נמנות כמה הפתעות. וכך לצד דגמי רכב קלאסיים משנות ה-50 וה-60, תמונות של אודרי הפבורן ושל חציל, היוו השראה ליצירה המוטורית. במקלארן מונים גם פסנתר כנף, עטי יוקרה ואת מוזיאון הגוגנהיים בניו-יורק, כמקורות השראה.

     

    לגלגלים האחוריים חיפויי סיבי-פחם למראה קלאסי ()
    לגלגלים האחוריים חיפויי סיבי-פחם למראה קלאסי

     

    ללקוח הייתה רק דרישה מעשית אחת: לצייד את המכונית בצמד פסי כסף, הנעים בצדדים מהחרטום ועד לחלקה האחורי. מכאן מספר צוותי עיצוב התחרו על התוצאה הסופית, כולל מעצבי מקלארן. המכונית הסופית ממנה אפשר להתרשם כאן, היא פרי עבודה של הונג יוא, מעצב מקלארן ממוצא קוריאני. פרנק סטפנסון, מנהל העיצוב של מקלארן, פיקח על העיצוב הסופי.

     

    אחרי שנבחר העיצוב המנצח, מעצבי ומהנדסי מקלארן בנו מספר דגמים בקני מידה שונים. סטפנסון מסביר כי בניגוד להליך העבודה הקיים, בו מרבית העבודה מבוצעת במחשב, הלקוח התעקש לראות דגמים אמיתיים במהלך הפיתוח. בתום הליך של 18 חודשי פיתוח, המכונית המוכנה הוצאה לניסוי לאורך של 1,000 ק"מ במסלולי מירוץ שונים, על-ידי נהג הניסוי הרשמי של מקלארן.

     

     

    בתום ניסוי זה, מקלארן פירקה את המכונית ובנתה אותה מחדש לרמת השיפוץ הגבוהה ביותר, לפני החשיפה לעיני הציבור באירוע הקונקור ד'אלגנס בפבל ביץ', קליפורניה. מכאן היא תחזור שוב למטה היצרנית, שתבחן אותה ותתקן כל ליקוי שנגרם כתוצאה מהצגתה באירוע. אז, ורק אז, יוכל הלקוח האלמוני לקבל אותה לביתו.

     

    המכונית החדשה, שלא תיוצר מלבד הדגם הבודד שבתמונות, מבוססת כאמור על ה-MP4-12C. היא מצוידת באותו מנוע V8 מרכזי בנפח 3.8 ליטר, עם 625 כ"ס, מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.3 שניות ומהירות מרבית של 330 קמ"ש. ה-X-1 גדולה מה-MP4, עם אורך של 466 ס"מ (11+), רוחב של 210 ס"מ כולל מראות (19+) וגובה שנותר ללא שינוי (120 ס"מ). למרות הצמיחה במידות והעיצוב השונה לחלוטין (רק הזכוכיות זהות), שימוש נרחב (עוד יותר) בסיבי פחם הוביל למשקל עצמי דומה לדגם הסדרתי - 1,400 ק"ג בלבד.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים