שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    עסקת הענק נחתמה - עוד 72 דאבל-דקים לרכבת

    עשרות קרונות דו-קומתיים חדשים ישולבו בשנתיים הקרובות במערך קווי הרכבת. שווי העסקה שנחתמה עם חברת בומברדיה: 600 מיליון שקלים. ברכבת מאמינים כי התוספת תאפשר לשפר את השירות

    יותר רכבות, פחות צפיפות. רכבת ישראל תרכוש 75 קרונות דו-קומתיים חדשים, שיתווספו ל-150 קרונות מסוג זה שנרכשו ב-2010. הקרונות החדשים, מתוצרת בומברדייה, יותאמו לראשונה לנסיעה עם קטרי דיזל או חשמל, וזאת כחלק מהיערכות הרכבת להפעלת רכבות חשמליות ב-2016. הקרונות החדשים יופעלו ב-12 מערכי רכבת בני שישה קרונות כל-אחד, ויוכלו להסיע עד כ-750 נוסעים בישיבה. 

     

    עוד בערוץ הרכב של ynet:

     

     

    משלוח הקרונות הקודם - עוד 72 כאלה בדרך (צילום: ביאטה קרנץ ) (צילום: ביאטה קרנץ )
    משלוח הקרונות הקודם - עוד 72 כאלה בדרך(צילום: ביאטה קרנץ )

     

    הקרונות החדשים צפויים להגיע לישראל החל במרץ 2014, ועד פברואר 2015. עלות העסקה נאמדת בכ-600 מיליון שקל. ברכבת אומרים כי עם סיום הספקת הקרונות תוכפל כמות הרכבות של החברה, וכך יתאפשר שיפור משמעותי ברמת השירות לנוסעים. ברכבת מבטיחים כי הגדלת מספר הרכבות תביא להגברת תדירות הרכבות בשעות השיא.

     

    בזמן הקרוב גם צפויה הרכבת לחתום עם בומברדייה על עסקה להסבת כ-300 קרונות דו-קומתיים נוספים להפעלה בקווים חשמליים. קרונות שיוסבו להפעלה ברשת החשמלית, יותאמו לנסיעה במהירות מרבית של 160 קמ"ש, לעומת 140 קמ"ש בהפעלה כחלק מרכבות דיזל. העלאת המהירות המרבית תאפשר לרכבת לקצר את זמני הנסיעה באותם קווים שיופעלו כחלק מהרשת החשמלית.

     

    מלבד ההסבה לחשמל, היצרנית צפויה גם לשדרג קרונות דו-קומתיים ישנים, שמספרם כ-150 וחלקם מופעלים כבר כ-12 שנים. במסגרת השדרוג, צפויה היצרנית להתאים את הקרונות לתקני בטיחות מתקדמים, בין השאר בתחום בטיחות האש. מאחר שחלק מהקרונות סופקו כבר בתחילת העשור הקודם, סביר להניח כי השדרוג יכלול גם מתיחת-פנים קוסמטית של תאי הנוסעים.

     

    "הפיתרון היעיל ביותר להסעת המונים"

    בהודעה שפרסמה היום (ה') הרכבת, מבטיחה החברה כי עם הספקת הקרונות החדשים ב-2014, תוגבר תדירות הרכבות בשעות השיא בקווים הראשיים. כך למשל, בין חיפה ותל-אביב יגדל מספר הרכבות בשעות השיא משלוש לארבע. בקו בין נתניה ותל-אביב יגדל מספר הרכבות משלוש לשבע, ובין עכו וחיפה יוכפל המספר - משתיים לארבע. הגברת התדירות צפויה להקטין את הצפיפות בקווים אלה.

     

    על-פי תוכניות החברה, ב-2015 יופעלו מדי יום 727 רכבות נוסעים מדי יום - לעומת 397 רכבות כיום. ראוי להזכיר כי ב-2016 - כשנה מאוחר מכפי שנקבע בעבר - אמורה החברה להתחיל בהפעלת רכבות חשמליות. בתחילה יופעל קו חשמלי בין כרמיאל וחיפה, ובמקביל יופעלו קווים באזור השרון ובין תל-אביב ואשקלון. אם לא יחולו עיכובים נוספים, ב-2018 יחל לפעול גם הקו המהיר בין תל-אביב וירושלים - שיופעל באמצעות חשמל.

     

    "רכבת ישראל נמצאת בתהליך מואץ של פיתוח, התרחבות וקפיצה טכנולוגית", אומר מנכ"ל החברה, בועז צפריר. "מטרת התהליך היא חיבור יישובים נוספים לרשת המסילות, ומתן שירות רכבתי מהיר ובטיחותי לרבבות נוסעים חדשים, תוך שיפור השירות ללקוחותינו הקיימים". צפריר גם סבור כי עליית מחירי הדלק מהווה הזדמנות עבור החברה, שכן לדבריו הרכבת היא "הפיתרון היעיל ביותר להסעת המונים במהירות ובבטיחות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורי קדם
    בדרך - 72 דאבל-דקים חדשים
    צילום: אורי קדם
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים