שתף קטע נבחר

תערוכת פריז 2012: קצת חשוך בעיר האורות

אם מישהו הספיק לשכוח עד כמה מצב תעשיית הרכב באירופה רע, הגיעה תערוכת הרכב הדו-שנתית של פריז, והזכירה לו: דוכנים אפורים, מעט מדי חדשות מסעירות ורק תקווה משותפת אחת: לשרוד עד לתערוכה הבאה

 

זה לא יהיה הימור גדול מדי, ולכן רשמו לפניכם: בתערוכת פריז 2014 שתערך בעוד שנתיים, לא כל המותגים הנוכחים בתערוכה השנה, יופיעו שוב. ואנחנו ממש לא מתכוונים ליצרניות נידחות מסין, הודו או בלגיה. מצבה של תעשיית הרכב מוסיף להיות רע, עם הפסדי עתק ליצרניות רבות. גלי פיטורים, סגירת מפעלים, והיד עוד נטויה. כל אלו רק החלו, והעיבו באופן ברור על מראה התערוכה בעיר האורות השנה, כמו-גם מצב הרוח הכללי בין מבקריה ומשתתפיה.

 

תערוכת הרכב של פריז ב-ynet

 

מאזדה 6 החדשה: ליסינג, היכונו (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מאזדה 6 החדשה: ליסינג, היכונו(צילום: רועי צוקרמן)
 

 

התערוכה השנה כללה אמנם שורה די גדולה של חידושים, אך חלק נכבד מהם נחשף בתערוכות קודמות, או במקרה הפחות טוב, כלל לא מיועד לשיווק בקרוב. קחו את רנו למשל, אשר ניצלה את המגרש הביתי להצגת הקליאו והזואי החשמלית. תמונותיה של הראשונה נחשפו לפני חודשים ארוכים, השניה נחשפה כבר לפני יותר מחצי שנה בתערוכת ז'נבה.

 

אופל לעומתה הציגה מכונית קטנה וחשובה - שנחשפה זה מכבר - בשם אדם. אלא שהצרות שלה ממש לא קטנות, והשאלה הגדולה סביב המיני לא הייתה אם תצליח מבחינה שיווקית, אלא אם תציל את המותג מקריסה. פיז'ו? למרות הקרבה למשרדי ההנהלה, התצוגה של ענקית הרכב מצרפת כללה בעיקר מכונית אב-טיפוס יפהפיה (עם אופנוע תואם) בלי קשר לייצור, לצד מכוניות ותיקות שעברו עדכונים קלילים, ודגם למדינות מתפתחות - שכבר הוצג בעבר.

 

אז נכון, כמעט כולן עסקו בדרך זו או אחרת בהנעה אלטרנטיבית, בפתרון משלהן לבעיית מחיר הדלק המזנק, ואולי בעצם לצורך להיענות לדרישת הקהל. אם אתה לא ירוק, אפילו חלקית, אתה מיושן. אלא שגם בתחום זה לא נחשפנו להפתעות, לרעיונות ממש-חדשים ו-או לפריצות דרך טכנולוגיות. המשבר הכלכלי באירופה מכה בתעשייה, וכנראה שלא הגענו עדיין לנקודת השפל התחתונה ביותר.

 

ומה בכל זאת היה לראות?

חובבי רכב, בכל מקרה, לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד אירוע כה חשוב, גם אם אפור יחסית. ועבור מספר יצרניות מדובר היה בכל זאת בתערוכה חשובה לעתיד הקרוב. שהרי גם אלה שחשפו את הדגמים החדשים בעבר, יכולים ליהנות מעוד מעט חשיפה ואזכור.

 

כמו למשל פולקסווגן עם הגולף החדשה, שמידת חשיבותה עבור קונצרן העל אינה מוטלת בספק. לפריז הביאו הגרמנים לא רק את הגרסה הרגילה עליה כבר דיווחנו, אלא גם דגם חסכוני במיוחד תחת המיתוג בלומושן, עם תצרוכת דלק אטרקטיבית - גם אם רשמית בלבד - של 31 ק"מ לליטר סולר, נתון השייך לעולם קטנועי הארבע פעימות החסכוניים.

 

אל הסופר-חסכונית הצטרפה GTI דור-חדש, עדיין במדי ב' אמנם, אך מגוהצים ומסודרים. במילים אחרות - למרות שמדובר בגרסת תצוגה עדיין, היא-היא מכונית האקשן החדשה של פולקסווגן. זו שתישא בעתיד הקרוב ולאורך מספר שנים את לפיד שילוש האותיות הקדוש.

 

פולקסווגן GTI: אקשן מודרני (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
פולקסווגן GTI: אקשן מודרני(צילום: רועי צוקרמן)

 

מרדצס לעומת זאת הצליחה לשמור על סוד, וחשפה הפתעה בדמת SLS חשמלית. אז נכון, מדובר באזוטריה של האזוטריה, במכונית-על שגם בגרסתה ה"רגילה" והזולה יותר, אינה נמצאת בהישג ידם של 99.9999% מתושבי תבל. אבל היא בכל זאת חשמלית-ספורט ראשונה אחת היצרניות החשובות בעולם, היא בכל זאת תגיע לייצור סדרתי, תהיה חזקה עוד יותר מהמכונית מונעת הבנזין ולכן - הייתה אחת הכוכבות הגדולות בתערוכה.

 

מרצדס SLS חשמלית: הכוכבת הגדולה  (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מרצדס SLS חשמלית: הכוכבת הגדולה (צילום: רועי צוקרמן)

 

מהצד השני של סקאלת המחירים חשפה מאזדה בתערוכה את גרסת הסטיישן של ה-6 החדשה. זו הייתה הזדמנות ראשונה עבורנו להתרשם גם מהסדאן (שהוצגה כבר בחודש שעבר במוסקווה, עדות נוספת להיחלשות מערב אירופה). המשפחתית הגדולה של מאזדה צמחה משמעותית במידות, וזוכה לעיצוב מרשים במיוחד מלפנים. גם תא הנוסעים שופר, עם עיצוב המזכיר את ה-CX-5 ואיכות משופרת.

 

פורד הפגיזה יחסית עם שורה של חידושים, אותם חשפה קודם לכן באירוע מיוחד. עם זאת, גם התצוגה של פורד המחישה את מצבה הלא-קל באירופה, שם רשמה הפסד של כמיליארד יורו לאחרונה. מרביתם של הדגמים החדשים שהוצגו כלל לא מיועדים לשיווק בקרוב, והכוונה היא כי הצגה מוקדמת שלהם, תחזק את בטחון הלקוחות במותג ובדגמים מוכרים יותר.

 

הייתה שם המונדיאו החדשה והמרשימה בשלוש גרסאות מרכב ועם הנעת כלאיים. אך מכונית זו תגיע לישראל רק בעוד יותר משנה, וכך גם לאירופה. היו שם גם האקוספורט (מתחרה לניסאן ג'וק) שאף הוא רחוק עדיין משיווק, למרות שדגם דומה משווק כבר בדרום אמריקה. בין הדגמים שדווקא קרובים יחסית לשיווק בישראל, בלטה הפיאסטה מחודשת שזכתה לחרטום דמוי אסטון מרטין.

 

עוד במחדשות: יונדאי שבלבלה את העיתונאים עם השקת גרסת שלוש דלתות ל-i30. הדגם הזה, שלא יגיע לישראל, הוא אח-תאום לקיה פרו-סיד (שגם היא הופיעה בפריז לראשונה). אלא שממש לא ברור מדוע יונדאי, המנסה לבדל עצמה כמעט-בכוח מדגמי חברת הבת קיה, זקוקה לדגם שלוש דלתות בנוסף לוולוסטר, דגם הקופה הייחודי שמבוסס גם הוא על ה-i30.

 

יונדאי i30 שלוש דלתות: הקוריאנים מבולבלים? (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
יונדאי i30 שלוש דלתות: הקוריאנים מבולבלים?(צילום: רועי צוקרמן)

 

פורשה, ניצלה את התערוכה לא רק כדי להרחיב את היצע דגמי ה-911 (עם גרסאות הנעה כפולה), אלא גם כדי להציג - רק כקדימון - פאנאמרה סטיישן, תחת השם ספורט-טוריזמו. הדגם הזה יגיע לייצור, אך רק תוך כשנה, ומציע טיפול מעניין ונאה לטעמנו לחלק האחורי, בוודאי יותר מגרסת הליפטבק המשווקת כיום בישראל. הסטיישן החדשה מבשרת גם על מתיחת הפנים של הפאנאמרה, שצפויה אף היא להגיח לאוויר העולם, אך רק בקרוב.

 

היו דגמים נוספים כמובן, עליהם נספר לכם בנפרד. אך חדשות חשובות? לא הפעם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
תערוכת פריז: לא ממש זוהרת
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים