שתף קטע נבחר

סאנגיונג רקסטון - עוד מתיחת פנים לרכב הפנאי

רכב הכביש-שטח הגדול של סאנגיונג עבר עדכון קוסמטי, וקיבל בנוסף גם מנוע טורבו-דיזל חדש. עדיין לא ידוע מתי יגיע לשוק הישראלי. ויש גם "כמו-ג'וק" חשמלי

סאנגיונג מרעננת שוב את הרקסטון, רכב השטח הגדול שלה. הדגם המחודש הגיע לפריז בהופעת בכורה אירופית, לאחר שהושק מוקדם יותר השנה בדרום-קוריאה. הוא מצטייד בעיצוב מחודש, כמו גם במנוע טורבו-דיזל חסכוני מבעבר.

 

 

סאנגיונג רקסטון המחודש (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
סאנגיונג רקסטון המחודש(צילום: רועי צוקרמן)

 

הרקסטון המחודש, המכונה בקוריאה רקסטון W, יציע 155 כ"ס ו-36.7 קג"מ, שיפור של 15% לעומת המנוע המוחלף. תצרוכת הדלק שופרה אף היא,

ועומדת כעת על 13.7 ק"מ לליטר סולר בממוצע בתנאי מעבדה, נתון טוב ב-20% מבעבר - כך על-פי סאנגיונג. עדיין לא ברור אם מנוע זה יגיע אלינו, או שנקבל את הגרסה המעודכנת של מנוע ה-2.7 ליטר שמשווקת בקוריאה. מחברת טלקאר, יבואנית סאנגיונג לישראל, נמסר כי שיווק הדגם יחל לאחר שיעבור תקינה אירופית. בשלב זה לא ידוע מתי זה יקרה.

 

ג'וק חשמלי

מלבד הרקסטון חשפה סאנגיונג בפריז גם את ה-e-XIV, רכב תצוגה חשמלי עם מערכת הארכת-טווח. מדובר ברכב פנאי קטן (נוסף) בסגנון ניסאן ג'וק, אך עם מנוע חשמלי עיקרי. למנוע זה 107 כ"ס והוא נתמך על-ידי מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 16 קילו-וואט שעה. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 80 ק"מ, וטעינה מלאה תארוך ארבע שעות משקע ביתי, או 20 דקות בעמדת טעינה מהירה. מהירותו המרבית של הרכב עומדת על 150 קמ"ש.

 

סאנגיונג e-XIV עם מנוע חשמלי ומאריך טווח (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
סאנגיונג e-XIV עם מנוע חשמלי ומאריך טווח(צילום: רועי צוקרמן)

 

לאחר שהמצברים מתרוקנים, מנוע בנזין זעיר - שני צילינדרים בנפח 1.0 ליטר - נכנס לפעולה. מנוע זה לא מחובר לגלגלים, אלא משמש כמטען נייד - הוא מפיק 27 כ"ס שמומרים לאנרגיה חשמלית באמצעות מחולל זרם (גנרטור).

 

 

בסיוע מנוע הבנזין, ה-e-XIV מסוגל לנוע לטווח של 600 ק"מ, תוך שהוא פולט 45 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע - נתון המקביל לתצרוכת דלק של יותר מ-51 ק"מ לליטר. לרכב התצוגה גם לוח סולארי על הגג, המספק אנרגיה המופקת מקרני השמש לטובת תפעול מיזוג הרכב, אורות ומערכת השמע. לוח דומה מוצע כבר כיום בייצור סדרתי בטויוטה פריוס (לא בישראל).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

רכב התצוגה צפוי להגיע לייצור בתוך פחות משנתיים, תחילה רק בגרסאות בנזין ודיזל שגרתיות. עיצוב הדגם הסדרתי צפוי להיות דומה מאוד לרכב שהוצג בפריז, וכך גם המידות: אורך של 416 ס"מ, רוחב של 179 ס"מ, גובה של 157.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סאנגיונג e-XIV
צילום: רועי צוקרמן
מנוע חשמלי עיקרי
צילום: רועי צוקרמן
לוח סולארי על הגג
סאנגיונג רקסטון המחודש
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים