שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    סקודה סיטיגו בישראל - המכונית הזולה ביותר

    סקודה משיקה בישראל מכונית מיני ב-60 אלף שקלים, ההופכת מיידית לזולה מכולן בשוק הישראלי - יחד עם האלטו הוותיקה של סוזוקי

    סקודה סיטיגו (Citigo) הגיעה לישראל, עם תג-מחיר שהופך אותה לזולה מכולן: 60 אלף שקל. המיני של סקודה מקיימת בכך את תקוות היבואנית למיצוב אגרסיבי במיוחד, הממקם אותה לצד סוזוקי אלטו המיושנת, אף היא במחיר דומה. כדאי להזכיר כי מתחרותיה הישירות של סקודה יקרות ממנה, חלקן באופן משמעותי - סיטרואן C1 עולה אמנם 62.5 אלף שקל וקיה פיקנטו 63 אלף, אך פיאט פנדה למשל מתחילה מ-68 אלף שקלים.

     

     

    סקודה סיטיגו. החל מ-60 אלף שקל (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    סקודה סיטיגו. החל מ-60 אלף שקל(צילום: רועי צוקרמן)

     

    הסיטיגו היא אחות תאומה של סיאט מי (Mii) שתגיע לישראל בקרוב ופולקסווגן אפ! (!up), שלפי שעה נשארת בחו"ל בגלל מה שהיבואנית מכנה "בעיות תמחור", או במילים אחרות, תג-מחיר גבוה מדי שדורשת היצרנית מהיבואנית.

     

    הצלע של סקודה במשולש המיני של פולקסווגן, עושה שימוש במרכב בעל חמש דלתות וארבעה מושבים, ותשווק אצלנו בשתי גרסאות מנוע ושתי רמות גימור. בחרטומה מוצבת יחידת שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, עם הספק מרבי של 60 או 75 כ"ס, המשודכת לתיבת חמישה הילוכים ידנית או רובוטית פשוטה (מצמד בודד).

     

    אבזור הבטיחות כולל ארבע כריות אוויר, בקרת יציבות ומערכת למניעת פגיעה ברכב הנוסע לפנים (תאונת פנים-אחור) במהירות של עד 30 קמ"ש. מערכת זו, המכונה "City Safe", לא נכללת במשלוח הראשון (כ-100 מכוניות). בצ'מפיון מסבירים זאת בבעיה שנוצרה במהלך המשא-ומתן עם היצרנית. במשלוחים הבאים שישווקו החל מחודש נובמבר, תוצע מערכת זו כאבזור תקני. בהיעדרה תהיה הסיטיגן זולה עוד יותר - רק 59 אלף שקל.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    רמת אבזור הסיטיגו הבסיסית - גרסת "אמבישן" - צנוע למדי, וכולל רק שני חלונות מופעלי חשמל, מערכת שמע מקורית עם חיבור AUX ושני רמקולים, ומערכת למניעת התדרדרות לאחור. מחיר גרסה זו יעמוד כאמור על 60 אלף שקל. מי שמעוניין בגרסה הרובוטית יאלץ לשלם 68 אלף שקלים, ויקבל בתמורה מכונית מעט חסכונית יותר (22.7 ק"מ לליטר בממוצע, לעומת 22.2 בדגם הידני).

     

    בחירה במנוע החזק יותר תעלה את מחיר הגרסה הידנית ב-5,000 שקלים (65 אלף), ואילו הרובוטית תעלה 8,500 שקלים יותר (73.5). גם כאן הדגם הרובוטי חסכוני יותר - 22.2 ק"מ לליטר לעומת 21.3). רמת גימור גבוהה יותר תוצע רק בדגם החזק ועם תיבה רובוטית, וכוללת מראות צד חשמליות, מחשב דרך ופנסי ערפל קדמיים. מחירה - 79.5 אלף שקל.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    הסיטיגו נוחתת ישירות לפלח שוק שעבר שינוי קיצוני בפופולריות אצל היבואניות והרוכשים. מקטגוריה זניחה כמעט, לאחת הלוהטות בארץ. מובילת הקטגוריה היא קיה פיקנטו (עם נתח שוק אדיר של 30%) ואחריה יונדאי i10 עם כ-14%. בצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, מעריכים כי הסיטיגו תצליח לכבוש נתח שוק של כ-6%, עם מכירות של בין 1,000 ל-1,500 יחידות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סקודה סיטיגו
    צילום: רועי צוקרמן
    החל מ-60 אלף שקל
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים