שתף קטע נבחר
 

GM מפסידה באירופה - החליטה על פיטורי אלפים

ג'נרל מוטורס סקרה את תחזיתיה לשנה הקרובה, בהן ממשיכה להצטייר תמונה עגומה בכל הנוגע לפעילות האירופית של הקונצרן. ובאילו אמצעים יילחמו האמריקאים בהפסדים?

באמצעות פיטורים, כמקובל. הפסדי קונצרן GM באירופה אינם עניין חדש, אך נראה כי הוא הופך למכביד יותר ויותר על ספרי הנהלת החשבונות בדטרויט. פיטורים היו כבר באוויר כמובן זמן רב, אך כעת זה ממש קורה. כך למשל תפטר אופל 2,600 עובדים ותסגור מפעל בגרמניה, בתקווה להפסיק את הפסדי העתק שפוגעים בה במשך יותר מעשור. להערכות אנליסטים, מאז 1999 הפסידה חטיבת הרכב האירופית של GM לא פחות מ-17 מיליארד דולר. לפי הערכות הקונצרן, ב-2012 יפסיד המותג בין 1.5 ל-1.8 מיליארד דולר - בהשוואה להפסד של 747 מיליון דולר ב-2011.

 

מפעל בוכום, בו מיוצרת אופל זפירה, ייסגר ב-2016 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מפעל בוכום, בו מיוצרת אופל זפירה, ייסגר ב-2016(צילום: רועי צוקרמן)

 

GM עצמה, שנהנית מצמיחה מרשימה בשוק האמריקאי, ספגה ברבעון החולף דווקא ירידה ברווח הנקי, בין היתר בגלל המשבר באירופה ועלייה בעלויות הייצור בארה"ב. הרווח הנקי של GM עמד על 1.48 מיליארד דולר, ירידה של 14% לעומת 1.78 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. זאת למרות עליה של כ-2% בהכנסות (כ-37.5 מיליארד דולר) תודות לצמיחה בסין, אוסטרליה ודרום-קוריאה.

 

ההפסדים באירופה צפויים להוביל לשורה של צעדי התייעלות דרסטיים באופל. בין היתר GM תפטר השנה 2,600 עובדים - חלק נכבד מהם בגרמניה - ותסגור את פס הייצור של הזפירה בבוכום, גרמניה, בסוף שנת 2015. מנגד, האמריקאים עדיין לא אמרו נואש על סיכויי חזרתה של אופל לריווחיות, ומקווים כי מהלכי ייעול, לצד ברית אסטרטגית שתכלול פיתוח וייצור משותף עם קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן), יובילו להפסקת ההפסדים עד שנת 2016.

 

אופל תשיק עד לאותה שנה 23 דגמים חדשים ו-13 מנועים, ותשקיע ממון רב בשיפור תדמית המותג - כך על-פי תוכניות ג'נרל מוטורס. אופל היא אחת הנפגעות הגדולות ביותר מהמשבר הכלכלי הפוקד את אירופה, שהשפעותיו מורגשות בעיקר במותגים עממיים דוגמת אופל, פיאט ופיז'ו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל קאסקאדה. אחד מ-23 דגמים חדשים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים