שתף קטע נבחר

אגד ודן שמו ברקס לקדימה: בלי "אברכים" בשלט

לטענת המפלגה, חברות האוטובוסים מסרבות להעלות את השלטים של קמפיין הבחירות שלה ודורשות להחליף את המילה "אברכים" ל-"אלה שלא משרתים", כנראה מחשש לפגוע בציבור החרדי. תגובת דן: "האווירה עלולה לגלוש, יש לנו ציבור הטרוגני"

מסרבים להעלות את הקמפיין: במפלגת קדימה טוענים הערב (ה') כי חברות האוטובוסים אגד ודן סירבו לפרסם את שלטי האוטובוסים במסגרת קמפיין הבחירות של המפלגה שהושק אתמול בנושא השוויון בנטל. בשלט נכתב כי המשכורת של חייל צה"ל היא רק 350 שקל לעומת "אברכים" בישיבות שמקבלים 3,400 שקל. בנוסף מופיע הכיתוב: "לשלם לחיילים כמו לאברכים".

 

 

לטענת המפלגה, שתי החברות סירבו להעלות את השלטים כפי שהם ודרשו ממנה להחליף את המילה "אברכים". במפלגה אומרים כי החברות אף הציעו לה חלופה במקומה ל-"אלה שלא משרתים".

 

מתוך קמפיין האוטובוסים של קדימה ()
מתוך קמפיין האוטובוסים של קדימה

 

"חברות האוטובוסים יוצאות נגד חיילי צה"ל הנושאים בנטל ומסכנים את חייהם מדי יום למען ביטחונה של ישראל", אמרו במפלגה בראשות שאול מופז. "החברות הנ"ל מסיעות את החיילים לבסיסם ובחזרה אל ביתם. פעילות זו מהווה בסיס רווח נאה לבעליהן, וכעת הן בוחרות לצנזר, משיקולים שראויים להתברר, מסר לאומי וערכי הקורא להשוות את תנאי החיילים המשרתים והמרוויחים שכר מבזה של כ-350 שקל בחודש, לתנאי האברכים, הנהנים משכר של כ-3,400 שקל".

 

 

במפלגה אומרים כי הם דורשים להעלות את הקמפיין לאלתר באופן זהה ליתר המפלגות ולא להיכנע לשיקולים צרים תוך נטישת ערכי השוויון.

 

במפלגה הזהירו שאם החברות לא יחזרו בהן מכוונתן, המפלגה תפנה לוועדת הבחירות המרכזית ותבקש להסיר מהאוטובוסים גם שלטים של מפלגות אחרות על מנת לא לפגוע בשוויוניות.

 

אמש השיקה קדימה את הקמפיין שכולל גם שני מסרים נוספים: "עד שיהיה שוויון בנטל, לפחות שיהיה שוויון בכסף" וגם: "מופז חזק בביטחון. אחד משלנו".

 

מחברת דן נמסר בתגובה: "העברנו את החומר ללשכה המשפטית על מנת לקבל החלטה עקרונית מה מותר ומה אסור. האווירה לפני בחירות עלולה לגלוש ויש לנו ציבור הטרוגני. אנחנו נשמור גם על הדמוקרטיה וגם על הציבור שלנו. במפלגת קדימה יכולים להיות רגועים. מה שיהיה מותר לאחרים, יותר גם להם".

 

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "אגד אינו מתכוון לאפשר למפלגות השונות להשתמש באוטובוס כפלטפורמה פרסומית שלילית, אשר עלולה לגרום מורת רוח ואי נוחות לציבור המשתמשים בשירותיו. לרשות קדימה עומדת האפשרות לעלות בקמפיין פרסומי חיובי, אשר מבליט את יתרונותיה של המפלגה בנושאי ביטחון, כפי שהיא ביקשה ונענתה בחיוב".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שאול מופז, יו"ר קדימה
צילום: עופר עמרם
מומלצים