שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    למה מאגמה?

    איך יוצרים מותג בוטיקי ונחשק? למה הגיעו מאות נשים ליום המיונים של מאגמה, ולמה כל כך חשוב לתרום לקהילה?יפעת יגר ומנחם עבדי, האנשים שעומדים מאחורי מאגמה צ'אלנג', לא מפחדים לדבר על ערכים וחזון

    איך יוצרים מותג בוטיקי ונחשק? מה גורם לרעיון ראשוני להפוך להצלחה? - אם היו לנו תשובות לשאלות האלה היה לנו בטח יותר קל בחיים. אבל הנה דוגמה מעניינת למקרה שבו זה הצליח: בדיוק לפני שנתיים, החליטו מנחם עבדי ויפעת יגר ליצור את "הדבר הבא" בתחום של מסעות שטח לנשים. מהר מאד התברר  שהשניים הצליחו לצרף אליהם מאות נשים, הפכו את מאגמה לסוג של משפחה, שחברותיה נפגשות ופעילות לאורך כל השנה וסחפו למסע נשים מפורסמות, כמו הילה אלפרט, קרנית גולדוואסר, ענת הראל, שירז טל ואפילו ריטה.

     

     

    מאות נשים הצטרפו למאגמה צ'אלנג' (צילום: סורין ססיאן) (צילום: סורין ססיאן)
    מאות נשים הצטרפו למאגמה צ'אלנג'(צילום: סורין ססיאן)
     

     

    אז איך הופכים חלום למציאות? פגשנו את יגר ועבדי והפגזנו אותם בשאלות.

     

    -חשבתם שככה זה יצליח?

     

    עבדי: אחרי שהחלטנו להקים את מאגמה ועצבנו ביחד את החזון, יצאנו לדרך והאמת היא שאפילו אנחנו הופתענו מההיענות האדירה שהגיעה. קבלנו תמיכה בכל מקום אליו פנינו ונראה היה שלא רק אנחנו הרגשנו שהגיע הזמן ליצור את "הדבר הבא" בתחום של מסעות שטח לנשים, גם הנשים חיפשו את הדבר הזה.

     

    -מה זה ה"דבר הבא"?

     

    מדובר במסע שנעשה תוך השקעה עצומה וירידה לפרטים הקטנים, מסע שמלווה בצוות ענק (בכל המובנים...) שיוצר את האיכויות והחוויות המיוחדות שעוברות המשתתפות. מסע שלא ניתן לעשות כמוהו בשום צורה אחרת.

     

    -עד כמה הניסיון שלכם קשור להצלחה?

     

    הניסיון והידע הם אבני דרך מרכזיים בניהול פרויקט כזה. יותר מעשרים שנה אני מכין ומדריך מסעות שטח ומסעות פתיחת ציר ברחבי העולם, גם במקומות הנידחים ביותר על הגלובוס, במשך שנים רבות יפעת יגר ואני ניהלנו פרויקטים בתחום (כולל מסעות שטח לנשים) ובעזרת הניסיון הזה יצרנו את מאגמה.

     

    מסע שלא ניתן לעשות כמוהו בשום צורה אחרת ()
    מסע שלא ניתן לעשות כמוהו בשום צורה אחרת

     

    -אבל מה ההבדל בין מאגמה לבין מסעות שטח של חברות אחרות?

     

    יפעת יגר מסבירה: במשך הרבה מאוד שנים ניהלנו מסעות שטח עבור חברות גדולות. לא יכולנו באמת, לעשות את המסעות בדיוק כמו שרצינו. תמיד היו פשרות, תמיד היה איזה משהו קטן, איזה אקסטרה שלא יכולנו להכניס. לפני שנתיים הקמנו את "מאגמה". זאת החברה שלנו. כל החלומות, כל הפנטזיות, כל מה שאנחנו רוצים שייכנס למסע נכנס. אנחנו חייבים דין וחשבון רק לנשים שמצטרפות אלינו ולעצמנו.

     

    -אז שדרגתם?

     

    בהחלט. מאגמה הוא מועדון בוטיק מדויק יותר ומשודרג. הניסיון העצום שצברנו מאפשר לנו לדייק בערכים, במסרים, בתפישת העולם ובדרך העשייה. כך שבעצם מדובר על ה"דור הבא" של מסעות השטח לנשים.

     

    -ערכים, מסרים ותפישת עולם? מילים גדולות לחברה שמוציאה מסעות לא?

     

    ממש לא. המשתתפות במסע מפקידות בידינו את ההזדמנות לייצר עבורן חווית חיים משמעותית.

    אנחנו בוחרים יעדים מיוחדים ומרגישים מחויבים לחדש כל הזמן. אנחנו עובדים בסטנדרטים גבוהים של בטיחות, בוחרים את צוותי ההדרכה וההפקה הטובים והמקצועיים ביותר, אנחנו מוציאים מסעות קטנים יחסית, שיאפשרו למשתתפות במסע ליצור אינטימיות ביניהן ומשקיעים בתהליך המיון של המשתתפות במסע כי ברור לנו שהצלחת המסע תלויה בנשים המשתתפות בו. ועוד דבר שבעיני הוא מאוד משמעותי: במקומות שאליהם אנחנו מגיעים אנחנו רוצים לגעת לא רק כ"תיירים" אלא גם בתחום של עזרה ותרומה לקהילה.

     

    -ספרי קצת על התרומה לקהילה

     

    זה עניין ערכי, עקרוני. כי יש לנו הזדמנות לפעול ביחד, כקבוצת נשים. אני מדברת למשל על ימי כיף שארגנו לילדים בבתי ספר באוגנדה. הקמנו שם מגרש ספורט שהילדים יוכלו להמשיך ליהנות ממנו ובעיקר אפשרנו מפגש אמיתי, בגובה העיניים. בארמניה, לעומת זאת, הלכנו על פרויקט של טיפוח בית הקברות היהודי. (שהתגלה, אגב ממש לפני שנים ספורות) וכמובן שגם השנה, במסע לפורטוגל, נשלב פעילות של תרומה לקהילה. ודרך אגב, זה לא מסתכם רק במסע. גם אחרי המסע אנחנו מתגייסות לפעילויות בארץ : אנחנו מתנדבות למען נפגעות תקיפה מינית, נוער בסיכון, גיוס מזון לנזקקים בחגים ועוד.

     

    -זה נשמע כמו משפחה גדולה

     

    ממש כך. זה מתחיל בצוות שלנו: עשרות נשים וגברים, בתפקידי הדרכה, ליווי, רפואה, מנהלה, שטח ואתגר- שהלכו איתנו באמונה שלמה ויצרו יחד איתנו את משפחת מאגמה. אני תמיד אומרת שהחבר'ה ביקשו שנעשה מאגמה, אז עשינו... וברצינות- חבורה מופלאה שיכולה לעשות הכל. שהם קודם כל חברים וחברות לחיים. למשפחה הזאת, חוברות הנשים שיוצאות למסעות ויוצרות בינן לבין עצמן חברויות ומפגשים והן חלק מתוך הדבר השלם, שנקרא מאגמה.

     

    להצטרף למשפחה חדשה (צילום: סורין ססיאן) (צילום: סורין ססיאן)
    להצטרף למשפחה חדשה(צילום: סורין ססיאן)

     

    -נשמע שכיף לכם בפרויקט החדש

     

    מאד. אני מרגישה, שמעבר לחוויה של המסע, אנחנו יוצרים כאן חוויה של שותפות, של יצירה חדשה. לכל אחת באמת יש כאן מקום ומרחב של עשייה. אם זה כמשתתפת במסע, אם כחברה בצוות ואם כמארגנת, יוזמת ומובילה של אירועים ופעילויות לאחר המסע. אנחנו מקבלים אינסוף פניות מנשים שהיו במסע ולא רק שהן רוצות לצאת לעוד מסע, הן גם רוצות להיות חלק מהמשפחה הזאת שנקראת מאגמה ושהולכת ונבנית בזכות כל אישה ואישה.

     

    אז אם את מרגישה שזה הזמן שלך להתרגש, את מוזמנת להצטרף למסע מאגמה צ'אלנג' 2013 - אל פורטוגל הקסומה.

     

    מאגמה צ'אלנג' 2013 יוצא לפורטוגל - מחכים לך (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    מאגמה צ'אלנג' 2013 יוצא לפורטוגל - מחכים לך(צילום: shutterstock)

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים