שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אוטו בזול - חולדאי יציע השכרה ב-60 שקל לשעה
    ראש עיריית תל אביב טוען כי מערך התחבורה הציבורית אינו מספק מענה ראוי, ולכן יש צורך באלטרנטיבות - למשל מערך השכרת מכוניות קטנות, בדומה לרעיון השכרת האופניים תל אופן

    לא רק אופניים: עיריית תל אביב רוצה שתפסיקו לקנות מכוניות, ותתחילו לשכור לפי שעה. העירייה פרסמה היום (ד') בקשה לקבלת מידע מיזמים, בעניין הקמת מערך עירוני של "שיתוף כלי רכב". העירייה בוחנת הקמת מערך שיאפשר לתושבים או מבקרים בעיר, לשכור כלי רכב לפרקי זמן קצרים ובעלות נמוכה יחסית. בעירייה רוצים לקבוע מחיר השכרה מרבי של 60 שקלים לשעת שימוש, או עד 25 שקלים לחצי שעה.

     

    בקרוב גם במכונית? ראש העיר רון חולדאי על אופניים (צילום: אמיר לוי) (צילום: אמיר לוי)
    בקרוב גם במכונית? ראש העיר רון חולדאי על אופניים(צילום: אמיר לוי)

     

    קחו כאן, תחזירו שם

    מטרת הפרויקט, כך מצהירים היום בעיריית תל אביב, היא "שיפור רמת החיים של תושבי העיר והבאים אליה". ואיך בדיוק זה יקרה? בעירייה סבורים כי הפעלת המערך תביא להפחתת מספר כלי הרכב בעיר ב-5% בתוך שנתיים בלבד. עוד אומרים שם כי המערך יביא להקלת עומסי התנועה והחניה בעיר, ואף יגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה ציבורית.

     

    "איננו יכולים להמתין לשיפור הדחוף הנדרש במערכת התחבורה הציבורית במדינת ישראל", אמר היום ראש העירייה, רון חולדאי, בעקיצה המכוונת למשרד התחבורה - עמו הוא מנהל מערכת יחסים עכורה כבר שנים ארוכות. "אנו ממשיכים לפעול באמצעים העומדים לרשותנו על מנת לייצר אלטרנטיבות לרכב הפרטי, הגורם נזקים סביבתיים וכלכליים בלתי נסבלים". 

     

    כדי לעודד תושבים ומבקרים לוותר על כלי הרכב הפרטיים, מעוניינת העירייה להציע גמישות רבה במערך ההשכרה העתידי. למשל, השימוש במערך יוכל להיעשות בלי הזמנה מראש, וכמו במערך השכרת האופניים העירוני "תל אופן", החזרת כלי רכב תוכל להתבצע בתחנה שונה מזו שבה נלקח. למעשה, בעירייה מעוניינים לבחון אפשרות להחזיר את כלי הרכב לכל מקום חניה פנוי באיזור מוגדר, ולא רק לתחנת השכרה ייעודית.

     

    תעריף ברור, הנחות לתושבים

    למרות שהמערך מיועד לשימוש עירוני בעיקרו, חלק מכלי הרכב שיושכרו יאפשרו נסיעה בינעירונית לטווח של עד 100 ק"מ. בעירייה גם דורשים כי לפחות 50% מכלי הרכב שיושכרו יציעו ארבעה מקומות ישיבה. דרישה זו מעידה כי כלי רכב אחרים במערך יוכלו להציע רק שני מקומות ישיבה. כלי רכב שכאלה, דוגמת סמארט או רנו טוויזי, נחשבים למתאימים במיוחד לנסיעה עירונית.

     

    מהבקשה שפרסמה העירייה עולה עוד כי מבנה התעריפים יוכל להתבסס על מגוון משתנים - למשל עלות לפי זמן ההשכרה (דקה, שעה או יום), או עלות לפי מרחק (מחיר לכל ק"מ). בנוסף, היזמים יידרשו לקבוע עלות חודשית קבועה, זמן השכרה מינימאלי, והנחות לתושבי העיר. "העירייה מעדיפה מבנה תעריפים פשוט וברור", מבהירים שם.

     

    יש לציין כי בעירייה לא מגבילים את סוג ההנעה של כלי הרכב שיושכרו - בנזין, חשמל, היברידי או גז. עם זאת, כלי הרכב יידרשו לעמוד בדרגת זיהום

    אוויר מרבית "5", כפי שנקבעות דרגות הזיהום בתקנות "אוויר נקי". על-פי הבקשה, יתכן כי בתחילה יושכרו כלי רכב בעלי הנעה מסוג אחד, למשל הנעה היברידית, ובשלב מאוחר יותר יכללו כלי רכב חשמליים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אל תקנו, תתחילו לשכור
    צילום: דים שלייפמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים