שתף קטע נבחר

שיבושים ברכבת לאחר שעשרות נהגים חלו לפתע

עשרות נהגי קטר הודיעו הבוקר כי לא יגיעו לעבודה עקב מחלה פתאומית. הרכבת פתחה בגיוס חירום של נהגים מחליפים, ומטיסה כעת מאילת 11 נהגים ששהו בנופש. שיבושים בתנועת הרכבות החלו כבר עתה. ההנהלה: מנסים לעשות סדר. נהגי הקטר: טענות ההנהלה שקריות

שיבושי תנועת רכבות בדרך - סידור העבודה של נהגי הקטר עבר למערכת ממוחשבת, ובתגובה עשרות מהם חלו הלילה. צעדי המחאה של נהגי הקטר כנגד חלוקת משמרות שתבוצע בעזרת מחשב, במקום חלוקה ידנית כפי שהיה נהוג בעבר, עומדים לפגוע בנוסעי רכבת ישראל כבר בצהריים. 33 מנהגי הקטר המשובצים לעבודה היום, הודיעו הבוקר כי חלו לפתע, ואליהם מתווספים נהגים אחרים.

 

 

כבר עתה מודיעה הרכבת כי בקו הוד השרון-יבנה תופעל רכבת אחת (במקום שתיים) בשעה, וכך גם בקו בינימינה-אשקלון.

 

היכונו לשיבושים בתנועת הרכבת - הנהגים חלו לפתע (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
היכונו לשיבושים בתנועת הרכבת - הנהגים חלו לפתע(צילום: עופר עמרם)

 

ברכבת מנסים לגייס נהגים מחליפים, ומטיסים כרגע בין היתר נהגים ששהו באירוע שאורגן על-ידי ההסתדרות באילת. "כרגע מתנהלת פעילות הרכבות כסדרה, אך שיבושים צפויים בשעות הצהריים", אומרים בהנהלת הרכבת. עוד אומרים שם כי שלחו צוותים רפואיים לבתיהם של הנהגים החולים, במטרה לבדוק האם הם אינם מתחזים. "לפי ההסכם עם הוועד, מותר לנו לבדוק האם עובדי רכבת אינם מתחלים. אם נגלה שכך, הם יענשו בהתאם", אומרים ברכבת.

 

בהנהלת הרכבת מסבירים ל-ynet כי צעדי המחאה של נהגי הקטר החלו לאחר שהובהר להם כי יאלצו מעתה לעבוד יותר שעות. "משמרת נהגי קטר נמשכת כ-8 וחצי שעות, מהם אמורים הנהגים לעבוד 7 שעות בלבד. עם זאת, דו"ח שהוכן עבור ההנהלה הוכיח כי מעשית הם עובדים בממוצע כ-3 שעות וחצי, ולא יותר מכך. המערכת הממוחשבת אמורה לעשות סדר בכל הבלגן, ובעיקר בתשלומים המיותרים לעובדים.

 

"עד היום הם התרגלו לעבוד שבע שעות ולנהוג 3.8 שעות בממוצע. עם זאת, השכר שקיבלו היה על 8.5 שעות. הנהגים קבלו השלמה של 11 שעות בשבוע, שזו עלות שכר עודפת של כ-90 אלף שקלים בכל שנה לכל נהג. בסידור הממוחשב אנו דורשים מהם לפעול על-פי ההסכם הקיבוצי, ולנהוג עד שש שעות במשמרת של 8.5. למעשה, הנהגים התרגלו לקבל שכר על הרבה פחות עבודה, וזה ממש לא מוצא חן בעיניהם", אומר גורם בהנהלה.

 

לדברי ההנהלה, "הנהגים התרגלו עם שנים לעבוד מעט מאד, ולקבל תשלום על חוסר מעש. למעשה, בכל שבוע קיבלו נהגי הקטר תשלום עבור כיום וחצי של עבודה שכלל לא ביצעו. אם מכפילים את זה במספר השבועות, מקבלים כמעט חודשיים של עבודה בשנה בה משולם כסף ללא צורך, לכל אחד מהנהגים. חייבים לשים לזה סוף, גם אם זה ממש לא מוצא חן בעיני הנהגים והוועד".

 

ברכבת אומרים כי בימים האחרונים נכנסה מערכת המשמרות הממוחשבת לפעילות מלאה, אשר מונעת בין היתר את חוסר השוויון בין נהגים ותיקים ו-או כאלה עם חברים מקורבים, לבין נהגים אחרים. בשיטה הישנה לא התקיימה חלוקה הוגנת בין כלל הנהגים בחברה, והיא הביאה לפערים עצומים בין משכורות של נהגי רכבות מקורבים, שזכו למשמרות רבות ובשעות נוחות, לעומת נהגים אחרים ששובצו במשמרות פחות נוחות",אומרים ברכבת, ומסיפים כי "לחלוקה שוויונית של סידורי עבודה בין הנהגים והפקחים חשיבות של ממש הן בהיבטים כספיים - המועסקים במשמרות לילה מקבלים שכר גבוה יותר - והן בהיבטי בטיחות".

 

"הם מסכנים את הציבור" אומר היום ל-ynet מקור ברכבת. "סידור העבודה החדש גורם לסכנה בטיחותית חמורה. נהגים עובדים עכשיו 10 או 12 שעות ברציפות בנהיגה, ופשוט אי אפשר לעמוד בזה". לדברי המקור, "נהגים מתמוטטים מאז שהחלו ליישם את הסידור הזה. יש נהגים שיוצאים ב-2 בבוקר ונוהגים עד 14:00 ואפילו אחרי". המקור אומר כי טענות הרכבת בדבר שעות עבודה קצרות אינן נכונות. "הם פשוט מסלפים את המציאות. גם לפני הנוהל החדש נהגים עבדו שמונה וחצי שעות רצוף. נהג היה יוצא מנהרייה לבאר שבע, שזו נסיעה של 3 וחצי שעות, ואז היה חוזר כמעט מיד. באמצע הייתה לו הפסקה של בקושי 15 דקות בהן נדרש לבדוק את הרכבת לפני הנסיעה. אפילו זמן ללכת לשירותים אין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
הרכבת - שיבושים בדרך
צילום: הרצל יוסף
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים