שתף קטע נבחר

מכירות דו גלגלי ביולי - חוזרים לירידות

לאחר מספר חודשים מעוררי אופטימיות בשוק הרכב הדו-גלגלי בישראל, מתפרסמים נתוני חודש יולי ומלמדים על ירידה משמעותית לעומת אשתקד

השוק הדו-גלגלי בישראל חוזר לסורו. אם בחמשת החודשים הראשונים של השנה שמר השוק על יציבות במכירות, לא עניין של מה בכך בהתחשב במצב הכללי והכלכלי, מגיעים נתוני המסירות המעודכנים של חודש יוני ונתוני יולי, ומלמדים כי חזרנו למגמת ירידה. יש לציים כי במפתיע, ירידה זו מתרחשת דווקא בחודשי הקיץ הנחשבים באופן מסורתי כחודשים היותר חזקים מבחינת היקף המסירות בשוק הדו-גלגלי.

 

ביולי החולף נמסרו בסך הכל 1,253 כלים דו-גלגליים, לעומת 1,563 כלים שנמסרו בחודש יולי אשתקד, ירידה של כ-20% זאת כאמור דווקא בחודש שנחשב לאחד החזקים במהלך השנה. את התמונה מאזן במעט נתון המסירות המעודכן של חודש יוני, ממנו עולה כי בחודש זה נמסרו 1,276 כלים - ירידה של כ-6% לעומת אשתקד, ולא למעלה מ-17% כפי שהוערך בתחילה.

 

בסך הכל נמסרו מאז תחילת השנה 8,053 כלים דו-גלגליים ברישוי רגיל, לעומת 9,237 כלים בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 13%. בקצב הנוכחי תסתיים השנה עם כ-12 אלף כלים דו-גלגליים בלבד.

 

המותג החזק בחודש יולי החולף היה סאניאנג, ממנו נמסרו 494 כלים. אחריו נמצאת קימקו עם 220 מסירות. במקום השלישי מדורג המותג החדש יחסית דיאלים - 154 מסירות בחודש החזק ביותר של המותג מאז החל שיווקו המחודש. במקום הרביעי בטבלת המסירות נמצאת הונדה עם 102 כלים, חמישית מהם בנפח של יותר מ-500 סמ"ק.

 

בהתפלגות המסירות לפי נפחים ממשיכה לשלוט קטגוריית ה-51 עד 125, עם 553 כלים. אחריו נמצאת קטגורית ה-126עד 250 סמ"ק, בה נמסרו 456 כלים. במקום השלישי בהתפלגות המסירות על-פי נפחים נמצאת קטגוריית ה-251 עד 500 סמ"ק, בה נמסרו 132 כלים.

 

מעניין לציין כי נרשמת התעוררות בקטגוריית הקטנועים החשמליים, בה נמסרו ביולי 25 כלים חדשים - 16 מהם מתוצרת זאפ (ולא מתוצרת בליץ כפי שנכתב במקור). עם זאת, למרות העלויות הנמוכות של הקטנועים החשמליים, הם עדיין לא מצליחים להוות גורם משמעותי בשוק המקומי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים