שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רכבת מהירה לאילת - השר הגיש ערר

    השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, אינו מרים ידיים. הגיש ערר על החלטת ועדת השרים, אשר אישרה את תוואי הרכבת בין המרכז לאילת

    הרכבת המהירה לאילת עוד לא יוצאת לדרך. השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הגיש ערר על החלטת ועדת השרים לענייני פנים מיום ראשון (6.9) לאשר את תוואי הרכבת לאילת. "פרויקט הרכבת במתכונתו הנוכחית יכול לגרום נזק גדול ובלתי הפיך", אומר השר פרץ. "פרויקט הרכבת לאילת הוא הגדול והיקר שבוצע אי פעם בישראל, אך מסלול האישור החפוז יכול להפוך למסלול מהיר להרס הטבע והתיירות בנגב ובאילת".

     

     

    על פי הערכות במערכת הפוליטית, הערר שהגיש השר פרץ אינו צפוי לשנות את החלטת ועדת השרים, שכן שר התחבורה, ישראל כץ, נהנה בוועדה מרוב משמעותי - ומתמיכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בראש הוועדה עומד שר הפנים, גדעון סער, ועם חבריה נמנים שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, ושר התחבורה עצמו. בהצבעה ביום ראשון תמכו באישור התוואי חמישה שרים, והמתנגד היחיד היה השר פרץ.

     

    מינים נכחדים במכתש הגדול

    בערר שהגיש טוען השר פרץ כי השלכות פרויקט הרכבת לאילת - שיכלול מסילה כפולה, האחת לרכבות נוסעים והאחרת לרכבות משא - לא נבחנו במלואן. לדבריו, לא נבחנה ההשפעה של הפיכת קו הרכבת העתידי לחלופה יבשתית לתעלת סואץ. השימוש בקו להובלת מטענים בהיקף משמעותי, כך סבור השר פרץ, עלול לגרום לפגיעה סביבתית משמעותית ויחייב חפירת תעלת מים עמוקים מצפון לאילת - תעלה שהשפעותיה לא נבחנו.

     

    ראוי לציין כי ראש הממשלה נתניהו הסביר בעבר כי קו רכבת שישמש מעין "גשר יבשתי" בין הים האדום והים התיכון, ויוכל להתחרות בתעלת סואץ, יחזק את מעמדה האזורי והבינלאומי של ישראל. בנוסף, השר כץ ציין מיד עם אישור התוואי ביום ראשון כי הרכבת לאילת תתרום לפיתוח כלכלי של הנגב ואילת, ותקדם את חיבור הפריפריה הדרומית למרכז הארץ.

     

    בהודעה שפרסם היום השר פרץ, נטען כי ממסכמים שהגישה חברת נתיבי ישראל (מע"צ) עולה כי טרם נקבע כיצד יועברו מטענים מהנמל לרכבות המשא, שיעצרו כמה קילומטרים צפונים לעיר. השר פרץ דורש כעת כי הממשלה תדון בחלופה הסביבתית שהעלה משרדו, ונוגעת לתוואי הרכבת באזור המכתש הגדול. על פי הצעת המשרד, בקטע זה תעבור הרכבת במנהרה של כמה עשרות ק"מ מתחת לשמורת הטבע, וכך תימנע פגיעה בערכי טבע.

     

    השר פרץ גם טוען כי החלופה הסביבתית שהעלה משרדו לא נבחנה כראוי על ידי משרד התחבורה, ונדחתה "ללא הצגת נימוקים וניתוח משכנע". מנגד, כך הוא מזהיר, התוואי שאושר ביום ראשון "יחריב שמורות ואתרי טבע בני מיליוני שנים, כמו שמורת מכתשים - עין יהב, מדבר יהודה, מישור ימין והמכתש הגדול". התוואי שאושר, ממשיך השר פרץ, גם יגרום לפגיעה בבעלי החיים באזור, ואולי אף יביא להכחדת מינים ייחודיים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: קובי גדעון, לע"מ
    נתניהו בעד, פרץ נגד - הרכבת לאילת קום תקום?
    צילום: קובי גדעון, לע"מ
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים