שתף קטע נבחר

ליווי בעלי מוגבלויות

משפחה מוונקובר בתלונה לחברת התעופה "אייר קנדה", על כך שלא עזרה בתום הטיסה לסובל מתסמונת דאון

"אייר קנדה" לא עמדה בסטנדרטים של עצמה ולא סייעה באופן מלא לצעיר הסובל מתסמונת דאון, כך טוענת משפחה מוונקובר לאחר שהחברה הבטיחה ללוות את בן המשפחה שסובל מתסמונת דאון לאזור קבלת הנוסעים, ולא עמדה בהבטחתה.

 

בכתבה שפורסמה בשבוע שעבר ב"גלובל ניוז" נאמר כי בני המשפחה אינם מחפשים פיצוי כספי מן החברה, אלא רוצים להבטיח כי החברה תעמוד במדיניות שקבעה לעצמה בהקשר לטיפול בבעלי יכולות מוגבלות מאחר שאייר קנדה מפרסמת באתרה שהיא מבטיחה לסייע לנוסעים להגיע לאזור קבלת הנוסעים בתום הטיסה.

 

 

קלי יאנג, אחותו הגדולה של ג'ון רוס, הסובל מתסמונת דאון, התלוננה בפני גלובל ואמרה כי לא היו צריכים להשאיר אותו לבד, ושהיא מקווה שבעקבות האירוע תהיה מודעות מוגברת יותר לגבי התמיכה באנשים בעלי מגבלויות. יאנג סיפרה שאחיה הצעיר עזב את פורטלנד, אורגון, ביום שבת בדרכו לוונקובר, כאשר יום קודם לכן היא הגיעה להסכם עם חברת התעופה שיעלו ויורידו אותו מהמטוס בשלום. "הם היו ברורים בקשר לנהלים והבטיחו לי שזהו נוהל סטנדרטי ושהוא יקבל ליווי עד המעבר דרך המכס".

 

בפועל, כאשר רוס בן ה-21 הגיע לנמל התעופה בוונקובר, היה לו ליווי רק עד אזור קבלת המטען ושם הצביעו לו על אזור המעבר במכס. רוס אמר בטון מקוטע: "הלכתי לכיוון המסדרון... לא ידעתי אם אקבל עזרה. הלכתי לאיש הביטחון כדי שיעזור לי". הוא הצליח לעבור דרך אזור המכס, אבל כשהגיע לצד השני, לא ידע לאן ללכת. לאחר כשעה של שוטטות, התקשר לאחותו, שאמרה לו להעביר את הטלפון למישהו שנמצא לידו. למרבה המזל היה זה נציג מכס שהוביל אותו לאחותו. "זו הייתה חוויה מאד מפחידה לנו כמשפחה ששמה את האמון שלה באייר קנדה. הם לא סיפקו את השירות".

 

 

מן החברה נמסר כי הם בודקים את העניין. בינתיים, נציגת "הקואליציה לאנשים עם מגבלויות", ג'יין דייסון, אמרה, "אם החברה מתחייבת להבטיח שהנוסע ילווה לנקודה מסויימת במהלך נסיעתו, והאדם רק מצביע ואומר 'שם', זה לא מספק וזה נושא לדיון".

 

ורוס, שכבר טס בעבר לבדו, אמר שאינו פוחד לעלות שוב על מטוס. "אינני מודאג או פוחד, אהיה בסדר", אמר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לטענת המשפחה, "אייר קנדה" לא עמדה בהבטחותיה
מומלצים