שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    תלונה: נהג אוטובוס השפיל לקויית ראייה
    בת 35 שנושאת תעודת עיוור התלוננה כי נהג "מטרופולין" צעק עליה לאחר שישבה במושב הנכים. "הוא צעק עליי, קרא לי חוצפנית, טמבלית ובייש אותי"

    דנה כהן, לקויית ראייה מכפר סבא, הוקמה באוטובוס ממושב ייעודי לנכים למרות שהציגה, לדבריה, תעודת עיוור. בשיחה עם ynet סיפרה כי ספגה צעקות מהנהג והושפלה לעיני כל הנוסעים.

     

    עוד בחדשות:

    ביקורת על תוכנית ההזנה: עוני זה לא רק אוכל

    מפעל ההזנה מתרחב: עוד 75 אלף ארוחות

     

    כהן בת ה-35, שסובלת מ-RP (רטיניטיס פיגמנטוזה) - מחלת עיניים שגורמת לשדה ראייה צר מאוד - עלתה בשבוע שעבר על קו 3 של חברת האוטובוסים "מטרופולין" בתחנת רכבת נורדאו בכפר סבא לכיוון מרכז העיר. היא הציגה לנהג תעודת עיוור המזכה בפטור מתשלום, והתיישבה מאחוריו במקום שמוקצה לנכים.

     

    "אחרי תחנה או שתיים", סיפרה, "עלה אדם מבוגר לאוטובוס והנהג התחיל לצעוק עליי, קרא לי חוצפנית ואמר לי: 'קומי. איך את לא מתביישת?'. הוא ממש בייש אותי. השבתי לו: 'אתה לא מתבייש? הרי הצגתי לך תעודת עיוור'".

     

    לטענתה, הנוסע המבוגר אמר לה שהיא יכולה להמשיך לשבת, אך היא קמה והלכה לאחור. היא אמרה לנהג שתתלונן, אך הוא השיב כי "היא אינה מאיימת עליו". בהמשך, הוסיפה, ניגשה אליו, הציגה לו שוב את התעודה ואמרה לו: "מה אתה חושב? שאני טמבלית? שסתם ישבתי מקדימה?", והוא, לדבריה, השיב לה: "כל התשובות נכונות - את גם עיוורת וגם טמבלית". כשירדה בתחנתה, ליווה אותה בקריאות "עופי".

     

    "הייתי היסטרית, רעדתי ובכיתי", סיפרה. "נציגת החברה חזרה אליי לאחר שפניתי אליהם ואמרה שאין דבר כזה שהנהג יתנצל. הצעתי שאערוך הסברה, כפי שאני עושה בבתי ספר, על המצב הרפואי הזה, והנציגה אמרה שהמנהלת שלה תשוב אליי".

     

    כהן נולדה עם המחלה שגורמת לניוון ברשתית העין, הסתיידות בעצב הראייה וצמצומו ככל שעוברות השנים, עד כדי עיוורון. "אף פעם לא ראיתי כמו אדם רגיל", אמרה, "אבל בעבר שדה הראייה שלי היה רחב יותר והיום הוא ממש מצומצם. בשעות היום שדה הראייה שלי הוא

    כמו מבט דרך חור של מנעול ובלילה אני עיוורת לחלוטין".

     

    לדבריה, "לא הגיוני שאני צריכה לחטוף כאלה ריקושטים, השפלות ועלבונות בפני ציבור נוסעים, רק בגלל שאני לא נראית. כשאני עולה עם תעודת עיוור, הנהג לא אמור לנהל איתי משא ומתן".

     

    חברת מטרופולין מסרה בתגובה כי "תלונתה הועברה לטיפול מנהל האשכול וסמנכ"ל התפעול. המקרה ייבדק, וייערך בירור מול הנהג. במידה שאכן יתברר כי הנהג פעל שלא כשורה, הוא יטופל משמעתית. מטרופולין מחוייבת לנגישות לקוחותיה בעלי המוגבלויות ומקיימת שיתוף פעולה הדוק ופורה עם ארגונים ועמותות בתחום הנגישות, לרבות הדרכות והשתלמויות נגישות לנהגי החברה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים