שתף קטע נבחר
 

רכבי פנאי מביסים את דגמי הסדאן

הקטגוריה הפופולרית הופכת לראשונה בהיסטוריה גם לנמכרת ביותר. זה קורה לראשונה בשוק הרכב המשמעותי של ארה"ב, אך צפוי להגיע גם לשווקים נוספים

נתונים של גוף המחקר IHS לשנת 2014, שפורסמו על-ידי "אוטוויק" ההולנדי, מגלים כי דגמי קרוסאובר, המצוידים בדרך-כלל במרכב חמש דלתות-האצ'בק, נמכרו יותר מדגמי סדאן (ארבע דלתות ותא מטען נפרד). בכך מסתיימים עשרות שנות סדאן, מאז הפף המרכב בצורתו המודרנית לנפוץ לאחר מלחמת העולם השנייה.

 

פורד קוגה (אסקייפ בארה"ב). מוביל את הפלח שהפך לראשונה לגדול באמריקה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
פורד קוגה (אסקייפ בארה"ב). מוביל את הפלח שהפך לראשונה לגדול באמריקה(צילום: רועי צוקרמן)

 

הפופולאריות של רכבי הפנאי הקומפקטיים, ובראשם פורד קוגה (אסקייפ בארה"ב) שמוביל את טבלת המכירות לפני שברולט אקווינוקס והונדה CR-V, הובילה לכך שרכבי הפנאי מכל הסוגים מחזיקים כעת בנתח שוק גדול מדגמי הסדאן: 16.27% לעומת 16.16% לדגמי סדאן מכל הקטגוריות.

 

מעניין לראות את הצמיחה בפלח הצעיר יחסית - שבשנת 2009 חלקו בשוק האמריקאי עמד על 10.41% בלבד, לעומת 15.61% למכוניות הסדאן. מגמה זו צפויה להמשיך נוכח הביקוש לרכבי פנאי, ולהצטרפותן של יצרניות נוספות לפלח החם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים