שתף קטע נבחר

משרד התחבורה קבע: UMI תבצע ריקול לסאאב

למרות שהודיעה בתחילה כי אינה מייבאת את מכוניות סאאב, ולכן לא תהיה אחראית לביצוע ריקול בטיחותי ב-9-3, תהיה UMI אחראית בכל זאת לביצוע הקמפיין - כך קבע משרד התחבורה

חברת UMI תבצע קריאות לתיקון לדגמי סאאב - כך הבטיח משרד התחבורה בתגובה לפניית ynet. מכוניות היצרנית השוודית, ששווקו בעבר בישראל על-ידי UMI (יוניברסל מוטורס ישראל), נקראו לאחרונה לתיקון על-ידי ג'נרל מוטורס, בעלת המותג לשעבר וחברה המיוצגת בישראל על-ידי UMI.

 

במסגרת הקריאה לתיקון לדגמי 2011-2004 מסוג סאאב 9-3, נדרשת בדיקת ותיקון מנגנון חגורות הבטיחות בשלל חשש לכשל שימנע מתפקודן כנדרש בתאונה. בתגובה לפניית ynet בנושא, הגיבו תחילה ב-UMI כי "דגמים אלו אינם מיובאים ע"י UMI מספר שנים ואנו לא מקבלים עדכונים לגבי ריקולים לרכבים אלו".

 

סאאב 9-3 (צילום: אלי שאולי) (צילום: אלי שאולי)
סאאב 9-3(צילום: אלי שאולי)

 

בהתאם לתקנות הרכב הישראליות, יבואנית נדרשת לבצע קריאות לתיקון לכלי רכב ששיווקה באופן ישיר בישראל, ולכאלו שלהם נתנה תעודת שירות ויובאו בייבוא אישי. למרות שסאאב אינה משווקת כיום אצלנו, UMI הייתה בעלת הזיכיון לשיווק הדגמים שעשויים להיקרא לתיקון - ובמרבית שנות הייצור אף שיווקה אותם כאן באופן סדיר.

 

ממשרד התחבורה נמסר כי "חברת UMI הודיעה למשרדינו כי תפנה לחברת GM לקבלת פרטי הקריאה". במידה וייצא כי מכוניות הנדרשות לתיקון נמכרו אצלנו, UMI תעביר את מספרי השלדה הרלוונטיים למשרד התחבורה, וזה יזמן את הלקוחות באמצעות הרישום העדכני במחשבי משרד הרישוי. בהתאם לתקנות הרכב, בעל רכב המקבל הודעה מסוג זה, נדרש לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים. לאחר מכן רישיון הרכב שלו לא יחודש והשימוש ברכב ייאסר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
סאאב. האחריות לתיקון בידי UMI
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים