שתף קטע נבחר

כשהשירות מוכוון לאדם שצריך אותו

אלמנט עיקרי במתן שירות הוא היכולת להתאימו באופן אישי ככל האפשר לאדם המקבל אותו. בחברת "שלו" מאמינים שזו בשורת העתיד

אחד האלמנטים המרכזיים במתן שירות הוא היכולת להתאים באופן אישי ומכוון ככל האפשר את השירות, לאדם המקבל אותו. וכשמדובר בבני אדם, זה הופך להיות הרבה יותר חשוב.

 

 

 

 

נופר מרשק, עובדת סוציאלית בחברת "שלו", מספרת שמניסיון של לא מעט שנים בעולם השיקום, ניתן לפגוש לא מעט אנשים עם מוגבלויות פיזיות או נפשיות כאחד אשר אינם מוצאים את המסגרת המתאימה להם. לכן נוצר הצורך ליצור מערכת של שירותים אשר תתאים עצמה לאדם ולא להיפך - ליצור חליפה טיפולית לכל אדם בהתאם לצרכים, לשאיפות, לרצונות וליכולות שלו.

 

בשיטה זו הצוות המקצועי מכיר לעומק את האדם ואת המערכות הקשורות אליו ובעצם מרכיב לו תכנית התערבות ייחודית לו וסביבו נבנה השירות המתאים לו.

 

מרשק מביאה כדוגמא סיפור על בחור בן 34 המתמודד עם שיתוק מוחין וחירשות שכל חייו חי עם הוריו. בחודשים האחרונים הוא החל לקבל ליווי של עובדת סוציאלית המלווה אנשים חירשים ועיוורים.

 

תחילה היא התמקדה בלהכיר את הרצונות, השאיפות והיכולות שלו. הקשר שנוצר חיזק את תחושת הביטחון שלו - כך למשל בהתחלה הוא הגיע אליה במוניות והיום הוא מגיע עצמאית ברכבת. בנוסף, הם עובדים על מיומנויות של כישורי חיים. בימים אלו הם עובדים על תכנית לקידום חייו למקום יותר עצמאי הכוללת ליווי חברתי, יציאה למגורים עצמאיים, מציאת תעסוקה ועוד. ניתן וחשוב להגיע למקסימום מיצוי של השירות כמו גם למקסימום מיצוי של היכולות של מקבל השירות.

 

*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המומחים המוצגים במסגרתם


פורסם לראשונה 30/06/2014 19:18

 

מומלצים