שתף קטע נבחר
 

גולדמן זאקס: מחקו מייל ששלחנו בטעות

טעות בין הכתובת gs.com ל-gmail.com הביאה לכך שמידע פרטי מגולדמן זאקס הגיע לידיים הלא נכונות. כעת חברת ההשקעות תובעת כי גוגל תמחק את ההודעה מהנמען

חברת ההשקעות גולדמן זאקס פנתה לבית משפט בארצות הברית, בבקשה שזה יוציא צו לגוגל, שיורה לה להחזיר לידיו אימייל שנשלח בטעות מאחד מחשבונות הדואר האלקטרוני של החברה, לחשבון דואר אלקטרוני בשירות ג'ימייל, כך על פי דיווח של רויטרס.

 

הבקשה הופכת למוזרה קצת יותר כשמגלים שהאימייל המדובר נשלח לפני כשבוע וחצי, ב-23 ביוני. סביר מאוד להניח שהנמען כבר הספיק לקרוא את אותה הודעה או לשמור אותה בצורה כזו אחרת, כך שגם מחיקה מהשרתים לא תציל את המידע שמצוי בו.

 

מחקו בבקשה (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
מחקו בבקשה(צילום: Shutterstock)

 

עוד ב-IOPanel

 

התבלבל במייל

תחילת הסיפור בעבודות שדרוג ושיפור מערך האבטחה של מערכת המחשוב הפנימית של גולדמן זאקס על ידי קבלן חיצוני – עבודות שנעשו כדי לעמוד בדרישות של הרשות לרגולציה על השוק הפיננסי בארצות הברית. אחד מהעובדים של אותו קבלן, שלח בטעות את כל פרטי חשבון ההשקעות של אחד מלקוחות גולדמן זאקס, לחשבון ג'ימייל של משתמש כלשהו, שמסתיים ב-gmail.com, במקום לחשבון פנימי של גולדמן זאקס, שמסתיים בכתובת gs.com.

 

ברגע שזיהו את הטעות, בגולדמן זאקס פנו לבעל חשבון הג'ימייל המדובר, בבקשה שיחזיר להם את ההודעה שנשלחה אליו – בקשה שלא נענתה כלל על ידי בעל החשבון. לאחר מכן פנו אנשי גולדמן זאקס לגוגל בבקשת עזרה, אך בגוגל השיבו כי יש צורך בקבלת צו מבית משפט כדי למחוק הודעת דואר אלקטרוני מחשבון דואר כלשהו.

 

בבקשה שהגישו אנשי חברת ההשקעות לבית המשפט נכתב – "אנו מבקשים סיוע חירום, שמטרתו למנוע את הסיכון וגרימת הפרת פרטיות אדירה כלפי לקוחות של גולדמן זאקס, וכדי למנוע את הסיכון לפגיעה מיותרת במוניטין של החברה".

 

השלמה אוטומטית

מקרה דומה של שליחת אימייל לנמען לא נכון התרחשה לפני כשנה וחצי בישראל, כשאז נחשף כי נתן אשל, מי שהיה ראש הסגל לשעבר של רה"מ בנימין נתניהו, שלח בטעות מייל לשלי יחימוביץ', אז יו"ר תנועת העבודה, במקום ליועצת המשפטית של משרד רה"מ, עו"ד שלומית ברנע-פרגו. מקור הטעות אז היה בהשלמה האוטומטית של אאוטלוק, כשאשל ככל הנראה הקיש את האותיות הראשונות של השם "של".

 

האם אפשר להמנע מזה או לתקן?  אם מדובר במייל שכבר נקרא על ידי הנמען, אין כל אפשרות לאחזר את המייל - כי הוא כבר נמצא בתיבה שלו, ואפשר להעביר וליצור עותקים. אך ישנן דרכים לבקש משרת הדואר להחזיר לנו את המייל שנשלח בטעות, אם גילינו את הטעות תוך זמן קצר מרגע השליחה.

 

בג'ימייל ישנו תוסף קטן בהגדרות שמאפשר הוספה של כפתור UNDO לכל הודעת אימייל שנשלחת, ואפשר לעשות את זה בתוך כמה שניות, לפני שההודעה נשלחת בפועל. כשמשתמשים בשירותי דואר אלקטרוני של ארגון גדול (Exchange), אשר עובדים עם תוכנת אאוטלוק, יכולים לגשת להגדרות ולבקש אחזור של הודעת דואר אלקטרוני, כשאז עליהם לבחור בין מחיקה של ההודעה שנשלחה בטעות או החלפה שלה בהודעה אחרת - גם זה עובד רק בתוך הארגון ורק במקרה שהמייל לא נפתח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים