שתף קטע נבחר

סיטרואן C1 חדשה: נהיגה ראשונה (וקצרה מדי)

סיטרואן איפשרה לנו להתרשם מעט מה-C1 החדשה, אם כי העניקה לנו זמן נסיעה קצרצר. קבלו התרשמות ראשונה ממכונית המיני החדשה

לצד הנהיגה בסיטרואן C4 קקטוס החדש בהולנד לאחרונה, העמידו הצרפתים למבחן קצרצר גם את ה-C1 החדשה, דור שני של מכונית המיני החשובה שתשתלב גם אצלנו בקטגוריה החמה של קטנות-זולות. הדור החדש מתעכב בינתיים להגיע (אמור היה לנחות ביוני), לדברי לובינסקי בגלל בעיות אספקה - וזאת לאחר ששיווק הדור הראשון כבר הופסק.

 

 

 

ה-C1 החדשה שומרת על מידות קודמתה, חדשות טובות לעכברי עיר שזקוקים למכונית בעלת מידות קטנטנות ככל הניתן לטובת השתחלות למרווחי חניה בלתי אפשריים בתל-אביב. מצד שני, אלה חדשות פחות טובות עבור מי שמעוניין בכמה שיותר מקום במכונית המיני שלו. שכן ה-C1 נותרה גם לאחר העדכון מהצפופות בקטגוריה ליושבים מאחור, ומציעה עדיין תא מטען פצפון. 

 

 

משמח לגלות כי איכות החומרים בתא הנוסעים שופרה באופן ניכר, ולכן הוא מעניק כעת רושם פחות זול מבעבר - גם אם עדיין אינו ממצטייני הסגמנט. לרושם הטוב תורם גם יותר אבזור - כמו מערכת המולטימדיה עם מסך המגע הגדול שמחליפה את הרדיו דמוי-טרנזיסטור הנוראי של הדור הקודם. מערכת המולטימדיה מאפשרת "שיקוף" של יישומונים מהנייד למסך הרכב באמצעות כבל USB, וסיטרואן אף הדגימה זאת באמצעות חיבור תוכנת הניווט הישראלית ווייז במכוניות ההדגמה. 

 

 

ה-C1 מוצעת כעת ביותר אפשרויות התאמה - כולל גרסת גג בד מתקפל (משהו באמצע בין חלון גג רגיל לקבריולה אמיתית). יש גם יותר שילובי צבעים, מדבקות להתאמה אישית של עיצוב המרכב ועוד. יחד עם עיצוב חדש ה-C1 מצליחה להשאיר רושם רענן-מודרני יותר ועשויה לקרוץ למי שמחפש רכב אופנתי דוגמת פיאט 500 היקרה יותר.

 

אז איך היא נוסעת?

מסלול המבחן היה קצרצר ובפירוש לא כזה המאפשר לבצע בחינה משמעותית של הרכב. ובכל זאת, מהמעט ממנו התרשמנו, נראה כי ה-C1 נותרה נוחה יחסית בעיר, גם אם נוקשה באופן כללי. היכולת הדינמית שהייתה טובה מהמקובל בקטגוריה בדור היוצא, עשתה רושם חיובי גם הפעם, עם היגוי מדויק, זוויות גלגול מתונות ואחיזה גבוהה. הבלמים הציעו עוצמה יותר ממספקת ותחושת דוושת בלמים טובה.

 

 

מנוע רכב ההדגמה היה בנפח 1.2 ליטר, שלושה צילינדרים, ומוצע רק בסיטרואן C1 ופיז'ו 108 (ולא באחותן התאומה טויוטה אייגו). ליחידת כוח זו 82 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית. וכן, ברכב קליל זה אומר שהמנוע החזק וגמיש יחסית מספק ביצועים מרשימים למדי, גם אם בידוד רעשי המנוע אינו טוב כמו למשל בפיז'ו 2008 העושה שימוש במנוע זהה. לצד מנוע זה ה-C1 מוצעת עם יחידת ה-1.0 ליטר (68 כ"ס) של טויוטה, ששווקה עד היום בישראל ותהווה אצלנו את עיקר המכירות גם בדור החדש. זו לא הייתה זמינה למבחן באירוע ההשקה.

 

 

סיטרואן C1 צפויה להגיע אלינו לקראת חודשי הקיץ הקרוב, בגרסאות ידניות (1.0 או 1.2 ליטר) ורובוטיות (רק 1.0). תג המחיר שלה יהיה ככל הנראה דומה מאוד לזה של קודמתה, כלומר כ-60 אלף שקל לדגם ידני וכ-67 אלף לרובוטי. וכן, כדי לדעת בוודאות האם יש לרכוש אחת - נצטרך להמתין עד לתחילת השיווק, כדי לבצע מבחן דרכים ממצה הרבה יותר.

 

סיטרואן C1 החדשה
סיטרואן C1 החדשה
מנוע שלושה צילינדרים, 12 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 82 כ"ס ב-5,750 סל"ד
מומנט מרבי 11.8 קג"מ ב-2,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / ארבעה
אורך 347 ס"מ
רוחב 161.5 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים 234 ס"מ
משקל 956 ק"ג
נפח תא מטען 196 ליטר
100-0 קמ"ש 10.9 שניות
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 23.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 99 גרם לק"מ
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

 

  • הכותב היה אורח חברת סיטרואן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים