שתף קטע נבחר
 

אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק - נהיגה ראשונה

הגרסה הספורטיבית ביותר של המשפחתית האיטלקית עברה עדכון קל, כולל תיבה רובוטית כפולת-מצמד במקום התיבה הידנית. נהגנו בה לראשונה באיטליה

 

 

בעד: נוחות נסיעה, מרווח, עיצוב

נגד: יכולת דינמית, היגוי, לא ספורטיבית

 

 

מה חדש?

אלפא רומיאו ג'ולייטה, שהושקה לראשונה בשנת 2010, עברה מתיחת פנים קלה שכוללת עדכונים קלים לעיצוב החיצוני. אלו כבר הגיעו לישראל מוקדם יותר השנה בגרסאות הרגילות, וכעת מושקת גם הגרסה הספורטיבית - תלתן ירוק. זו זכתה לעדכונים דומים, כמו-גם למערכת מולטימדיה חדשה ולמנוע שעבר שינוי טכני קל, וזהה כעת למנוע ב-4C הסופר-ספורטיבית. בנוסף, גרסת תלתן ירוק מציעה לראשונה תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד, במקום הידנית. 

 

 

תא הנוסעים

כמו בעיצוב החיצוני, גם בתא הנוסעים השינוי אינו דרמטי. מסך המולטימדיה חדש הוא השינוי הבולט היחיד. המשמעות היא כי הג'ולייטה ממשיכה להציע מרווח טוב מלפנים ומאחור, תא מטען יותר ממספק ותנוחת נהיגה לא מושלמת. האיכות בתא אינה אחידה או מצטיינת - הן מבחינת הרכבה והן החומרים מהם מורכבת הקונסולה הקדמית, ואינה הולמת את תג המחיר העסיסי.

 

 

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ה-1.7 ליטר (1.75 לפי אלפא) עושה שימוש בבסיס אלומיניום חדש, ומייצרת כעת עוד חמישה כ"ס (240 בסך הכל). כמו-כן, התלתן ירוק מוצעת כעת רק עם תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד, במקום תיבה ידנית שהייתה הבחירה היחידה בעבר. לתיבה החדשה תוכנת "בקרת יציאה מהמקום", המסייעת בהאצת הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש - 6.0 שניות כעת לעומת שניה יותר בתיבה הידנית.

 

המנוע מרגיש בפועל דומה ליחידה המוחלפת. מדובר כמו בעבר ביחידת כוח גמישה למדי, עם הספק מרבי מרשים מאד, אך מרושם ראשוני נראה כי היא יותר יעילה ופחות מלהיבה - הן מבחינת אופי הפעולה והן מבחינת הצליל. תיבת ההילוכים במכונית ההשקה סבלה מהשהייה מורגשת ביציאה רגועה מהמקום, ולא הייתה מהירה וחלקה דיה. כן אהבנו את צליל "גז הביניים" העצמאי, שמערכת ניהול המנוע והתיבה משלבות בהעברת הילוך.

 

 

נוחות ויכולת דינמית

הג'ולייטה תלתן ירוק לא עברה שינויים משמעותיים בסעיף הנוחות, ואלה חדשות טובות. שכן היא מציעה רמת נוחות טובה ביחס למקובל בקטגוריה. הצד השני של המטבע כמעט מתבקש - למרות אחיזת כביש טובה, המכונית לא מרשימה מספיק מבחינה דינמית-ספורטיבית - עם תת-היגוי מודגש בפניות, רכות מוגזמת והיגוי לא מדויק דיו. כפועל יוצא, קשה היה לתרגם את כוח המנוע המרשים למהירות גבוהה במיוחד בכבישי ההשקה המפותלים. ובאופן כללי, הביצועים המרשימים לא בהכרח ניתנים לתרגום להנאה מנהיגה בכבישים הנכונים.

 

 

סיכום

אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק הייתה - ונותרה - מכונית נאה, מרווחת, נוחה למדי ובעלת ביצועים טובים. אלא שנראה כי גם לאחר מתיחת הפנים, היא אינה אותה ספורטיבית מסעירה שאלפא מבטיחה. כפועל יוצא, תג המחיר המוצמד לגרסה החזקה מכולן נראה פשוט גבוה מדי. אם אתם בכל זאת מעוניינים במכונית איטלקית קומפקטית שנראית טוב, מציעה מנוע חזק, נוחות נסיעה טובה ותא נוסעים נאה, הג'ולייטה ללא ספק בשבילכם. אם אתם מחפשים מכונית ספורטיבית שתהיה המהירה ומהנה ביותר בכביש תובעני, ישנן כנראה מתחרות עדיפות.


אלפא רומיאו גולייטה תלתן ירוק

אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.7 ליטר / בנזין
הספק מרבי 240 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 30.5 קג"מ ב-1,850 סל"ד (34.6 ב-2,000 במצב "דינמי")
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, שישה הילוכים
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 435 ס"מ
רוחב 180 ס"מ
גובה 146.5 ס"מ
בסיס גלגלים 263 ס"מ
משקל 1,320 ק"ג
נפח תא מטען 350 ליטר
100-0 קמ"ש 6.0 שניות
מהירות מרבית 244 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.3 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 162 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 220,000 שקל
אחריות 24 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

  • הכתב היה אורח חברת אלפא רומיאו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים