שתף קטע נבחר

נצחון לסינים: BYD תספק חשמליות לבירת אירופה

יצרנית הרכב הסינית BYD זכתה במכרז לאספקת מוניות חשמליות לבירת האיחוד האירופי, בריסל, תוך שהיא גוברת על רנו וניסאן

האיחוד האירופי בחר: מוניות סיניות. יצרנית הרכב BYD זכתה במכרז לאספקת מוניות חשמליות, שישמשו את בירת אירופה הלא-רשמית, בריסל. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי ההזמנה כוללת 50 מוניות עם מנוע חשמלי מבוסס מצברים מדגם ה-e6 של היצרנית.

 

 

BYD הסינית גברה במכרז על מי שמתיימת להיות מובילת התחום באירופה, רנו (יחד עם שותפתה ניסאן). המוניות החדשות - שמצטרפות למיזמים דומים בבירות אחרות במדינות המערב - ינועו מבלי לפלוט זיהום אוויר בזמן פעולתן. הזיהום במקום מתרכז במפעלי ייצור החשמל, הרחק מראותיהם של התושבים ובאופן מרוכז יותר, שמקל על הפחתת הזיהום.

 

אחד ממפעילי המוניות, לואיג'י מארוקו, הסביר את הבחירה במוניות הסיניות בכך שהן מרווחות, נוחות ובעלות טווח נסיעה גדול יותר מזה שהציעו האלטרנטיבות של רנו וניסאן. העסקה היא מכה תדמיתית לתוכנית החשמליות היומרנית של קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו וניסאן, שמתקשה למצוא קונים למכוניות החשמליות של הקונצרן הצרפתי-יפני. עד כה כשלו הניסיונות לשווק דגמי סדאן יחד עם בטר פלייס הישראלית (רנו פלואנס Z.E) הן בישראל והן במערב אירופה, וגם מכירות דגמים אחרים - בהם ניסאן ליף ורנו זואי, אינן מרשימות.

 

עבור BYD, מדובר בהזמנה הגדולה ביותר של מוניות באירופה. ליצרנית היו עד עתה רק 20 מוניות בלונדון ומספר יחידות בודדות ברוטרדם. המונית של BYD מדגם e6 מציעה טווח נסיעה של 300 ק"מ בין טעינות, כפליים מזה של רנו זואי שהתמודדה מולה. במכרז, אגב, השתתפה גם טסלה האמריקאית - אך זו הפסידה בגלל מחירה הגבוה של המכונית איתה התמודדה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים