שתף קטע נבחר

יו"ר ארגון המורים נגד רפורמת לקויי הלמידה

מכתב של רן ארז למורים מביע "התנגדות נחרצת" להפעלת ועדות בית ספריות לאבחון תלמידים ומזהיר מפני תביעות של "הורים לא מרוצים"

מכתב מטעם יו"ר ארגון המורים רן ארז שהגיע לידי ynet קורא לא לשתף פעולה עם תוכנית משרד החינוך לשינוי שיטות אבחנת לקויי הלמידה. "אל תיקחו חלק בוועדות הבית ספריות שאמורות לקבוע הקלות. הפסיקו לאלתר כל טיפול באבחונים", כתב ארז למורים במכתב שיועבר אליהם עם בוקר.

 

על פי התוכנית, שתיושם כבר בשנת הלימודים הנוכחית בשכבת כיתות י', תקבע ועדה בית ספרית מתן זכויות כמו תוספות זמן ובחינות ממוחשבות - ללא אבחון מקצועי חיצוני. פעילות הוועדה, על פי ארז, היא בבחינת "הטלת עבודה נוספת על המורים שגם כך עובדים קשה מאוד וללא תגמול מספק". הוא הביע במכתב "התנגדות נחרצת" לשינוי והוסיף כי "הואיל ומשרד החינוך טרם חזר בו מהתוכנית וטרם הגיע עמנו להסכמה, אנו מורים למורים בחינוך העל-יסודי להפסיק כל טיפול בנושא".

 

עד כה, הורים שסברו כי ילדיהם זקוקים להתאמות שלחו אותם עצמאית או לאחר התייעצות עם גורם חינוכי לאבחון דידקטי, עניין שגרר הוצאה כספית. במתווה החדש, הוועדה תעקוב אחר תפקוד התלמידים ותפעל להעניק להם זכויות אלה.

 

על פי המכתב, "התוכנית החדשה תגרור אחריה לא מעט תביעות משפטיות נגד מורים ובתי ספר על ידי הורים לא מרוצים,

במיוחד אם הוועדה או המורה יחליטו שלא להמליץ על מתן הקלות לתלמידים. אין אנו טוענים שתלמיד בעל לקות למידה אמתית לא צריך להיות מטופל, אך אנו מתנגדים התנגדות מוחלטת להשתתף בתעשייה שהתפתחה והמסחור שמתקיים עם אבחונים אלו".

 

ועד הפעולה של היועצות החינוכיות הודיע במקביל על עריכת "כנס חירום" באשר למתווה החדש. במכתב לשר החינוך שי פירון כתב הוועד כי "היועצות הפכו, לצערנו, לאמונות על תחום ההתאמות בבתי הספר. יש צורך בהכנסת מומחיות לתפקודי למידה לבתי הספר, וכך יוכלו היועצות להתמקד בחלק המהותי של המקצוע שלנו - תמיכה בתלמידים עם לקויות למידה".

 

ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים