שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לא רק ממתקים: המזונות שעושים נזק לשיניים

    תפוזים, תפוחי אדמה וגם עגבניות - מהווים חלק נכבד מהתפריט היומי שלנו, אבל עלולים לגרום לנזק לשיניים. איזה מאכלים נוספים מומלץ לאכול

    כולם יודעים שסוכר מזיק מאוד לשיניים - אבל מסתבר שיש מאכלים נוספים שאף הם מזיקים. מדובר במאכלים "בריאים" בתחפושת, שאנחנו דווקא מעודדים את המשפחה לאכול.

     

    עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

     

    הנה הרשימה של המזונות שלא חשבתם עליהם כאויבים - אבל עלולים לגרום לשיניים שלכם לנזק בלתי הפיך.

     

    עוד כתבות על בריאות השינים

    באופן טבעי: כך תשמרו על בריאות השיניים

    תוך שעה: כתר מוכן - במקום השן החסרה

    מה הקשר בין דלקת חניכיים לסוכרת?

     

    1. פחמימות מורכבות

    אורז, פסטה, תפוחי אדמה וכל המזונות הטעימים הללו, הם חלק מנכבד מהארוחות שלנו. אבל הבעיה היא שבמהלך העיכול, אנזימי העיכול הופפכים אותם לסוכר שגורמים לציפוי השיניים שלנו להיהרס לאט אבל בטוח.

     

    בנוסף, חשוב לדעת כי לפחמימות המורכבות יש הרבה פחות ערך תזונתי עבורכם מאשר אורז ופסטה מלאים, שהם תחליפים בריאים ווגם לא מזיקים לשיניים.

     

    2. משקאות אלכוהוליים

    מעבר לעובדה שצריכה קבועה של אלכוהול גורמת לנזק לכבד ואף תורמת להיווצרות "כרס בירה", עכשיו מתברר כי האלכוהול עלול לגרום גם לעששת. קוקטיילים רבים מכילים כמות רבה של סוכר. בנוסף, יין אדום עלול להכתים את השיניים וגם הוא מכיל כמויות גדולות של סוכר.

     

    כמו בכל דבר, גם פה המפתח הוא מתינות ומינונים. צריכה מוגברת של אלכוהול יכולה להוביל לירידה של הרוק בפה, מה שעלול לגרום לחורים, רקבון בשיניים ואפילו סיכון לחלות בדלקות בפה.

     

    לא בהכרח בריא יותר (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    לא בהכרח בריא יותר(צילום: shutterstock)

     

    3. מיצי פירות ומשקאות אנרגיה

     רבים חושבים כי מיצי פירות בריאים מאוד, אבל כדאי לא לשכוח כי בכל מיץ יש תוספת סוכר. מיצי פירות טבעיים מכילים אמנם ויטמינים אבל בעת ובעונה אחת מכילים ריכוז גבוה של סוכר פירות שהופך לסוכר המזיק לשיניים.

     

    לדברי מומחים, אכילה של תפוז שלם שווה לכוס מיץ, אבל עם כמות כפולה של סיבים תזונתיים ומחצית מכמות הסוכר.

     

    גם משקאות אנרגיה מכילים ממתיקים ויכולים לעתים רבות להכיל כמות סוכר הזהה לזו שבמאפה האהוב עליהם. מים הם האופציה הטובה והבריאה ביותר למשקה, גם להרוות צמא וגם לאחר אימון כושר.

     

    4. הדרים, עגבניות ומאכלים חומציים נוספים

    לימונים, אשכוליות ופירות הדר נוספים הם טעימים מאוד ומכילים סוכר באופן טבעי. מצד שני, הם  מכילים חומצות שגורמות לסביבה בפה להפוך לחומצית יותר ומה שעלול להוביל לריקבון בשיניים.

     

    עצות לשיניים בריאות

    אם אתם שותים משקאות ממותקי או מלאי סוכר - השתמשו בקש.

     

    מים - הם המשקה המומלץ עבורכם בכל מצב. על פי מחקר מאוניברסיטת הרווארד,  הכמות היומית המומלצת היא - 15 כוסות לגברים ו-11 כוסות לנשים.

     

    אם אתם רגילים לטעם המתוק - שימו במים חמים קצת נענע - זה ימלא את הצורך במשקה שהוא לא רק מים.

     

    אם אתם לועסים מסטיק - השתדלו ללעוס  מסטיק ללא סוכר.

     

    צחצחו שיניים לפחות פעמיים ביום והשתדלו גם לשטוף את הפה, כדי להוציא שאריות סוכר - לפחות פעם ביום.

     

    הקפידו על תזונה מאוזנת - לא צריך להימנע מהמאכלים שאתם אוהבים, אבל פרופורציה היא לגמרי שם המשחק.

     




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    מה ישמור על השיניים שלכם בריאות?
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים