שתף קטע נבחר

התוכנית הנצפית ביותר ב-2014: מאסטר שף

הרגלי הצפייה של הישראלי בטלוויזיה לשנת 2014: 229 דקות יומיות, 57% נשים למול 43% גברים, תוכניות הריאליטי הן הנצפות ביותר, החדשות - רק במקום הרביעי

סיכום נתוני הצפייה בטלוויזיה ל-2014, שנערך על ידי הוועדה הישראלית למדרוג, מראה כי צופה הטלוויזיה הישראלי עדיין שומר על הרגלי צפייה יציבים יחסית, למרות השינויים הטכנולוגיים. מסקר ארצי ומייצג את משקי הבית, שערכה הוועדה למדרוג, ובו נאסף מידע על שינויים טכנולוגיים הנוגעים לדפוסי הצפייה של הצופה הישראלי, נמצא כי ב-2014, בקרב 22% מהבתים המדוגמים, לפחות בן בית אחד נוהג לצפות בתכנים טלוויזיונים במחשב, 24% נוהגים לצפות בתכנים טלוויזיוניים בטאבלט או בסמארטפון, ולמרות זאת זמן הצפייה במכשיר הטלוויזיה המסורתי שומר על יציבות.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה :

 

על פי סיכום נתוני הצפייה, שנאספו על ידי וועדת המדרוג, זמן הצפייה היומי הממוצע של צופה בטלוויזיה עמד ב-2014 על 229 דקות (228 ב-2013), נתון גבוה יחסית לעולם המערבי. בבריטניה, למשל, עומד זמן הצפייה הממוצע היומי על 195 דקות.

 

פילוח של אוכלוסיית הצופים לפי שכבות גיל העלה כי למרות ריבוי אמצעי הצפייה בקרב שכבות הגיל עד גיל 40, נמצא כי צפייה באמצעי ניו-מדיה מתווספת לצפייה במכשיר הטלוויזיה המסורתי, אך לא מחליפה אותה. להפך, בקרב השכבות האלו נרשם אף גידול בהיקפי הצפייה. בגילאי 18 עד 24 נרשם גידול של 15% בצפייה בטלוויזיה.

גמר מאסטר שף 2014. בראש טבלת הרייטינג השנתית ()
גמר מאסטר שף 2014. בראש טבלת הרייטינג השנתית

מבחינה מגדרית, אוכלוסיית הנשים שומרת על דומיננטיות בצפייה, כפי שהיה גם בשנים קודמות. בקרב גילאי 18 ומעלה, נמצא כי 57% מהצופים הם נשים ו-43% גברים. חודש יולי היה החודש הנצפה ביותר ב-2014, בשל אירועי מבצע "צוק איתן". ממוצע הצפייה היומי עמד על 279 דקות, עלייה של 25% לעומת יוני שקדם לו. חודשי הקיץ יולי-אוגוסט הם החודשים בהם הצפייה היא הגבוהה ביותר (החופש הגדול), ואילו חודשי החגים, ספטמבר-אוקטובר היו החודשים בהם אחוז הצפייה היה הקטן ביותר ב-2014.

 

מבין עשרת התוכניות הנצפות ביותר במהלך 2014, שש תוכניות היו של 'קשת', שמובילה את הטבלה של התוכניות הנצפות ביותר עם "מאסטר שף" שזכה ל-37.3% רייטינג בממוצע, "האח הגדול 2014" במקום השלישי עם 33.3% רייטינג. "רשת" צמודה ל"קשת" עם המקום השני בטבלה ל"אקס פקטור", שקיבל ממוצע רייטינג שנתי של 36%, ו"המירוץ למיליון" במקום הרביעי, עם 32.3% רייטינג.  

המשדרים הנצפים ביותר הם "מאסטר שף" של קשת, עם 42.6% רייטינג, "האח הגדול" (קשת) ו"אקס פקטור" (רשת) נמצאים במקום השני והשלישי. במקום הרביעי חדשות 2 עם 38.2% ממוצע שנתי, ובמקום החמישי "המירוץ למיליון" עם 38%. בישראל של 2014 עדיין מעדיפים הצופים את תוכניות הריאליטי המשעשעות למול החדשות, שרוב אינן מביאות משב רוח אופטימי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים