שתף קטע נבחר

שברולט חשפה וולט דור שני - יותר חזקה, יותר חסכונית

ספינת הדגל הטכנולוגית של ג'נרל מוטורס, בדור שני ומשופר - הפעם עם חמישה מושבים, מנועים חזקים יותר וטווח חשמלי משופר. ומה לגבי שיווק בישראל?

שברולט חשפה ערב תערוכת דטרויט את הוולט (Volt) החדשה, דור שני למכונית הכלאיים המתקדמת. המכונית, שבניגוד למרבית ההיברידיות נעזרת במנוע חשמלי עיקרי ובמנוע בנזין מאריך טווח, היא ספינת הדגל הטכנולוגית של ג'נרל מוטורס.

 

 

 

הוולט החדשה תציע מנוע בנזין גדול יותר (1.5 ליטר במקום 1.4), שמפיק 101 כ"ס ומסוגל להניע את הגלגלים הקדמיים במקרי קיצון. לעיקר ההנעה אחראי מנוע חשמלי עם 149 כ"ס ו-40.5 קג"מ, שנתמך במצברי ליתיום-יון משודרגים. אלו כוללים כעת 192 תאים לעומת 288 בעבר - עובדה שסייעה בקיצוץ במשקל של כמעט 10 ק"ג. בסך הכל מערכת ההנעה שוקלת כעת כ-45 ק"ג פחות (1607 ק"ג), מה שמסייע לחסכון בדלק. 

 

 

בג'נרל מוטורס מצהירים הפעם על טווח נסיעה חשמלי של 80 ק"מ בין טעינות (64 בעבר), וטווח משולב - בנזין וחשמל - של מעט יותר מ-670 ק"מ. טעינת המצברים משקע תארוך כעת 13 שעות באמצעות חיבור 120 וולט, או עד 4.5 שעות באמצעות עמדת טעינה מהירה (240 וולט). למכונית מהירות מרבית של קרוב ל-160 קמ"ש.

 

בניגוד לדור הקודם עם ארבעה מושבים בלבד, הוולט החדשה מציעה חמישה. מידותיה דומות למשפחתית קומפקטית, עם אורך של 458 ס"מ, רוחב של 181 ס"מ, גובה של 143 ס"מ ובסיס גלגלים של 269 ס"מ. נפח תא המטען נותר מצומצם יחסית - 301 ליטר בלבד.

 

 

ומה עם שיווק בישראל?

בעבר חברת UMI, יבואנית שברולט לישראל, בחנה את שיווק הוולט אצלנו - אך לאחר שייבאה מכונית לתקינה החליטה שלא לעשות זאת, בעיקר בגלל מחיר גבוה וחשש מביקוש מוגבל. ב-GM הבטיחו כי הדור החדש יהיה זול יותר, מה שיסייע לו לא רק בארה"ב, אלא גם עשוי להגדיל את הסיכוי שיגיע לישראל.

 

מחברת UMI נמסר ל-ynet כי ביבואנית "בוחנים כעת את הנושא". החלטה בנוגע לשיווק תקבע "על-פי הביקוש והתמחור אשר UMI יוכלו להציע לצרכן הישראלי".

 

 

תמחק את מחלות הילדות של קודמתה?

שברולט וולט החלה להימכר לראשונה בשנת 2010, והיוותה סמל לתוכנית החילוץ היקרה של הממשל האמריקאי ל-GM. בעוד המפלגה הדמוקרטית ראתה בה בשורה ירוקה ואת עתיד התעשייה, המפלגה הרפובליקנית סברה שהחילוץ של GM במיליארדי דולרים מכספי ציבור, היה טעות - ותקפו בחריפות את התוכנית ואת הוולט שנולדה אחריה.

 

שנותיה הראשונות של הוולט, אז מהמכוניות המתקדמות ביותר מסוגה, היו בעייתיות. תג-מחיר גבוה מאוד פגע במכירות, ו-GM נאלצה להציע מבצעים והנחות חדשות לבקרים. גם השקת גרסה "אירופית", אופל אמפרה, לא סייעה משמעותית - ומכירות הוולט היו נמוכות בהרבה מכפי שקיוו האמריקאים בתחילה.

 

שברולט וולט דור ראשון. הייבוא נשקל, אך לבסוף לא יצא לדרך (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
שברולט וולט דור ראשון. הייבוא נשקל, אך לבסוף לא יצא לדרך(צילום: רונן טופלברג)

 

עם הדור השני, שלטענת היצרנית יהיה זול יותר תודות לשימוש בחומרי ייצור זולים יותר ותהליך ייצור משופר, בג'נרל מוטורס מקווים שהוולט תוכל להפוך לשחקנית משמעותית יותר בשוק. וזה לא יהיה קל: מולה מתמודדת מכונית הכלאיים המצליחה בהיסטוריה, טויוטה פריוס, שמוצעת גם בגרסה נטענת משקע (אך מתוחכמת פחות מהוולט). הפריוס צפויה לזכות אף היא לדור חדש בתוך כשנה - מה שלא מותיר לוולט זמן רב "לגנוב" לקוחות. 

 

ואם זה לא מספיק, מחירי הבנזין הצונחים בגלל ירידת מחירי הנפט, פוגע בכדאיות רכישת מכוניות "ירוקות". בכל מקרה, מה שבטוח הוא שבשוק רכבי הכלאיים יהיה מאוד מעניין גם בשנים הקרובות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים