שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    אילוף הלוחם

    ג'נרל מוטורס מנסה להפוך את ההאמר לתרבותי יותר, בעיקר כדי לצחוק כל הדרך לבנק

    ג'נרל-מוטורס מתחילה לשווק גרסה חדשה של ההאמר, עם חידוש עיקרי הכולל את מנוע הוורטק 8100. אם המספרים אינם אומרים לכם מספיק, זהו מנוע בתצורת V, עם שמונה גלילים בנפח כולל של 8.1 ליטר. גם אם מנקודת המבט הישראלית זה נראה מוזר משהו, מדובר כיאה לאמריקאים בצרכן בנזין, לא סולר.
    המנוע הענק מפתח 340 כ"ס ב-4200 סל"ד ומשודך כרגיל לתיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים. הגרסה החדשה של ההאמר האמור, המכונה H1-אלפא, משתלבת בכיוון החדש שתופרת ג'נרל-מוטורס עבור גיבור המלחמות עטור המדליות. הכוונה המרכזית היא להפוך את ההאמר למותג "אזרחי" מעודן ומהודר יותר, זאת לעומת המקור הצבאי והספרטני. הרכב יקבל גרסה משופרת של בקרת האחיזה כמו בקרת ניווט משוכללת עם שילוב למערכת השמע.

    רואים בלילה

    אחד האביזרים המעניינים יותר שיכלול ההאמר H1 היא מערכת ראיית לילה של רייטון. לא מדובר כאן במערכת צבאית אלא בכזו שתאפשר לנהג לזהות הולך רגל ממרחק רב בחשכה. בנוסף, המערכת מנטרלת סנוור בשעות החשכה, פועלת גם בנסיעה לאחור ויכולה לשמש כתחליף למראה האחורית. לפי ג'נרל-מוטורס, לנהג מובטחת ראות טובה פי שלושה עד חמישה לעומת תאורה רגילה.

    ויש גם אח קטן

    בדטרויט הציגה ג'נרל מוטורס גם את ה-H2, דגם חדש של ההאמר אשר יגיע לאולמות התצוגה בעוד יותר משנה כדגם 2003. למרות הדמיון במראה, ה-H2 הוא רכב חדש ושונה האמור אף הוא להיות הרבה יותר תרבותי, מעודן, מרווח, יעיל וקל מההאמר הקרבי. ל-H2 מנוע קטן יותר מסדרת הוורטק, אם כי הוא בהחלט לא זעיר-מידות - במיוחד לא עם נפח של 6.0 ליטר.
    המנוע מייצר 250 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בעלת חמישה הילוכים, לעומת ארבעה בהאמר הקרבי. בכל מקרה, גם אם מידותיו מעט צנועות יותר, הרי שגם ההאמר החדש עדיין יתקשה לשוטט ברחובות הכרך הצרים. למעשה, עם 478 ס"מ, הוא אף ארוך יותר. שאר המידות קטנות במעט: הרוחב 205 ס"מ, הגובה 192 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 311 ס"מ. ההאמר החדש בנוי על שלדה נפרדת שתיובא ממחסני ג'נרל-מוטורס, והוא יצויד במתלה עצמאי מלפנים - עצמות עצה כפולות - וסרן חי מאחור.
    גם בהאמר החדש מציגים אנשי ג'נרל-מוטורס את הדופן האחורית המתקפלת, המאפשרת לנצל את חלקו האחורי של תא הנוסעים לטובת מטען. מעבר לכך, כך טוענים אנשי ג'נרל-מוטורס, יזכה ה-H2 לגג הנפתח הגדול ביותר בהיסטוריה של החברה.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קצת פחות קרבי...
    קצת פחות מאיים...
    אבל עדיין מרשים...
    ועם לב חזק
    כן, יש גרסה ליאפים...
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים