שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    ג'יי זי יזרים לנו סולו

    אמש הושק שירות הסטרימינג של TIDAL, המותג מאחוריו עומד הראפר ג'יי זי, ומתיימר לשנות את תעשיית המוזיקה. כמה זה יעלה לכם ומי האמנים המשתתפים?

    אם תשאלו את הראפר ג'יי זי, יש למוזיקאים שמנסים לשרוד בעידן הדיגיטלי פתרון הולם. שורה של מוזיקאים מכל הז'אנרים התייצבו אמש (שני) בהשקת שירות הסטרימינג של TIDAL, המותג שמאחוריו עומד הראפר, בניו יורק. מדובר בשירות בתשלום שיאפשר גישה נוחה לתוכן מוזיקלי ייחודי ואיכותי. המותג ינסה להתחרות בשירותי תוכן דומים שיספקו חברות כמו גוגל ספוטיפיי ואפל. כרגע לא ניתן לקבל את השירות בישראל.



    במהלך השקת המותג נחשפו האמנים המשתתפים כפעילים בחברה, ובהם מדונה, ריהאנה, קניה ווסט, ניקי מינאז', ג'ק וויט, אלישיה קיז, ג'ייסון אלדין, דאפט פאנק, ארקייד פייר וכמובן אשתו של ג'יי זי, ביונסה. הראפר לא דיבר במהלך ההשקה, אך הזמרת אלישיה קיז קראה הצהרה בשם המשתתפים לפיה הם מתכוונים לשנות את תעשיית המוזיקה כפי שהיא מתנהלת כיום לנצח.

    החלק הבולט ביותר במותג של ג'יי זי הוא שרובה של החברה תהיה בבעלות האמנים עצמם. המהלך הזה עשוי להביא תועלת כספית למשתתפים, אבל גם כאן מדובר בתמורה כספית סמלית ביחס לעבודה שהושקעה. כמו כן, גם במקרה הזה יהיה למוזיקאים קשה לשלוט על האופן והכמות בה נצרכים התכנים שלהם.
    מדונה חותמת על העצומה של Tidal ()
    מדונה חותמת על העצומה של Tidal
    המותג יספק מיליוני שירים ואלפי קטעי וידאו באיכות גבוהה ל-31 מדינות. תהיה בו אופציה לשני סוגי מנויים: 10 דולרים לחודש עבור תכנים בפורמט דחוס, ו-20 דולרים לחודש עבור האזנה באיכות תקליטור. עם זאת, ג'יי זי נכנס לשוק לא פשוט עם מתחרות רציניות. לספוטיפיי למשל, יש כרגע 60 מיליון משתמשים ברחבי העולם, 15 מיליון מהם הם לקוחות משלמים. מעבר לכך יתמודד המותג עם השאלה האם ג'יי זי יכול למשוך מוזיקאים שאינם מקושרים אליו בדרך זו או אחרת להצטרף. ברוב המקרים זכויות ההפצה שייכות לחברות התקליטים, שלא ימהרו למסור אותן לידיו של ג'יי זי.

    במהלך ההשקה, ציינה מנהלת המותג וניה שלוגל כי מירב ההכנסות יופרשו לטובת האמנים עצמם, אך לא מסרה מידע לגבי עסקאות ההון. כמו כן סירבה שלוגל להגיב ענייני אחוזי ההפרשות למוזיקאים, גם בהשוואה לשירותי סטרימינג אחרים. ג'ונתן פרינס, הדובר של ספוטיפיי הגיב להשקה של TIDAL: "אנחנו לא מוטרדים מהתחרות. בסך הכל מדובר במהלך שטוב לאמנים. בסופו של דבר המקום הכי יעיל לאמנים להיות ולתמוך בו הוא ספוטיפיי, שם רוב המעריצים שלהם נמצאים, ושם גם הלייבלים וחברות התקליטים רוצות להיות".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים