שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מנכ"ל פיאט: את הציבור לא מעניין מי יצרנית הרכב

    סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט-קרייזלר, קורא למיזוגים בתעשיית הרכב במטרה לקצץ בעלויות פיתוח. טוען כי ממילא לא מעניין את הציבור מי השם מאחורי המכונית. אנליסטים: הוא רוצה להגדיל רווחים

    מנכ"ל פיאט-קרייזלר קורא למשקיעים ללחוץ על יצרניות הרכב להתאחד, וסופג על כך ביקורת. סרג'יו מרקיונה, מהאנשים החזקים ומוערכים בתעשיית הרכב, קורא למשקיעי הקונצרן האיטלקי-אמריקאי לפנות ליצרניות אחרות, וללחוץ עליהן להצטרף אליו בדרך ליצירת גופי ענק.

     

    מנכ"ל פיאט, סרגיו מרקיונה (משמאל) (צילום: AP) (צילום: AP)
    מנכ"ל פיאט, סרגיו מרקיונה (משמאל)(צילום: AP)

     

    מרקיונה הסביר בשיחת ועידה עם משקיעים כי לא הצליח עד כה לשכנע יצרנית גדולה נוספת לחבור לפיאט ולקרייזלר האמריקאית אותה רכש, וכי הוא מצפה ממשקיעיו לסייע בכך. מרקיונה סבור כי תעשיית הרכב מפתחת מכוניות כמעט זהות, והצרכנים כלל לא מתעניינים במי מייצר להם את המנוע - כך שניתן לאחד פלטפורמות וטכנולוגיות, למזג בכך פעילות ולצמצם את העלויות האסטרונומיות של פיתוח רכב חדש.

     

    מכירות קרייזלר באמריקה צומחות באופן מרשים בתקופה האחרונה, בשיעור גבוה מכל המתחרות הגדולות. אלא שהגידול נובע מהנחות גדולות שמוצעות על מכוניות הקונצרן, וחוזי מכירה עם ציי רכב וחברות השכרה. אלו נחשבים לפחות ריווחיים משום שהמכוניות נמכרות באחוזי הנחה משמעותיים מאוד.

     

    וזו אחת מהסיבות לביקורת של אנליסטים וגורמים שונים בתעשייה על דבריו של מרקיונה, הנתפסים - בעיקר בקרב המתחרים - כלא הגיוניים ומייצרי פאניקה, כתוצאה מהכישלון להוביל את פיאט ושותפתה קרייזלר לרמת רווח מספקת.

     

    "הסיבה שסרג'יו בפאניקה היא שהמכירות אמנם צומחות, אך באותו זמן קטן מתח הרווחים", מסבירה מריאן קלר, אנליסטית לתעשיית הרכב. לדבריה, "הוא צריך לעשות עכשיו ערימות של כסף" אך זה לא קורה, מכיוון שהמכירות מניבות רווח נמוך מדי במקרה הטוב.

     

    למרות הזינוק במכירות, רווחי פיאט-קרייזלר לא צומחים בקצב דומה. היצרנית רשמה רווח של 92 מיליון דולר בלבד מתוך הכנסות של 26.4 מיליארד, זאת לעומת רווח של 924 מיליון דולר מתוך הכנסות של 31 מיליארד לפורד, ורווח של 900 מיליון דולר ל-GM מתוך הכנסות של 35.7 מיליארד.

     

    אשתקד עמד מתח הרווחים של פיאט-קרייזלר לפני מסים וריבית על 3.3 אחוזים בלבד, זאת לעומת כמעט 5% לג'נרל מוטורס. פיאט גם הפסידה 131 מיליון דולר באירופה, ומתכננת לפצל את פרארי ומזראטי ולמכור חלק ממניותיהן, כדי לממן את המשך הפעילות.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים