שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    המפה המלאה של חפירות הרכבת הקלה: כך ייראו תל אביב ורמת גן בשש השנים הקרובות
    מהחודש הבא ישנו רחובות מרכזיים בתל אביב וברמת גן את פניהם עם התחלת חפירות הרכבת הקלה. חברת נת"ע תתחיל במקביל בהקמת שבע תחנות תת-קרקעיות. עבודות החפירה וההקמה יימשכו בין שלוש ליותר משש שנים. לידי ynet הגיעה המפה המלאה. צפו

    יותר מ-150 שנה אחרי לונדון וניו יורק, גם תושבי גוש דן יזכו לרכבת תחתית משלהם. בקיץ הקרוב ייצאו העבודות של חברת נת"ע לדרך עם עבודות החפירה וההקמה של שבע תחנות שיתבצעו במקביל בתל אביב וברמת גן. העבודות יימשכו כשלוש עד שש שנים וחצי שבמהלכן ייחסמו חלקים גדולים מצירי תנועה עיקריים במרכז. איך זה יקרה בדיוק? צפו במצגת המלאה  של עבודות הרכבת הקלה הכוללת את לוחות הזמנים והרחובות שייחסמו שהגיעה לידי ynet.  

     

    לפי התכנון של חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), העבודות המקדימות לקו האדום של הרכבת הקלה יחלו כבר בחודש הזה, ומהחודש הבא יגדרו שבעה מתחמים שבהם יוקמו תחנות הרכבת: ביוני-יולי יגודרו ארבעה אזורים בתחנות ארלוזורוב, יהודית, אלנבי בתל אביב ותחנות ביאליק ואבא הלל ברמת גן. תחנות שאול המלך וקרליבך בתל אביב יגודרו בספטמבר. על פי משרד התחבורה, בחודשים הראשונים לא צפויים שינויים משמעותיים במסלולי התחבורה הציבורית לאורך התוואי. אבל הרשויות מתמהמהות לפי שעה מפרסום מידע בדבר השיבושים הצפויים בגלל בניית התחנות והתעלות של הרכבת הקלה שאמורה לחבר בין בת ים, תל אביב, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. תאריך היעד להפעלת הקו הוא 2021, אבל תאריכי היעד שנקבעו בעבר נחצו.  

     

    היא תעבור ליד הבית שלי? מפת התחנות המלאה

     

    תל אביב

    תחנת אלנבי תיבנה בשלושה שלבים בטווח של חמש שנים. שלב ראשון יימשך שלוש שנים ויגרור שינויים בהסדרי תנועה באזור רחוב יהודה הלוי. במצגת נכתב שכניסה לרחובות שד"ל ויבנה תתאפשר רק מרחוב רוטשילד, ולא תהיה פנייה שמאלה מנחלת בנימין ליהודה הלוי. שלב שני ושלישי יימשכו שנה כל אחד.

     

    תחנת יהודית (שנמצאת בפינת הרחובות הארבעה, שדרות יהודית ודרך מנחם בגין), תיבנה בכמה שלבים במשך שש שנים וחצי. השלב הראשון יימשך שנה ויכלול שינויי תנועה מדרך בגין לרחוב המסגר והמסגר לחשמונאים.


     

    תחנת קרליבך תיבנה בארבעה שלבים לאורך שש שנים. בין העבודות: הסרת גשר מעריב וחפירת מחלף משוקע.


     

    תחנת שאול המלך תיבנה בכחמש שנים וחצי


     

    תחנת ארלוזורוב תיבנה במשך שלוש שנים, פעולות הגידור כבר החלו שם וכפי הנראה לא צפויים שיבושי תנועה רבים באזור.


     

    רמת גן

    תחנת אבא הלל תיבנה בשישה שלבים בשש שנים: העבודות יתרכזו על ציר ז'בוטינסקי המרכזי. שלב ראשון יימשך שנה ויכלול כפי הנראה שינויים בהסדרי תנועה ברחוב הגלעד ופנייה מז'בוטינסקי לאבא הלל. שלב שני יימשך שנתיים, ושלב שלישי, רביעי וחמישי - חצי שנה כל אחד. באחרון יחלו עבודות בקרבת הבורסה ובאזור מגדל משה אביב ויימשכו שנה.


     

    תחנת ביאליק, שגם היא לאורך ציר ז'בוטינסקי וגובלת ברחוב זוהר, צפויה להיבנות בחמש שנים.


     

    מתנגדים ברמת גן: "בנו רכבת עילית"

    על אף ההסכמה בדבר חשיבותה של מערכת הסעת המונים באזור המרכז, יש מי שמתנגדים לה בתוואי הנוכחי. אחד מהם הוא ישראל זינגר, ראש העיר רמת גן שהצליח לעורר זעם במשרד התחבורה. לדבריו, "אחרי עבודה מאומצת של צוות מקצועי שמיניתי לבחינת כל הבטי הרכבת הקלה שתעבור בתחומי העיר, ברור שאין כל היגיון בדרישה לסלול רכבת תחתית בתחומה. בנייתה של רכבת כזו תימשך שבע שנים לפחות, ועד שתחל לפעול היא צפויה לגרום נזק אדיר ובלתי הפיך לעיר, לעסקים ולתושבים באזור הבנייה".

     

    תוואי הרכבת הקלה: "השלכות קטסטרופליות"    (צילום: יוגב אטיאס)

    תוואי הרכבת הקלה: "השלכות קטסטרופליות"    (צילום: יוגב אטיאס)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    הוא התחייב: "לא ארשה זאת. כל זה עוד לפני שאמרנו מילה על הבזבזנות המיותרת של הקמת רכבת תחתית בעיר, שתעלה למשלם המסים מיליארדים. אני מתכוון להמשיך לפעול בכל דרך נגד שינוי התוואי ולמען הפיכתה של הרכבת לרכבת עילית. קל ומהיר יותר לסלול אותה, והיא גם תעניק שירות טוב יותר לתושבי רמת גן עם פיזור תחנות נוח יותר". העירייה לא חתמה על הסכמים עם נת"ע ולא אישרה שינויים בהסדרי התנועה או היתרי עבודות.

     

    בעלי עסקים ברחוב ז'בוטינסקי חוששים ודורשים רכבת עילית: יגאל אליהו מחברת רילקסון בז'בוטינסקי (100) ברמת גן: "אנחנו קיימים 45 שנה כמעט. יש לנו 50 מטר חנויות שפונות לרחוב ז'בוטיסנקי. אף אחד לא הסביר, פניתי עשרות פעמים לנת"ע ואיש לא עונה. למה פשוט לא נותנים מידע? לדעתי כדי שאנשים לא יעצרו אותם".

     

    חזי יעקובי מ"ווידאו רמת גן" בז'בוטינסקי התלונן גם הוא בנוגע לחוסר הוודאות לגבי העומד להתרחש. "אף אחד לא יידע אותנו בכלום. אין לנו מושג מה הולך להיות". חנות הווידאו שלו נמצאת שם משנת 1981, ולדבריו עבור אביו, בן יותר מ-80, "זה גזר דין מוות. יש חשש שאנשים לא יתקרבו".

     

    משרד התחבורה: נתגבר את התחבורה הציבורית

    בעלי עסקים ברחוב הרכבת בתל אביב דווקא הצליחו לקבל מידע מחברת נת"ע על לוחות הזמנים ותכנון הפרויקט, במפגש בין הסוחרים לנציגי החברה. יניב מאיר מ"סביח דה לוקס": "לפני כשבועיים קיבלנו עדכון שמתכוונים לחסום את הרחובות מאלנבי עד רמח"ל, פשוט לקחת את רחוב הרכבת ורחוב יהודה הלוי ולסגור אותם לטובת חפירה של התחנות עצמן. על המדרכות ישימו גדרות ולא תהיה כמעט אפשרות להגיע לאזור. זהו בעצם גזר דין מוות על כל העסקים באזור".

     


     


     

    מאיר וחבריו לא מתנגדים לבניית הרכבת אך מצפים מהיזמים "להיות יצירתיים", אחרת לטענתו המשמעות העסקית היא אכזרית: "ברור שהמצב יהיה כמעט בלתי אפשרי, כלומר האזור הזה יינזק מאוד. בעלי העסקים לא יודעים מה לעשות כי אף אחד לא נותן תשובות אמיתיות, איפה באמת תהיה מדרכה של 1.30 מטר שלא תאפשר אפילו להוציא משלוחים החוצה?" הוא אמר כי גם בעירייה לא מספקים תשובות לשאלותיהם. 

     

    יוני ביטון מסופר דניאל'ס ביהודה הלוי 59 מקבל מאות לקוחות מדי יום, רבים מהם תושבי השכונה שכלל לא עודכנו על שעתיד להתרחש ולשבש את חייהם. "איך זה יעבוד? לא יודעים. אנחנו רק יודעים שניפגע בגדול, גם מבחינת דרכי גישה, גם מבחינת פריקה וטעינה, גם מבחינת לקוחות. לא נראה לי שמתכוונים לפצות וזה כבר לא בשליטה שלנו".

     

    נחום יחיא, נהג מונית ותיק, מספר כי על התוכניות הוא יודע מאנשים שנוסעים איתו במונית ולוקחים חלק בפרויקט. "יהיה פה כל כך הרבה בלגן באזור. יהיו פקקים לכל האורך, מאלנבי עד הבורסה. קטסטרופה של פקקי תנועה". גם הוא העיד על דיסאינפורמציה: "הכול נעשה בשקט. אני יודע מאנשים שאני מסיע, אדריכלים, הם אלה שמספרים. שמעתי על גשר מעריב שייהרס בעוד חודש. פה באזור מתחילים לחפור, לסגור צמתים. לאט-לאט אנחנו נהיה בבית סוהר".

     

    חיים לוי, נהג מונית, סבור שחלק מנהגי המוניות דווקא יגזרו קופון מהמהלך: "אם יסגרו פה את האזור לטובת הרכבת הקלה אנשים יפשטו רגל, העסקים יקרסו. כנהגי מוניות תהיה לנו יותר עבודה. אנשים לא ייכנסו לעיר בכלי רכב, הרי עדיף שלא יבואו לפה ויתנו לנו לקחת אותם ולתת להם שירות טוב. נכון שזה יפגע בנתיבים, בדוחק ובפקקים, אבל הלקוח ישלם יותר".

     

    ממשרד התחבורה נמסר כי בימים אלה מגבשים את לוחות הזמנים הסופיים לביצוע העבודות להקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. "בחודשים הקרובים צפויות להתחיל עבודות תשתית לחפירת התחנות". הם התחייבו כי בחודשים הראשונים לתחילת העבודות לא צפויים שינויים משמעותיים במסלולי הנסיעה של התחבורה הציבורית לאורך התוואי, אך עם תחילת העבודות צפוי תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית בגוש המרכזי של המטרופולין. "בזמן הקרוב יתפרסמו כל השינויים והחלופות המוצעות לנוסעים ולנהגים".

      

    בעיריית תל אביב-יפו הודפים את טענות בעלי העסקים ואומרים כי "בניגוד לטענות, חברת נת''ע נמצאת בקשר קבוע עם התושבים ובעלי העסקים הממוקמים לאורך תוואי הרכבת הקלה. מתקיימים מפגשי שיתוף ציבור בשיתוף העירייה, מחולקים עלוני הסברה ונתלה שילוט חוצות. בקרוב ייצא משרד התחבורה בהודעה מסודרת לתקשורת בשיתוף עם העירייה שתפרט את מהות העבודות, השינויים בהסדרי התנועה והחלופות השונות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים