שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    שינוי גדול למכונית הקטנה

    גרסה מחודשת של המרצדס A תוצג בקרוב עם שיפור נקודות התורפה

    שלוש וחצי שנים וחמש מאות וחמישים אלף מכוניות חלפו מאז ההשקה הכל כך מדוברת של ה-A. כעת חושפת מרצדס גרסה מחודשת של המכונית, אשר תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתיערך בחודש מרץ. המכונית הקטנה ביותר של מרצדס הכתה הדים בעולם הן בשל התפיסה המאוד ייחודית, שהבטיחה מרחב של סאלון ובטיחות ברמה הגבוהה ביותר בגלל רצפת הסנדוויץ' (שבזכותה המנוע נדחק אל מתחת למרכב בשעת תאונה). לצערה של מרצדס, הכתה המכונית לא פחות הדים גם בגלל שלמרבה הבושה מגזין שוודי קטן חשף נטייה שלה להתהפך; ואולם כל זה נותר מאחור וה-A הפכה לאחת ההצלחות הגדולות של מרצדס, במיוחד בגרמניה.

    שינוי חיצוני

    כעת מגיע הזמן למקצה שיפורים, שבמסגרתו טפלה מרצדס בכמה מהחולשות הבולטות של המכונית. זאת במיוחד כאשר מדובר במראה סביבת הנהג ואיכות החומרים. גם חיצונית השינוי בולט, למרות שבמרצדס נהגו בחכמה ולא פגעו בקווים ובצללית המיוחדים של המכונית. ה-A המחודשת קבלה פגושים חדשים עם פסי חיכוך ניתנים להחלפה וכונסי אוויר גדולים שמקנים לה הופעה ספורטיבית יותר. יחידות התאורה הוחלפו בפנסים חזקים יותר עם חיפוי שקוף, כמקובל בימינו. זה לא בולט במבט ראשון, אבל גם הגריל הייחודי הוחלף ומי שיספור יגלה שכעת יש בו ארבע תריסים במקום שלושה. בדפנות קבלה המכונית פסי חיכוך חדשים, ידיות בצבע המרכב בחלק מהגרסאות, וחישוקים חדשים שמדגישים את ההבדל בין צורות הגימור השונות: קלאסיק, אלגנס ואוונגרד. גם מאחור יש יחידות תאורה חדשות ובוהקות יותר (לגרסת האוונגרד גוונים מוצללים) ופגוש חדש עם פסי חיכוך נשלפים במקרה של תאונה קלה. שינויים אלה אמנם מקנים למכונית מראה מעט גדול יותר אך גם גורמים להארכתה ב-3.1 ס"מ.

    פנים איכותי

    שינוי משמעותי ונחוץ יותר עברה המכונית בתא הנוסעים. כזכור ספגה ה-A ביקורת על כך שאיכות הפלסטיקה ומראה תא הנוסעים אינם עומדים ברמה הגבוהה הצפויה ממרצדס. ב-A החדשה מבטיחים במרצדס חומרים איכותיים ברמה של ה-S החדשה. לוח המחוונים והקונסולה המרכזית עוצבו מחדש, הפלסטיק יהיה רך ונעים יותר למגע, וארגון המתגים שופר. המכונית גם קבלה מערכת בקרת אקלים מתקדמת שמתפקדת בעזרת חיישן לחות. יש גם חיישן גשם להפעלת המגבים.
    בצד הבטיחותי קבלה המרצדס וילונות בטיחותיים שמתנפחים לאורך כל דופן הרכב. אלה יצטרפו לארבע הכריות הקדמיות התקניות. מערכת בקרת היציבות (ESP) שופרה וכעת משולב בה גם תפקוד ה-ASSIST, מערכת שמבטיחה הפעלת מלוא עוצמת הבלימה בעת הצורך.
    במגוון מנועי הבנזין אין שינוי ואולם בתחום הדיזל עברו מנועי המסילה-המשותפת של מרצדס שיפור והם כעת חזקים וחסכוניים יותר. במיוחד מדובר ביחידה החלשה שמשרתת את ה-160. זו קבלה מצנן ביניים וההספק עלה מ-60 כ"ס ל-75 כ"ס. ב-170, שמגיעה גם ארצה, הוחלף המגדש וההספק עלה ל-95 כ"ס.
    אלה הם כמובן לא סוף התוכניות עבור ה-A. בחודשים הקרובים צפויה מרצדס להציג מסחרית קטנה בצורת וואן, שמכונה כרגע וניאו, ומבוססת על ה-A. כמו כן צפויה הצגת גרסה מוארכת ל-A הרגילה.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מרצדס A החדשה
    השיפור מובטח...
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים