שתף קטע נבחר

הונדה שברה שיא תצרוכת דלק: 35.46 ק"מ לליטר

שני מהנדסים של הונדה יצאו למסע סביב 24 מדינות באירופה, ושברו בדרך שיא תצרוכת דלק. איך הם עשו את זה?

ספר השיאים של גינס הכיר בהונדה כשיאנית תצרוכת דלק - 35.46 ק"מ לליטר סולר בממוצע. השיא הוא לרכב שעובר 24 מדינות באירופה במסלול מעגלי, ובסך הכל 13,498 ק"מ ב-25 ימים - כ-540 ק"מ ביום בממוצע. נתון תצרוכת הדלק שהושג טוב בכ-25% מנתון התצרוכת הרשמי של הדגם - 26.31 ק"מ לליטר.

 

 

 

המכונית, מדגם הסיוויק סטיישן עם מנוע טורבו-דיזל ותיבת הילוכים ידנית (גרסה שאינה משווקת בישראל), צרכה כ-380 ליטר של סולר בלבד לאורך המסע - שאורכו מקביל לנסיעה מבריטניה לאוסטרליה בקו אווירי. צמד הנהגים, פרגל מקגארת וג'וליאן וורן, מהנדסים בהונדה-בריטניה ללא הכשרת נהיגה מיוחדת, נהגו בממוצע 7.5 שעות ביום במשך 25 ימים ותדלקו אחת ל-1,500 ק"מ בממוצע - תשעה תדלוקים בלבד.

 

אז איך הם עשו את זה? וורן ומקגארת מסבירים ששמירה על כללי נהיגה פשוטים, יכולה לשפר דרמטית את תצרוכת הדלק. תכנון מסלול מראש, נהיגה חלקה וזורמת בלי האצות או בלימות חריפות, תמיד צפו קדימה ונסו לזהות מצבי בלימה והאצה מרחוק, אל תישאו משקל עודף ברכב, ולסיום ודאו שהרכב תקין מכנית. השיא, אגב, נשבר בנסיעה במהירות חוקית תוך עמידה בקצב התנועה.

 

שיא הגינס, שמתייחס באופן ספציפי לנהיגה ב-24 מדינות, דרש הימצאותם של שני נהגים זהים בכל עת במכונית, מערכת איתור להוכחת מעבר במספר המדינות המוצהר ושמירה על רכב סדרתי רגיל. במילים אחרות - בסיוויק שקבעה את השיא לא בוצעו שינויים או התאמות כלשהם, אף לא של לחץ האוויר בצמיגים, זאת כדי לדמות תנאים אמיתיים שיכול להשיג נהג מהשורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הנהגים - ג'וליאן וורן ופרגל מקגארת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים