שתף קטע נבחר

צפו: הדיילת הישראלית שמעניקה שירות בשפת הסימנים

מנהלת השירות בטיסת אל על, לריסה ספייר, למדה את שפת הסימנים. כשהזדמן לה להעניק שירות בטיסה שעליה נבחרת כדורסל של כבדי שמיעה, ביקשה לעלות ולשרת אותם. הנוסעים התרגשו, ולריסה זכתה למכתב הוקרה מרגש עד דמעות. צפו בסרטון ובמכתב המלא

מנהלת שירות (פרסרית) באל על למדה את שפת הסימנים, ולאחר ששובצה לטיסה עם קבוצת ספורטאיות חירשות שהמריאה בתחילת החודש לאליפות העולם בכדורסל בטאיוואן - עלתה על המטוס והראתה מה שהיא יודעת. צפו בסרטון מהטיסה:

 

מנהלת השירות לריסה ספייר החלה לאחרונה ללמוד את שפת הסימנים באופן פרטי, לאחר שביקרה לפני שלוש שנים עם חבריה לקורס באל על במתחם "נא לגעת" ביפו.
 

"בשבילי באותו היום ראיתי את ההתנהלות הקשה של חירשים בבית קפה ושל אנשים עיוורים במסעדה, ומאז החלטתי ללמוד את שפת הסימנים", היא מספרת. "את ההחלטה ללמוד קיבלתי בגלל שמפעם לפעם עולים חירשים לטיסות ואני נדרשת לתת להם שירות".

לריסה. ריגשה והתרגשה ()
לריסה. ריגשה והתרגשה

את שיעורי שפת הסימנים לוקחת ספייר בחודשים האחרונים אצל המורה סמי סירואה מ"קול הסימנים" שגילה לה שבתחילת חודש יולי עתידה להמריא מישראל קבוצה של ספורטאים חירשים לתחרות בטאיוואן. "כששמעתי את זה מיד התקשרתי למנהל שלי באל על וביקשתי להיות על הטיסה הזאת, והוא נתן לי אותה. מבחינתי זו הפעם הראשונה שאני יכולה ליישם את מה שלמדתי".

 

הנוסעים החירשים שחיכו לה על הטיסה היו מופתעים ממה שחיכה להם על המטוס. "שיפרתי את המיומנות שלי והם נהנו מזה. זאת היתה חוויה לכולם. עשר שעות הטיסה היו מדהימות ונראה שעשיתי להם את היום".

מתוך הסרטון ()
מתוך הסרטון

הקבוצה שנסעה במסגרת אליפות העולם בכדורסל לחרשים, מונה 18 ספורטאים וספורטאיות. במהלך הטיסה הם אף הוזמנו לבקר בקוקפיט עם הטייסים שהתרגשו מהיוזמה של לריסה. בסוף הטיסה, כתבו לה הספורטאים מכתב שהותיר אותה דומעת מהתרגשות: "לראשונה מכל הטיסות בעבר הרגשנו יחס שווה וחווינו שירות נגיש בשפת הסימנים שזו השפה הרשמית של הקהילה החירשת", כתבו לה. "לריסה העניקה לנו שירות VIP".
 

קראו: מכתב ההוקרה של משלחת הכדורסל ללריסה

"כשהגעתי למלון הדמעות זלגו כי מאוד התרגשתי שהצלחתי לעשות לנוסעים האלה כל כך טוב, מפה זה רק יכול להמשיך", אמרה ספייר ל-ynet.
 

מכתב ההוקרה - הנוסח המלא:

אנו משלחת נשים - כדורסל - חירשות, שטסה לאליפות העולם בטייוואן.

ברצוננו להודות על הישרות, האדיבות והיחס החם.

בראש ובראשונה - ללריסה, שפשוט היתה מהממת - מכל הבחינות.

נגישה, ברורה, ומסמנת בשפתנו.

סוף סוף אפשר להגיד כמו שאומרים - הכי בבית בעולם.

לראשונה (מכל טיסות העבר) הרגשנו יחס שווה וחווינו שירות נגיש בשפת הסימנים,

שזו השפה הרשמית של הקהילה החירשת.

אין מילים לתאר את האתנחתא שהיתה בשירות ובנגישות של לריסה,

פשוט יחס VIP.

בתקוותנו שתמשיכו לשלוח דיילים לקורסים בעתיד.

כל התסכולים / קשיים שבתקשורת נעלמו כליל.

מודות לחברת אל על על הדאגה לנגישות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים