שתף קטע נבחר

גוגל ואפל באוטו? הנהגים שמחים לוותר

חברות הרכב מצאו עצמן במירוץ אדיר ויקר לפיתוח וייצור מערכות מידע, שליטה ובידור מתוחכמות. מחקר חדש מגלה כי מספר המשתמשים בהן קטן משמעותית מהצפוי. מה הסיבות?

יצרניות הרכב משקיעות מיליארדי דולרים בכספי פיתוח למערכות טכנולוגיות מתקדמות, בקרב על מי תציג את הקטלוג העשיר יותר בתוספות חדשניות. אבל מחקר חדש שמפרסם גוף המחקר J.D. Power, מגלה שרבים כלל לא עושים במערכות הללו שימוש - למרות שהן מייקרות לעיתים את הרכב במידה ניכרת.

 

 

הדו"ח מצא כי 35% לא משתמשים במערכת חנייה אוטומטית, 33% לא מפעילים את התצוגה העילית ו-38% לא עושים שימוש בראוטר מובנה במכונית, המאפשר גלישה באינטרנט. גם שירותי פרימיום שמוצעים בדרך כלל ברכבי יוקרה, דוגמת שירות הצעת מסעדות ותמיכה טכנית מהרכב, זוכה לכתף קרה מחלק ניכר מהנהגים - 43%.

 

המחקר מצא עוד כי הנהגים היו שמחים להיפטר ממספר טכנולוגיות קיימות. אחד מכל חמישה נהגים היה מוותר על לא פחות מ-14 מערכות - בהן מערכות ההפעלה לרכב של אפל וגוגל, שירות סיוע ומערכת להכתבת הודעות טקסט ושליחתן. באופן מפתיע, נהגים צעירים מעוניינים בשירותים אלו עוד פחות - כאשר 23% הצהירו שאינם מעוניינים בהם.

 

"רבים מעדיפים להשתמש בטלפון חכם או מחשב לוח לביצוע חלק מהפעולות, מכיוון שזה עונה לצרכים שלהם", מסבירה כריסטין קולודג', מנהלת ב-J.D. Power המתמחה בתחום ממשק המשתמש לרכב. "אנשים רגילים למכשיר שלהם ולרמת הדיוק שלו".

 

לדבריה, ההשקעה בפיתוח והתקנת המערכות הלא רצויות, עולה לתעשיית הרכב מיליונים רבים בכל שלבי הייצור ופוגעת בערך הגרט של המכוניות. ציוד המכוניות באבזור לא רצוי, גם מעלה את משקלן ופוגע בביצועים ותצרוכת הדלק, ומעלה את מחירן.

 

היצרניות משקיעות, הנהגים לא רוצים? (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
היצרניות משקיעות, הנהגים לא רוצים?(צילום: רועי צוקרמן)

 

עורכי המחקר מצביעים על סיבה נוספת לכך שנהגים לא עושים שימוש במערכות - חוסר היכרות. לדבריהם, הממצאים מצביעים על כך שלקוחות שלא מקבלים הסבר מלא על האבזור במכוניתם במעמד הקנייה, סיכוי קטן בהרבה שישתמשו בהן בהמשך או שינסו ללמוד עליהן בעצמם.

 

תעשיית הביטוח עוקבת

לטכנולוגיות החדשות שמציפות את שוק הרכב, יש משמעות גם לתחום הביטוח. החוקרים מציינים כי חברות הביטוח באמריקה בוחנות בימים אלה את המערכות שמאפשרות חיבור טלפונים ושירותים מתקדמים אחרים, במטרה להעריך את תרומתם לבטיחות בדרכים ומנגד את השפעתם על גובה התביעות - בין היתר בגלל זינוק במחירי המכוניות.

 

"בעוד שכמה מהטכנולוגיות, כמו התראת סטייה מנתיב, הופכות את המכוניות לבטוחות יותר, תעשיית הביטוח מודאגת מאוד מהיסח הדעת שנגרם כתוצאה מטכנולוגיות אחרות", מסביר צ'יפ לאקי, מנהל תחום הביטוח ב-J.D. Power.

 

לדבריו, הטכנולוגיה מעלה את עלויות התיקונים וחלקי החילוף, כאשר נזק קל לפגוש עשוי להסתיים בתיקון יקר של מצלמות חנייה, מערכות בטיחות שונות וחיישני רדאר ולייזר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מערכת מולטימדיה עם מערכת הפעלה של אפל. הנהגים לא רוצים?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים