שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אחוז הילדים שנהרגים בתאונות בישראל - הגבוה ב-OECD

    נתונים שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לרגל שבוע הבטיחות, מגלים תמונה עגומה בנוגע לבטיחות ילדים, קשישים והולכי רגל בכלל בישראל. מנכ"ל הרשות: הדבר צריך לזעזע את כולנו ולהדליק נורה אדומה

    בשיתוף הרשות לבטיחות בדרכים

     

    נתונים מדאיגים לגבי רמת הבטיחות של ילדים בכבישי ישראל. אחוז הילדים שנפגעו באופן קשה או נהרגו בכבישי ישראל, הוא הגבוה ביותר מבין הנפגעים בכל מדינות ה-OECD, כך על-פי נתונים שפרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הנתונים פורסמו לרגל שבוע הבטיחות בדרכים שנפתח היום.

     

     

    הנתונים, שמתייחסים לשנת 2013, מגלים כי ילדים מהווים 8.3% מההרוגים והפצועים קשה בתאונות דרכים בישראל, לעומת 6.8% בדנמרק, 4.5% בלבד בצרפת וצ'ילה וכ-1.5% בשוודיה ואיטליה. ברשות מצביעם גם על כך שהילדים שנפגעים הכי הרבה בתאונות מבין קבוצת הגיל 17-6, הם בני הגילאים 14-12, זאת בשלוש השנים האחרונות.

     

    למרות שיפור ברמת הבטיחות הכללית, הולכי הרגל נפגעים יותר (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
    למרות שיפור ברמת הבטיחות הכללית, הולכי הרגל נפגעים יותר(צילום: דוברות מד"א)

     

    קבוצת נפגעים משמעותית נוספת בישראל היא הקשישים. 76 מקבוצת גיל זו נהרגו בשנת 2015 בישראל, זאת עוד בטרם הסתיימה השנה. חלקם בקרב הולכי הרגל שנהרגו בכביש עומד השנה על 45% (38 הרוגים), לעומת כ-35% בלבד בשנים 2014-2012. השנה קשישים מהווים 27.5% מכלל ההרוגים בכל סוגי התאונות, וברשות מודאגים מכך שבניגוד לשיפור הנרשם בקבוצות גיל אחרות ובקרב נוסעים בכלי רכב, מספר הולכי הרגל שנהרגים - בפרט ילדים וקשישים - נמצא בעלייה.

     

    לשם דוגמה, מספר הולכי הרגל שנהרגו השנה בכבישים עומד על 84 בני אדם. מדובר אמנם בשיפור לעומת 97 הרוגים בתקופה המקבילה בשנת 2014, אך בעלייה של יותר מ-30% בהשוואה לשנים 2012 ו-2013 (כ-63 הרוגים).

     

    מרדכי בהירי-דואני, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מציין כי "ילדים וקשישים, שתי האוכלוסיות הפגיעות ביותר, הן לצערנו האוכלוסיות החשופות ביותר לתאונות דרכים קשות. המספרים בישראל בנוגע לאוכלוסיות אלו גבוהים ביחס לעולם המערבי, והדבר צריך לזעזע את כולנו ולהדליק נורה אדומה.

     

    "עלינו להמשיך לפעול בכל המישורים האפשריים - בין היתר באמצעות חינוך והסברה מוגברת, הן לנהגים והן להולכי הרגל, בנוגע לזהירות בקרבת מעברי חציה, אזורים מיושבים, ריכוזי ילדים, בתי אבות, מרכזים קהילתיים ובתי ספר. המשימה המוטלת עלינו בשנה הקרובה, היא להפחית את מספר ההרוגים והנפגעים מקרב הילדים והקשישים בתאונות הדרכים בישראל".

     

    נתון מדאיג נוסף נוגע לאוכלוסיה הערבית בישראל. למרות שזו מהווה 16% מתוך סך המורשים לנהוג, חלקם של הערבים בקרב הנפגעים בתאונות עומד על 34% - למעלה מכפליים. בהקשר זה יש לשים לב כי בעיות תשתית ביישובים ערביים רבים - כולל שילוט, מדרכות וסלילת כבישים - כמו גם חלקם הגבוה של הערבים בקרב נהגי המשאיות, משפיע על הסטטיסטיקה.

     

    ועוד נתון מעניין שמפרסמת הרשות. השעות המסוכנות ביותר בכבישי ישראל מבחינת מספר הנפגעים, הן בין 5 ל-6 אחר הצהריים, בין 11 ל-12 בלילה ובין 7 ל-8 בבוקר. והימים המסוכנים ביותר, כצפוי בשל נפח התנועה המוגבר - ראשון וחמישי.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אסף ברזינגר-תיעוד מבצעי מד"א
    תאונת דרכים (ארכיון)
    צילום: אסף ברזינגר-תיעוד מבצעי מד"א
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים