שתף קטע נבחר

מחריף המאבק ברכבת: קו שלם מושבת מ-15:00

הקו שמחבר בין הוד-השרון ובאר-שבע דרך כפר-סבא, פתח-תקווה, תל-אביב וחולון, מושבת החל מהשעה 15:00 כחלק מצעדי מחאה בהם נוקט ועד עובדי הרכבת "בשל התנהגות דווקנית ותוקפנית של ההנהלה". הנהלת הרכבת: "מהלך בריוני. נעשה כל שביכולתנו למנוע פגיעה בנוסעים, ובכלל זה פנייה דחופה לצו מניעה כנגד צעדי העובדים"

נוסעים ברכבת? משעה 15:00 נותק אחד הקווים המרכזיים בגלל שביתת עובדי הרכבת. הקו שמחבר בין הוד-השרון ובאר-שבע, ועובר בין היתר בכפר-סבא, ראש-העין, פתח-תקווה, בני-ברק, חולון ובת-ים, לא יפעל עד להודעה חדשה והנוסעים בו ייאלצו לבחור באמצעי תחבורה חלופיים. העובדים מוחים על תוכנית להעברת עובדים דרומה, בהנהלה מכנים את השביתה כמהלך ביריוני ועתרו נגדו לבית הדין לעבודה.

 

ועד עובדי הרכבת הודיע כי בעקבות כשלון משא ומתן עם הנהלת החברה, הקו יושבת לחלוטין ולזמן בלתי מוגבל, מה שינתק למעשה מספר ערים מרכזיות משירות התחבורה הציבורית החשוב. העובדים מוחים על כך ש"הנהלת החברה נוקטת צעדים חד-צדדיים לגבי עשרות עובדים, המנוידים מלוד לבאר-שבע ללא הסדרת זכויותיהם", כך על-פי הודעת הוועד.

 


הקו האדום מושבת מ-15:00 (לחצו להגדלה)

 

בעקבות ההשבתה, מספר הקווים היוצאים מבאר-שבע צפונה יצטמצם משלושה לשניים, ומאשקלון משניים לאחד. קו הרכבת היחיד של הוד-השרון יבוטל ואיתו הרכבות מפתח-תקווה, ראש-העין, כפר-סבא, בני-ברק, חולון, בת-ים, ראשון-לציון (משה דיין), יבנה (מערב), שדרות ונתיבות. קו זה מהווה את אחד מעורקי התחבורה העיקריים של הרכבת ומוביל מדי יום נוסעים רבים לאזורי תעסוקה בגוש-דן וחזרה.

 

לטענת הוועד, פנייה שהועברה ביום חמישי למנכ"ל החברה, בועז צפריר, ובה דרישה ממנו להתערב במגעים "ולמנוע פגיעה בעובדים ובנוסעים" נותרה ללא מענה. העיצומים מגיעים במחאה על החלטת הנהלת החברה להעביר עובדים ממוסך לוד לבאר-שבע, סוגיה שעוררה מחלוקת ואף הגיעה לבית הדין האזורי לעבודה. בין היתר העובדים טוענים כי ההנהלה ביצעה מחטף ודורשת מהם לבצע שינויים במתכונת התעסוקה - למשל קיום יום עבודה שאורכו 14 שעות.

 

הנהלת הרכבת: מהלך ביריוני

מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה כי "ועד העובדים ממרה את החלטת בית הדין לעבודה ומשבית את הרכבת. לאחר שנה וחצי של דיאלוג בין הנהלת רכבת ישראל לוועד העובדים בסוגיית המעבר למוסך החדש בבאר-שבע, ולאחר שכבוד נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת לקסר, הכריעה לפני מספר ימים כי ההנהלה רשאית לנייד עובדים אליו, ועד העובדים החליט לנקוט במהלך בריוני ולהשבית את הרכבת ולפגוע באופן מובהק בציבור הנוסעים.

 

"הנהלת הרכבת תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע פגיעה בנוסעים, ובכלל זה פנייה דחופה לצו מניעה כנגד צעדי העובדים. הנהלת רכבת ישראל מצרה על המהלך, ומקווה כי הוועד ינהג בשום שכל, באחריות ובהגינות כלפי נוסעי הרכבת".

 

תחנת הוד-השרון. תנועת הרכבות מושבתת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תחנת הוד-השרון. תנועת הרכבות מושבתת(צילום: רועי צוקרמן)

 

הנוסעים - כלי מלחמה

השביתה, שכוללת מלבד השבתת קו גם עיצומים במוסכי הרכבת בלוד וחיפה, היא אחת מבין רבות מהן סבלו נוסעי הרכבת בשנים האחרונות, כאשר ועד העובדים השבית - באופן רשמי יותר או פחות - קווים שונים במטרה לייצר לחץ ציבורי כנגד החלטות הנהלת הרכבת. נוסעים רבים ברכבת כבר מורגלים בתופעה, הגם שלאחרונה תנועת הרכבות התנהלה באופן סדיר יחסית.

 

גיל, אחד הנוסעים בקו שיושבת ששוחח עם ynet, הביע מורת רוח מהחלטת הוועד. "הייתי אמור לחזור אחרי 17:00 ברכבת מהעבודה בתל-אביב לביתי בכפר-סבא. עכשיו כנראה שאצטרך לנסוע באוטובוס, מה שאומר לעמוד בפקקים ולהגיע הביתה מאוחר יותר. בנוסף, החנתי את המכונית שלי סמוך לתחנת הרכבת בכפר-סבא, כך שאצטרך לעבור שם לקחת אותה לפני שאגיע הביתה. זה משבש לי את התוכנית ודי מתסכל".

 

בעקבות העיצומים, כאמור, מומלץ לנזקקים לשירות הרכבת בקו הוד-השרון - באר-שבע לבדוק היטב אם הרכבת פועלת בשעת הנסיעה הייעודה, ואם לא לבחור באמצעי תחבורה חלופיים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
שביתה ברכבת
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים