שתף קטע נבחר

לשמוע ברכב רק את מה שאתם רוצים

אתם בפקק, ברדיו משדרים עוד תוכנית משעממת, ואין לכם סבלנות לחכות לחדשות. Kimchi Hot News, אחת הזוכות בתחרות של יונדאי לאפליקציות לכלי רכב מחוברים, עשויה להיות הפתרון המושלם - בחרו רק את הנושאים המעניינים אתכם, ובאמצעות חיבור הרכב לאינטרנט, תוכלו לשמוע את כל העדכונים הכי רלוונטיים עבורכם

בשיתוף כלמוביל

 

בימינו, כמעט כל דבר יכול להתחבר לאינטרנט - כבר היום קיימות מערכות המאפשרות לנו להדליק את הדוד, לפתוח את הדלת ללא מפתח, ואפילו להפעיל את הרובוט שואב האבק - והכל דרך האינטרנט. גם ענף הרכב רושם התקדמות בתחום, ומתחיל לפתח יישומים ואפליקציות שיחברו את הרכב לרשת וישפרו את חוויית הנהיגה במגוון היבטים: בטיחות תחזוקה, בידור לנהג וגם לילדים במושב האחורי.

 

יונדאי לקחה על עצמה להיות אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום החיבור לאינטרנט, והיא מציעה מערכת רכב ייחודית המחוברת לאינטרנט. כחלק מהיוזמה, החברה ערכה לאחרונה בישראל תחרות ליזמים, מפתחים וסטארט-אפיסטים, אשר חיפשה את האפליצקציה הגדולה הבאה שתחבר את הרכב לאינטרנט ותשפר לנו את חוויית הנהיגה. השופטים בתחרות הגיעו מחברת יונדאי העולמית, כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל, ואנשי אינטרנט מובילים בישראל.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "האפליקציות שפותחו הינן אפליקציות ראשונות וייחודיות בענף הרכב המקוון וישראל היא המדינה הראשונה בעולם בה מקיימת יונדאי העולמית תחרות כזו".

 

 

מתוך מאות רעיונות שהוגשו לתחרות, הגיעו לגמר הגדול רק ארבע אפליקציות שהוגדרו בתור האפליקציות הטובות ביותר. אחת הזוכות בגמר, אשר זכתה בסכום של 30 אלף שקל היא אפליקציית Kimchi Hot News, אשר משמיעה לנהג ולנוסעים חדשות על פי נושאים מותאמים אישית, באופן אוטומטי לחלוטין.

 

אלון ליבשיץ, מפתח Kimchi Hot News, מסביר כי האפליקציה אוספת מידע מהרשת לפי נושאים (ספורט, חדשות, תרבות וכו') ומקריאה לנהג את התוכן לפי דרישה, או באופן אוטומטי, ברצף וללא פרסומות. "אני גאה באפליקציה שפיתחנו משום שככל הידוע לי אנחנו הראשונים בתחום, לפחות בכלי רכב. מדובר באפליקציה שתורמת לבטיחות בנהיגה, משום שהנהג לא צריך להתעסק עם הטלפון הסלולרי. בנוסף, יש גם תועלת בהקשר של המצב המתוח במדינה שלנו - האפליקציה מאפשרת לנהג לשמוע התרעות בזמן אמת, על אירועים שמתרחשים בסביבה הקרובה, בלי לפנות לטלפון או לחכות לחדשות ברדיו".

 

מפתחי האפליקציה והשופטים (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
מפתחי האפליקציה והשופטים(צילום: סיון פרג')

 

ליבשיץ מספר כי הוא מנהל חברה של איסוף מודיעין גלוי, על בסיס ניתוח שפה טבעית (NLP), מה שהיווה נקודת המוצא שלו. "בדיוק קניתי רכב של יונדאי, וחשבתי בהקשר של הפעילות של החברה שלי, איך אני יכול לקבל את החדשות שאני אוהב, וגם שהאפליקציה תסכם את הכתבה לתוכן קצר וקליט".

 

הדרך לפיתוח אפליקציה לרכב מחובר

היזמים שהשתתפו בתחרות של יונדאי עברו תהליך פיתוח בחממה מיוחדת שהוקמה למטרה זו במתחם הראשי של כלמוביל. "במהלך העבודה קיבלתי תמיכה מיונדאי, מבחינת חדרים להתקנה של האפליקציה, פידבק מגורמים החברה, ועוד", מפרט ליבשיץ. הצוות קיבלו גם ליווי טכנולוגי מחברת מובייל גרופ, אשר מתמחה בשילוב יישומים במערכות מקושרות.

 

"התחרות עצמה וההכרזה על הזוכים היתה מרגשת", משתף ליבשיץ. "השתתפתי כבר במספר תחרויות, והתחרות של כלמוביל ויונדאי סיפקה חוויה נעימה מאוד".

 

ומה הרעיון הבא?

לליבשיץ יש חזון ברור בקשר לכלי רכב המחוברים של העתיד. "השאיפה שלי היא למזג

 אינטליגנציה מלאכותית במערכות האלו, הקראת טקסט עם יותר רגש, פחות רובוטית. אני מדמיין ממשק קולי מקיף עם יכולת לקבל פקודות קוליות, כמו סירי בטלפון הסלולרי, אבל לרכב. אני אכנס לרכב, אגיד למערכת לאן אני נוסע, מה אני רוצה לשמוע, ופשוט אצא לדרך".

 

"הרעיון הזה משתלב עם כלי הרכב האוטונומיים המפותחים בימינו, כמו זה של גוגל, או פרויקטים סודיים של אפל. להערכתי, ב-6 עד 10 שנים הקרובות נראה מערכת שכזו עולה כביש. ומאחר שהיישום שהופך את הנהיגה לבטיחותית יותר - מדובר על התפתחות חשובה במיוחד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
מה אתם רוצים לשמוע?
צילום: סיון פרג'
מומלצים