שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מכונית השנה 2016 - אלה 7 המועמדות הסופיות

    תחרות מכונית השנה עוברת לשלב האחרון, עם הכרזה על שבע המועמדות הסופיות לתואר היוקרתי. הרשימה הפעם רחוקה מלהיות עממית

    מכונית השנה 2016 - הוכרזו שבע המועמדות לתואר. תחרות מכונית השנה הנערכת כבר למעלה מחמישה עשורים, איבדה מערכה במהלך השנים, ונחשבת כיום פחות ופחות רלוונטית עבור שוק הרכב העולמי. אלא שהתואר הנחשק "מכונית השנה" קוסם באופן טבעי למנהלי שיווק ומשרדי פרסום, ומסייע להשאיר את התחרות המתוקשרת בחיים. שכן בעידן בו קשה מאי פעם להציג בידול, תואר שכזה שווה את ערכו בזהב - שכן הוא בכל זאת מוצמד לדגם אחד בלבד.

     

    יגואר XE - ראויה לעידוד ()
    יגואר XE - ראויה לעידוד

     

    מבט ברשימת המתמודדות הסופיות מלמד כי העיתונאים המשתתפים בתחרות החליטו לוותר השנה על מרבית הדגמים העממיים למעט אופל אסטרה החדשה, ולהעניק ייצוג בולט למותגי היוקרה אודי, וולוו, ב.מ.וו ויגואר. אליהם התווספו מאזדה MX-5 הספורטיבית וסקודה סופרב, משפחתית גדולה.

     

    וולוו וב.מ.וו (ובמידה פחותה אודי) מציגות מכוניות מעניינות מבחינה טכנולוגית, יגואר מנסה (שוב) להרחיב את קהל היעד הפוטנציאלי וראויה לעידוד, אך בסך הכל מדובר ברשימה שלבטח לא תסייע להחזיר לתחרות את יוקרת העבר. שם הזוכה והניקוד להן יזכו שש האחרות יתפרסמו ערב תערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה, ה-29 בפברואר, 2016.

     

    רשימת המועמדות הסופיות:

    אודי A4

    אופל אסטרה

    ב.מ.וו סדרה 7

    וולוו XC90 (מבחן)

    יגואר XE

    מאזדה MX-5

    סקודה סופרב (השקה)

     


    הזוכות במכונית השנה בעשור האחרון

    הזוכות במכונית השנה בעשור האחרון
    שנה מכונית השנה
    2016 אופל אסטרה
    2015 פולקסווגן פאסאט
    2014 פיז'ו 308
    2013 פולקסווגן גולף
    2012 שברולט וולט/אופל אמפרה
    2011 ניסאן ליף
    2010 פולקסווגן פולו
    2009 אופל אינסיגניה
    2008 פיאט 500
    2007 פורד S-מקס
    2006 רנו קליאו
    2005 טויוטה פריוס
     

     

    כיצד מתבצעת הבחירה

    תחרות "מכונית השנה" נערכה לראשונה בשנת 1964, וכיום משתתפים בבחירת המנצחת 58 עיתונאים שמייצגים 22 מדינות באירופה. מספר העיתונאים שמגיע מכל מדינה נקבע לפי חשיבותה בתעשייה וגודלו של שוק הרכב בה. המדינות הבכירות ששולחות כל אחת שישה עיתונאים הן צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד ובריטניה. באופן טבעי, יצרניות הרכב הגדולות באירופה. מדינות אחרות שולחות בין אחד לשלושה נציגי עיתונות, ולטענת מארגני התחרות, אלה נבחרים לפי יכולתם המקצועית המוכרת, ולא לפי הפופולריות של כלי התקשורת בו הם עובדים.

     

    יצרנית יכולה להשתתף בתחרות עם דגם חדש, בתנאי שהוא עונה על מספר קריטריונים ברורים. על המכונית להיות חדשה לגמרי (לא מתיחת פנים), ובמהלך השנה הקודמת להכרזת הזוכה היא חייבת להיות משווקת בחמש מדינות אירופאיות לפחות, עם צפי מכירות של לפחות 5,000 יחידות בשנה.

     

    בניגוד לעבר, כיום לא מוכרזת מכונית השנה הזוכה לקראת סוף השנה, אלא בפתיחת תערוכת הרכב של ז'נבה בחודש מרץ. בשלב ראשוני (חודש יולי) מוכרזות למעלה מ-30 מכוניות כבעלות אפשרות להתמודד על התואר, ובהמשך (אמצע חודש דצמבר) נקבעות שבע פינליסטיות. כל המכוניות נבחנות על-ידי העיתונאים במהלך החודשים הקודמים להכרזה לפי קריטריונים קבועים מראש - עיצוב, נוחות, בטיחות, חסכון, ניהוג, ביצועים, שימושיות, ידידותיות לסביבה, שביעות רצון נהג ומחיר קניה. מקוריות, יצירתיות טכנולוגית ותמורה למחיר נתפסים כחשובים במיוחד בקביעת הציון הסופי. לכל עיתונאי 25 נקודות אותן הוא מחלק לפחות לחמש מכוניות מהשבע האחרונות. הציון המרבי שניתן להעניק למכונית אחת הוא 10 נקודות.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים