שתף קטע נבחר

אודי עתידית: רכב פנאי מונע מימן ושמש

רכב הפנאי של אודי נעזר בלוח סולארי על הגג ובמנוע מתודלק במימן כדי לנוע בלי זיהום לטווח של עד 600 ק"מ. וגם: גרסת דמוי-שטח ל-A4

חטיבת היוקרה של פולקסווגן חשפה בתערוכת דטרויט את ה-h-טרון קוואטרו (h-tron quattro), רכב תצוגה עם הנעת מימן. מדובר בקרוסאובר גדול מה-Q5 הקיים, שרומז בין היתר על עיצוב הדור הבא של רכב זה ועל גרסה ספורטיבית-יקרה יותר שתכונה Q6. 

 

 

לרכב התצוגה מערכת הנעה מסוג תא דלק - מנוע המייצר אנרגיה חשמלית באמצעות תהליך כימי בין מימן לחמצן, ללא תוצר פליטה מזהם. בנוסף, על הגג הותקן לוח סולארי שלטענת אודי, יאפשר נסיעה של 1,000 ק"מ בשנה באמצעות אנרגיית השמש (הלוח מייצר 320 וואט חשמל בשנת עבודה).

 


 

מנוע המימן מספק 150 כ"ס, ונתמך על-ידי מנוע חשמלי עם עד 136 כ"ס רגעיים - למשל לצורך עקיפה. ביחד הם מאפשרים האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משבע שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 200 קמ"ש, כך על-פי הגרמנים. רכב הפנאי הסדרתי לא צפוי להציע גרסת מימן, לפחות לא בעתיד הנראה לעין - אך אודי כבר אישרה רשמית שתציע גרסה חשמלית מבוססת מצברים בשנת 2018.

 

 

לרכב התצוגה אורך כולל של 488 ס"מ (25 יותר מ-Q5), רוחב של 193 ס"מ (9.5+) וגובה של 154 ס"מ (12.5-). הוא מצויד בחמש דלתות וארבעה מושבים, וקרוב יותר כפי הנראה לעיצוב ה-Q6, מתחרה אודי לב.מ.וו X6.

 

 

על-פי היצרנית, הרכב יכול לנסוע עד 600 ק"מ בין תדלוקים, שאורכים בדומה לבנזין כארבע דקות. מכוניות מימן נחשבות לשלב עתידי באבולוציה של עולם הרכב, ולמרות היתרון הברור בטווח וזמן התדלוק הקצר בהשוואה למכונית חשמלית מבוססת מצברים, היעדר תשתית ומחירה הגבוה של הטכנולוגיה הובילו לכך שמכוניות המימן עדיין נדירות מאוד. כיום מוצעים דגמים כאלו של טויוטה (מיראי) ויונדאי (ix35 בייצור מוגבל). שניהם אינם משווקים בישראל.

 

אודי A4 אולרוד קוואטרו

לצד רכב המימן, אודי חשפה בתערוכת דטרויט גם גרסת דמוי-שטח של ה-A4 החדשה, ששיווקה החל בישראל לאחרונה. הדגם, שמכונה אולרוד קוואטרו (Allroad Quattro), מציע מרווח גחון מוגדל בכשלושה ס"מ, ניפוחי מרכב שחורים מפלסטיק ועיצוב כללי מעט אגרסיבי יותר.

 

 

הדגם, שמבוסס על ה-A4 אוואנט (סטיישן) שלא נמכרת בישראל, מציע תא מטען בנפח 505 ליטר, הנעה כפולה ומבחר מנועים בהספק של בין 150 ל-272 כ"ס. גרסת הבנזין היחידה במבחר מציעה נפח של 2.0 ליטר, מגדש טורבו ו-252 כ"ס, בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד.

 

היצע מנועי הדיזל עשיר יותר - החל מ-2.0 ליטר עם 150, 163 או 190 כ"ס ועד ל-3.0 ליטר עם 218 או 272 כ"ס. הגרסה הבכירה, שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות, מצוידת בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית-פלנטרית.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי h-טרון קוואטרו
אודי h-טרון קוואטרו
אודי h-טרון קוואטרו
אודי A4 אולרוד קוואטרו
אודי A4 אולרוד קוואטרו
אודי A4 אולרוד קוואטרו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים