שתף קטע נבחר

סאנגיונג רקסטון מחודש -יותר ביצועים, פחות דלק

רכב השטח הוותיק של היצרן הקוריאני הקטן מקבל יחידת הנעה חדשה, חזקה וחסכונית מבעבר, אך מגן בעזרת ארבע כריות אוויר בלבד. המחיר נותר ללא שינוי: 227 אלף שקלים

סאנגיונג רקסטון הוא מהדגמים הוותיקים ביותר בשוק המקומי, ומשווק כאן ללא שינוי מהותי כבר 15 שנים. מאז השקתו ב-2001 שומר הרקסטון על מכלולי שטח קלאסים וחסונים בדמות שלדת סולם וסרן חי מאחור. זאת בזמן שמתחריו הקוריאנים מהעשור הקודם נעלמו מהעולם (יונדאי טראקאן), או הפכו לרכבי פנאי-שטח רכים דוגמת קיה סורנטו.

 

 

כעת הוא נוחת כאן, חודשיים לאחר שנחשפה מתיחת הפנים הרביעית במספר שעבר. והחידוש העיקרי הוא ביחידת הנעה המגיעה כבעבר ממרצדס; מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר, המייצר הספק מרבי של 178 כ"ס ב-4,000 סל"ד, ו-40.7 קג"מ כבר ב-1,400 סל"ד. אלה 22 כ"ס ו-4 קג"מ נוספים בהשוואה למנוע ה-2.0 ליטר הקודם. תיבת הילוכים אוטומטית - אף היא מבית מרצדס - מציעה 7 יחסי העברה (במקום 5 בקודמת) וזו בתורה משגרת את הכוח לתיבת העברה של בורג וורנר עם הנעה אחורית לכביש וכפולה לשטח, יחד עם אפשרות להילוך כוח.

 

יחידת הכוח החדשה משפרת כמתבקש את הביצועים. המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 9.9 שניות בדרך ל-187 קמ"ש מרביים, קיצוץ של 3.6 שניות ותוספת של 12 קמ"ש בהשוואה לדגם היוצא. המנוע החדש גם עומד בתקני הזיהום יורו 6 ופולט 194 גרם CO2 לק"מ, 12 גרם פחות מבעבר. תצרוכת הדלק טובה יותר - 13.5 ק"מ לליטר, 700 מטרים יותר לכל ליטר סולר.

 

השינויים הוויזואליים מועטים ומסתכמים ביחידות תאורה משולבות לד מבחוץ, וגלגל הגה בעיצוב מודרני יותר בפנים. רשימת האבזור כוללת כעת מערכת שמע עם שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת שיוט, בקרת אקלים חד-אזורית עם פתחי מיזוג לשורת המושבים השניה, חישוקים קלים בקוטר "16 אך ארבע כריות אוויר בלבד. המחיר נותר ללא שינוי ועומד על 227 אלף שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים