שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ב.מ.וו i3 החשמלית בדרך לישראל

    החשמלית הייחודית של המותג תשווק בשנה הבאה בישראל, לצד ה-i8 האקזוטית-חשמלית. לפי הערכות, תג המחיר צפוי להיות גבוה: למעלה מ-250 אלף שקל

    גם ב.מ.וו i3 בדרך לישראל. חברת דלק מוטורס, יבואנית המותג, תשווק החל משנה הבאה את הרכב החשמלי הייחודי של ב.מ.וו, כך אישר ל-ynet ברק כהן, מנהל המותגים ב.מ.וו ומיני. ה-i3 תושק בישראל ביחד עם אחותה הספורטיבית, ה-i8, אודותיה דיווחנו כבר בשבוע שעבר. בדלק, כך נראה, מאמינים כי תשתית הטעינה - שאינה מתפתחת בינתיים בקצב ראוי, אם בכלל - תשודרג במהלך השנה הקרובה. יש להזכיר כי ל-i3 גם גרסה היברידית, בה נעזר המנוע החשמלי במנוע  בנזין קטן לצורך הארכת טווח.

     

     

     

    ה-i3 היא מכונית סופר-מיני ייחודית, בעלת מרכב סיבי פחמן קל משקל עם חמש דלתות - כאשר האחוריות נפתחות הפוך ("דלתות התאבדות"). למכונית ארבעה מושבים, אורך כולל של 400 ס"מ, רוחב של 177.5 ס"מ, גובה של 158 ס"מ ובסיס גלגלים של 257 ס"מ.

     


     

    ל-i3 מנוע חשמלי אחורי עם 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ, וזה מניע את הגלגלים האחוריים בסיוע תיבת הילוך אחד אוטומטית. המכונית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות ולמהירות מרבית של 150 קמ"ש, ומציעה טווח נסיעה חשמלי של עד 200 ק"מ בין טעינות. תצרוכת החשמל שלה עומדת על 12.9 קוט"ש ל-100 ק"מ בממוצע.

     

     

    ב.מ.וו מציעה גם דגם כלאיים, או ליתר דיוק חשמלית עם מאריך טווח. למנוע החשמל מצטרף מנוע בנזין זעיר נפח (650 סמ"ק עם שני צילינדרים), שמספק 37 כ"ס ונועד כדי להטעין את המצברים בזמן תנועה. בדרך זו הטווח מתארך לעד 340 ק"מ. ב.מ.וו נוקבת בתצרוכת חשמל של 13.5 קוט"ש ל-100 ק"מ בממוצע לדגם זה ותצרוכת בנזין של 0.6 ליטר ל-100 ק"מ (167 ק"מ לליטר).

     

     

    הדגם החשמלי מציע משקל עצמי נמוך של 1,195 ק"ג בלבד, בעוד שהגרסה עם מאריך הטווח מציגה נתון של 1,315 ק"ג. את שתי הגרסאות ניתן להטעין משקע ביתי מ-0 ל-80 אחוז טעינה בתוך כשמונה שעות, או בפחות מחצי שעה משקע טעינה מהירה (50 קילו-וואט). דגם מאריך הטווח מתודלק בבנזין בנוסף באופן שגרתי, כמו מכונית רגילה.

     


     

    בשלב זה עדיין לא ידוע אילו גרסאות של ה-i3 יושקו בישראל ומה יהיה מחירן. הדגם החשמלי המלא יזכה כאן להטבת מס משמעותית - מס קנייה בגובה 10% בלבד לעומת כ-83% לרכב בנזין רגיל, ואילו הדגם בעל מאריך הטווח יידרש במס בגובה 20%.

     



     

    יש לציין כי ה-i3 אינה מכונית זולה. בגרמניה למשל, שם שיעור המס נמוך יותר מישראל אף לאחר הטבת הרכב החשמלי, מחירה עומד החל מ-35 אלף יורו (כ-151 אלף שקל). מחיר זה ממצב אותה מעל גרסאות הבסיס של הסדרה 3, שמחירה בישראל מתחיל מ-240 אלף שקל ובגרמניה מכ-33 אלף יורו. לכן ניתן להעריך כי מחיר ה-i3 צפוי לעמוד אצלנו על למעלה מרבע מיליון שקלים.

     





     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים