שתף קטע נבחר

קדילאק CT6 במבחן - הדרך ארוכה, ומפוארת

המכונית הכי חדשה של המותג הכי אמריקאי שיש, מנסה לקצץ למינימום את הפער מול האריסטוקרטיה היוקרתית-אירופאית. הפעם באמצעות תכנון מתוחכם, אבזור מתקדם וטונות של ביטחון עצמי. נהגנו בה, ויש לנו מה לומר על ההבטחות

  • איפה נהגנו - סאן דייגו, ארה"ב
  • במה נהגנו - קדילאק CT6
  • מתחרות עיקריות - ב.מ.וו, אודי, מרצדס
  • מתי אצלנו - אוגוסט 2016
  • כמה תעלה - החל מ-490 אלף שקלים

 

מעדיפים את סיכום המבחן בווידאו? צפו:

 

  

5 דברים שחייבים לדעת על CT6

  • קדילאק מייצרת מכוניות עם מראה שאי אפשר לטעות בו - עוד מעידן המאטריקס. זוויתי, שרירי, אגרסיבי. זה הצליח לה לא רע בארה"ב ובסין. בשאר העולם העסק עובד פחות טוב. שנה אחר שנה, דגם אחר דגם, קדילאק מודיעה שהיא מרימה את הכפפה ומוכנה לראש-בראש על כל הקופה עם מותגי היוקרה הגרמנים. המכוניות שהיא מייצרת טובות מאי פעם, מתנהגות כראוי ומציעות שפע אבזור. אבל זה לא הצליח. ה-CT6, עם מראה חדש לגמרי, אמורה להיות הנשק החדש של GM על הזכות להשתלב ב-A ליסט של מותגי היוקרה. לא רק בארה"ב הפעם. לפחות מבחינת עיצוב, היא משכנעת שזה עשוי להפעם להצליח. היא מסקרנת, מרשימה, ייחודית, נעימה למראה ובוגרת. כאילו אין לה יותר צורך בהפגנת שרירים ומטרים מרובעים של כרום. מילים גדולות שמתארות מכונית גדולה. שאפו.

 

  • מכונית אמריקאית מגיעה עם מנוע גדול. זו קלישאה חבוטה, זווית ראיה מיושנת על תעשיית הרכב, התעלמות מקידמה ודעה קדומה. הכל נכון, ובכל זאת. ה-CT6 לא תציע V8 בינתיים, אבל כן גרסת כניסה עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר. נכון, טורבו והכל ו-265 כ"ס, אבל מנוע פצפון במכונית ממש גדולה, ועוד הכי מבטיחה של מותג היוקרה הכי אמריקאי שיש. אפשר לקבל יותר בקלות מנוע ליטר בחרטום מכונית ספורט אירופאית. יש אמנם גם מנועי V6 בנפח 3.6 ליטר עם 335 כ"ס או 3.0 מודרני יותר ומוגדש עם 404 כ"ס. יש בתכנית גם גרסה היברידית ואין ממש תכניות לדיזל, אבל לב אמריקאי אמיתי, אחד לפחות, עם סוללה ארוכה של צילינדרים, חסר בארסנל. גם אנשי יחסי הציבור של קדילאק יודעים את זה, ויותר משמחים לשגר רמזים מהפחות-מעודנים שאי פעם שמעתי על מנוע נוסף, גדול וממש חזק, עם כוכבים ופסים ופס קול רועש וברוס ספרינגסטין. על הכביש אין טענות למנוע או לתיבת ההילוכים שעושים עבודה נאותה, וברור לחלוטין שהמנוע הקטן בהיצע נועד לשווקים של מקסימום-גודל-מינימום-כסף והורדת רף תצרוכת הדלק הממוצעת של המותג. לישראל הוא לא צפוי להגיע.

 

  • קדילאק הסבירו בהשקה שהפלטפורמה, השלדה, המשקל הקל והתכנון המתקדם, מאפשרים להם לוותר על מערכי מתלים חכמים, מתקדמים, מתכווננים בהתאם לתנאי הכביש וכמובן - יקרים. כדאי להם לחשוב שוב. גם מכיוון שהם רוצים להתחרות בקטגוריית העל של תעשיית הרכב, וגם מסיבה קצת יותר מעשית - זה לא עובד היטב. על כבישים משובחים ה-CT6 מרגישה מצוין, ובכבישים מפותלים היא מגייסת נוקשות יחסית, צמיגי פירלי מצויינים והנעה כפולה כדי להציע רמת אחיזה גבוהה, מרשימה ומשכנעת. גם מערך ההגה כויל טוב ממרבית אחיותיה למוצא. אבל על כביש פחות מוצלח, בתנאים משתנים, ה-CT6 מבודדת פחות מדי ומתרגשת יותר מדי מכשלים באספלט. לטיפולכם, אודה.

 

  • תא הנוסעים של ה-CT6 עוטף אותך - בעיקר בגרסאות הקצה היקרות - בכמויות אדירות של עור ועץ ופלסטיק, מסוגים וגוונים וטקסטורות וגדלים שונים. זה לא רגוע, וגם לא ממש מוצלח בחלק מהגרסאות היותר מושקעות. בנוסף מציעה קדילאק רשימת אבזור מאד מרשימה, מתגאה במערכת שמע סופר-מושקעת ומערכות בטיחות מתקדמות. לא משהו שהגרמנים צריכם לחשוש פניו, אבל מרשים יחסית למותג.מצד שני, רמת הגימור הגבוהה בדרך כלל במכוניות המבחן, הפגינה חוסר אחידות, הייתה בינונית לעיתים ובמקרים מסוימים אפילו מביכה עבור מכונית עם תג-מחיר של חצי-מיליון-שקל-ומעלה. קדילאק ויתרו אפילו על התירוץ המקובל "מכוניות-טרום-יצור" כדי להסביר את הכשלים, וזה לא מעודד. 

 

  • לא משנה מה יצהירו קדילאק בהודעות לעיתונות, או מה ילחשו כממתיקי סוד לעיתונאי רכב. ה-CT6, טובה וקרובה ככל שתהיה למוצרי היוקרה מאירופה אליהם היא מכוונת, לא משחקת בליגה של מרצדס S קלאס או ב.מ.וו סדרה 7. למעשה, חסרונה של סוללת מנועים מתקדמת - החל בתחנת כוח חזקה וגדולה וכלה ביחידות חסכוניות עם דיזל וחשמל - מונע ממנה להתמודד כשווה מול שוות גם עם קטגוריה אחת מתחת. אנשי המותג המתחדש טורחים אמנם להזכיר את שתי מובילות התעשייה פעם אחר פעם ("הקאדי קלה משמעותית מהמרצדס, עם בסיס הגלגלים של ב.מ.וו, מצוידת יותר בגרסת הבסיס משתיהן"), אבל מתחת למסכת ה-PR, הם יודעים שתחרות אמיתית אפשרית רק מול גרסאות צנועות יחסית של הגרמניות האלה. מולן היא תציע תג-מחיר מעניין, מידות גדולות ואבזור נדיב. אבל כיריית פתיחה למשפחת דגמים חדשה שתכונה CT, תתחיל בקטנות מידה ותסתיים בענקיות של ממש, היא לא משכנעת מספיק. היא הותירה אותנו אופטימיים באשר ליכולת להתנער מהתדמית הזקנה שסוחב המותג עשרות שנים, אבל גם הוכיחה שכדי להשלים את המהפך, דרוש מאמץ גדול יותר וטיפול בכשלים. וגם מנוע גדול. כמובן

 

הכתב היה אורח חברת קדילאק

 

סייע בהכנת הכתבה: ניר בן זקן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים