המופע הבלתי נשכח של צופית גרנט
הקהל הניו יורקי שבא לראות את צופית גרנט לעולם לא ישכח את החוויה שעבר במסע בתוך חייה הסוערים. “היינו יכולים להישאר ולשמוע בשקיקה גם עוד שעתיים”
'דלתות מסתובבות', המופע הייחודי של צופית, נולד מתוך התהליך ההפכפך של חייה, ועם השינויים שממשיכים להגיע, היא ממשיכה לעצב אותו בכל פעם מחדש עם תובנות ומסקנות ובעיקר כנות מעוררת השראה. "קשה להסביר את המופע. אני מדברת על הבחירות שעשיתי. מה גרם לילדה נטושה ופגועה לבחור את הבחירות שבחרתי. אני עומדת מאוד כנה ואמיתית".
מגיל צעיר נאלצה גרנט לבחור את דרך ההישרדות שלה. מתוך תחושת כישלון מוחלט הצליחה לצמוח, נפרדה להגדרתה, מהקורבן המושפע והפכה לאדם משפיע.
במופע עוסקת גרנט בהתמודדות עם הצלחה וכשלון, ב"יצור לימונדה מלימון והפיכת המשבר לאג’נדה.“אני עומדת לבד על הבמה, עם בקבוק מים, עוברת מסע של 3 סיפורים בחיים שלי, שבפוטנציאל שלהם, היו בהם את כל הסיבות להקטין ולעצור אותי בחיים. סיפורים שבאופן אובייקטיבי קשה להתרומם מהם, אבל הם הפכו, כל אחד מהם לסיפור העצמה שלי".
הקהל שהגיע למופע, לא נשאר אדיש. "היה מדהים לחוות את המופע הזה", מספרת רימונה משה מוודמיר. "היא אישה עוצמתית ומאוד מרתקת. סיפור החיים שלה עוצר נשימה. מה בן אדם יכול לעבור ועוד להתפתח ולצמוח למה שהיא ולמה שהיא עושה בחיים. זו הייתה הרצאה של שעתיים שהרגישה כמו 20 דקות והיינו יכולים להישאר ולשמוע בשקיקה גם עוד שעתיים. כולנו דיברנו על זה וראינו שכל מי שהיה במופע,כולם חושבים אותו דבר".
"אני שמחה שהקהל גילה עניין", אמרה צופית. "אין מישהו שלא עובר משהו. לכן גם כל אחד יכול לקחת מזה משהו".
רימונה, שהגיעה עם חברות למופע, הצטערה שגם הבעלים לא הגיעו."חשבנו שיהיו רק נשים ואחרי זה הצטערנו שהבעלים לא באו, היו לפחות 20 אחוז גברים. זו הייתה טעות חייהם שלא באו. היא גם דיברה המון על בעלה, מה שהיה יכול מאוד מעניין אותם".
אתי בר מלונג איילנד הרגישה צורך לכתוב כמה מילים אחרי המופע, שהשאיר אותה עם הרבה מחשבות ותובנות. "ההופעה היתה מרתקת, סוחפת, בועטת, מצחיקה, עצובה ומלאה ברגשות של כל עונות השנה. צופית לקחה אותנו לטיול בתוך נפשה, בתחנות בחייה. בקול אותנטי, נקי ובקצב מדוייק, סיפרה את סיפור חייה, המפותל והסבוך, שלאורכו מונח חוט דקיק, חוט האהבה, ללא תנאים, שנשזר מילדותה עד עתה. אפשר לחצות ערים, פנימיות וארצות. אפשר להתיר הסכמי נדרים, לשתות משקאות מוזרים, אבל אי אפשר להתיר קשרי דמים ואי אפשר לראות רק חושך כי גם בעלטה שחורה, מציץ לו האור דרך חריץ דלתות הארון ויחד איתו האהבה יוצאת לסיבוב הופעות חובק יבשות. אני מאחלת לצופית"היא מסכמת, "להמשיך לראות את רצועות האור בחייה ובחדרי ליבה. להמשיך להלך זקופה בשבילים, נושאת איתה את היכולות העל טבעיות שלה למגנט אנשים מיני מינים דרך העיניים היפות והחכמות שלה".
לאורך המופע, צופית מקפידה לחמש את הצופים בכלים שסיגלה, ודרכם הגיעה למקום שלו ועוצמתי יותר. "יש כלים לחיים, לשחרור. הכל מתוך ההתפתחות שלי, מתוך כאב, פחד, חרדות, אובדן ונטישה אדירה, מתוך פוטנציאל של קורבנות לגיטימית, תוך כדי התפתחות. פתיחות זה כלי, כנות זה כלי. להגיד לאנשים אני לא מוותר על החירות להיות מה שאני רוצה אפילו במחיר שלא יאהבו אותי, זה כלי לחירות לחופש".
רימונה מספרת שאת רוב הפרטים היבשים שמציינת גרנט במופע, הם ידעו, ועדיין, התובנות וההשפעה של צופית היו מפתיעות. "ידענו שהיא נאנסה, ידענו על הילדות, אבל בכל זאת הפתיע אותי שאמא שלה זרקה אותה אצל הסבתא, הפתיעו אותנו הסיפורים על האונס, דווקא מאנשים שבטחה ואהבה. הפתיע אותי הסיפור על אנגליה שהרגישה שלא ידעה מילה באנגלית, הרבה בגלל שמבחוץ זה נראה היה אז כל כך יפה ופורח, ואני מבינה שבשבילה זו הייתה חוויה קשה. זה בעיני גם מה שפירק לה חיי נישואים. היא מרתקת".
רבים מהצופים שהגיעו למופע עסקו בתובנות שישאו עימם משם והלאה. מהגישה בחיובית, ועד הכנות שבין אדם לעצמו. "הכל מתגמד אחרי הסיפור שלה, כל השטויות בחיים, את גם רואה שהיא לא נשברה והכל הוביל אותה למקום טוב. אין מה לא לקחת. היא יכולה הייתה להפוך לכל כך הרבה דברים לא טובים. אני לוקחת משם את העוצמות שלה. גם לפני זה אהבתי אותה, אבל אחרי זה אמרתי הלוואי ויכולתי להיות קרובה אליה וחברה שלה כי היא אדם מאוד מרתק, מעניין. יש לה צורת מחשבה בריאה, לא מחפשת להשתמש באומללות שלה".
עדיין לא ידוע אם גרנט תגיע בקרוב להופיע שוב, אבל המפיקה אפרת מוזס שמחה לסכם שהמופע היה "מעל מעבר. מרגש ,מרתק,מצחיק ומלא השראה. צופית מקסימה ומאוד רגישה ונעימה על הבמה ומעבר. היה לי העונג לארח אותה בניו יורק".