שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    ראאד סלאח בכלא: עדיף מאשר לוותר על אל-אקצה
    ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית הגיע לכלא אוהלי קידר כדי לרצות 9 חודשי מאסר בגין הרשעתו בהסתה לאלימות וגזענות. לפני כניסתו לכלא אמר: "אני רגוע, נקריב את חיינו למען מסגד אל-אקצה"

     

    סלאח מגיע לכלא לריצוי עונשו    (צילום: בראל אפרים)

    סלאח מגיע לכלא לריצוי עונשו    (צילום: בראל אפרים)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח ראאד סלאח, הגיע הבוקר (א') לכלא אוהלי קידר בנגב כדי להתחיל לרצות תשעה חודשי מאסר בגין הרשעתו בהסתה לאלימות וגזענות בעקבות דרשה שנשא במזרח ירושלים ב-2007.

     

    מאות אנשים הגיעו לאום אל-פחם ונפרדו ממנו בחיבוקים, ובשעה עשר הוא הגיע לבאר שבע יחד עם עשרות פעילים ונכנס לכלא. "אני נכנס רגוע", אמר סלאח לפני כניסתו לכלא. "אם יבוא יום וייתנו לנו לבחור בין הכלא לבין לוותר על ירושלים ועל מסגד אל-אקצה, נגיד ברוך הבא בכלא. נקריב את חיינו למען אל-אקצה".

     

     (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
    (צילום: בראל אפרים)

    סלאח בהגעתו לכלא, הבוקר (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
    סלאח בהגעתו לכלא, הבוקר(צילום: בראל אפרים)

    מאות הגיעו לאום אל-פחם לפני כניסתו של סלאח לכלא ()
    מאות הגיעו לאום אל-פחם לפני כניסתו של סלאח לכלא

    סלאח אמר הבוקר גם כי "אלה לא רגעים של פרידה אלא רגעי חידוש אמונים ולערכים האיסלאמיים והפלסטיניים .שמחתנו הגדולה תהיה בעזרת השם במסגד אל-אקצה אחרי שישתחרר מהכיבוש הישראלי. נתניהו ושותפיו מנסים כל הזמן להסית נגדנו. אנו נדרשים להתאחד על כאב אחד כנגד ממשלת ישראל והמדיניות הגזענית שלה. אני אשאר חזק מאחורי הסורגים ואמשיך להיאבק מתוך הכלא. לא אוותר על הדרך שאני מאמין בה".

     

    בתחילה נידון סלאח ל-11 חודשי מאסר, אך בחודש שעבר קיצר בית המשפט העליון את עונשו לתשעה חודשים. דחיית הערעור התקבלה ברוב דעות של השופטים אליקים רובינשטיין וענת ברון מול דעת המיעוט של סלים ג'ובראן, שסבר שיש להשאיר על כנה את ההרשעה בגין הסתה לגזענות, אולם לזכות אותו מעבירה של הסתה לאלימות.

     

    השופט רובינשטיין כתב בפסק הדין: "המבקש הוא דמות מוכרת בעולם הערבי ובישראל; הוא מראשי המנהיגים הדתיים של המוסלמים בישראל... דבריו נישאו בפני קהל רב, זועם ונסער... ניכר שהדרשה הייתה סדורה ומתוכננת, ושהאווירה הציבורית הייתה נפיצה לנוכח טענה לפגיעה במסגד אל-אקצה. אין צורך בהתפלפלויות כדי לתהות על קנקנם של הדברים. תכלית דבריו הייתה להסית לגזענות".

     

    מנגד כתב ג'ובראן בפסק הדין: "לטעמי, ישנה חשיבות רבה לאוניברסליות של הקהל הנמען בדרשה בהבנת משמעותם של כלל הדברים האמורים לעיל. סבורני כי העובדה שהמבקש לא דיבר אל קהל ספציפי, להוט ופוליטי, אלא אל קהל כללי בכל רחבי העולם, מפחיתה מספציפיות וכפועל יוצא מפחיתה את האפשרות כי קריאה זו תביא כאפשרות ממשית לעשיית מעשה אלימות.

     

    "בהקבלה גסה, כשם שהאוניברסליות של הקריאות הרווחות ל'שלום עולמי' מפחיתות מהיתכנות השפעתה של הקריאה להבאה לשלום, כך גם אני סבור כי אין בקריאות כלליות ל'אינתיפאדה עולמית' כדי להביא באופן ממשי לאלימות", הוסיף השופט ג'ובראן.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים