שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    על שולחן הניתוחים

    בדרכה להתאוששות מנסה רובר לשנות תדמית. מבחינתה, מרבית הדרכים מובילות לספורט

    לאחר תקופה לא קלה נראה כי רובר משנסת מותניים. תוך כדי תנועה ואחרי שהחברה הבריטית נאלצה ללמוד בדרך הקשה מה שמרבית היצרנים למדו זה מכבר, החליטו הבריטים לפתח נישה; במקרה הזה, ספורט. שמונה חודשים אחרי שב.מ.וו מכרה את רובר המפסידה לחברת פניקס בסכום הסמלי של 10 ליש"ט, החליט היצרן הבריטי שתדמית שווה כסף והציג השבוע גרסאות MG לכל אחד מדגמי החברה.

    מה הרעיון?

    רק לפני מספר שבועות הוצגה ה-MG-X10, גרסה ספורט-שרירית לדגם ה-75, ברעש תקשורתי גדול, עם מטרה מוצהרת לנסות ולהפיח בחברה הבריטית הכושלת רוח חדשה. ה-X10 נועדה כאמור לקדם תדמית ספורטיבית שאת דרכה ימשיכו, כך מקווה רובר לפחות, גרסאות MG לדגמי ה-25 וה-45 שהוצגו השבוע. יש לציין כי לאור הנתונים הראשוניים - הספק מרבי של 375 כ"ס ממנוע V8 מוגדש והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בלבד - יש למה לצפות. זאת ועוד. ברובר מספרים כי תג המחיר יעמוד בבריטניה על כ-30,000 ליש"ט, בהחלט תחרותי לאור המתחרה למשל מב.מ.וו המציעה את ה-M5 במחיר גבוה ב-20,000 ליש"ט.
    אנשי החברה טוענים כי בפיתוח הושקעו למעלה מ-100 מיליון ליש"ט, אך התוצאות עצמן לא ממש ברורות עדיין. שילוב חטיבה ספורטיבית אצל יצרן רכב היא רעיון מוכר הקיים זה מכבר אצל יצרנים אחרים דוגמת ב.מ.וו עם דגמי ה-M, הונדה עם ה-R טויוטה עם ה-T ועוד.
    לא ידוע עדיין האם רובר מתכוונת להציג דגמים חמים אמיתיים תחת השם MG, אולם הכיוון ברור. כמו כן לא מסתירים ברובר את הרצון להיעזר בתדמית הדינמית של MG כדי לייצר רווחים בעלי משמעות, ואולי לשפר סוף סוף את שם המותג שלה עצמה.
    ברובר מדברים על תוכניות גרנדיוזיות כמו השתתפות במירוץ הלה-מאן הקרוב לאחר היעדרות של למעלה מ-40 שנה כשהם נעזרים בלולה, חברת מירוצים קטנה העוסקת בעיקר בייצור מכוניות אינדי, אך התנסתה בעבר גם בעולם הפורמולה 1 - בהצלחה בינונית למדי יש לציין.

    לועסים מחדש

    אין זו הפעם הראשונה שרובר פונה לתחום ה"חם" על מנת לשפר רווחיות ולהגדיל מכירות; זו כן הפעם הראשונה בה החברה עושה זאת מנקודת פתיחה קשה כל-כך כמו ההפסד השנתי האחרון של 1.2 מיליארד יורו. בדגמים הישנים יותר של רובר, ה-200 וה-400, הוצגו גרסאות חמות כמו ה-200 BRM שנראתה בעיקר אגרסיבית יותר וה-400 שזכתה למנוע 2.5 ליטר. אלו יוצרו בגרסאות מוגבלות, נמכרו בכמויות מוגבלות ובסך הכל לא היו הצלחה אמיתית. גרועים מכך היו דגמי המטרו והמאסטרו הישנים עוד יותר שזכו לסמל MG אך הצלחתם היחידה הסתכמה בעיקר בכך שביישו את השם הבריטי המפואר.

    אי ודאות

    "הנדסת מותג לא תעזור לרובר" טוען גילי פילסנר, אנליסט בריטי העסק בתחום הרכב והוסיף כי "לומר שיש לך חטיבת ספורט ללא דבר ממשי מעבר לאביזרים וצעצועים נלווים מהווה התייחסות צינית שלא תמשוך קונים". פילסנר התייחס להרגשה הכללית כאילו רובר מתכוונת להדביק את סמלי MG על אותן המכוניות ולצפות בגרף המכירות עולה. רובר מכרה בשנה שעברה 200,000 מכוניות ועליה לשמור על כמות מכירות דומה בשנים הקרובות על-מנת שלא להפסיד. לטובת ההשוואה, סקודה - מי שהייתה לבדיחת יצרני הרכב באירופה, מכרה השנה, תחת כנפיה של פולקסוואגן, 435,000 מכוניות.
    האם כוונותיה של רובר רציניות או לא; האם הגישה הספורטיבית תחזיר אותה למסלול הרווח; האם החברה תישאר לעמוד על רגליה? תשובות כרגע אין ואולם מה שברור לחלוטין הוא שהן יגיעו, בקרוב, מאוד.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    MG X-10
    אותה גברת בשינוי אדרת?
    נראית טוב, נכון?
    גם ה-45 תקבל טיפול מתאים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים