שתף קטע נבחר

איניפינטי Q50 ורנו קליאו RS למוסך

126 בעלי אינפינטי Q50 יוזמנו למוסך בשל אפשרות לכשל במערכת ההיגוי על-חוט ו-23 בעלי רנו קליאו RS יוזמנו למוסך עקב תקלה בהדבקת מסיט האוויר האחורי

קרסו יבואנית רנו ואינפיניטי מודיעה על שתי קריאות לתיקון. במקרה הראשון מדובר ב-126 רכבים מדגמי אינפינטי Q50 שיוצרו בין ה-13 לדצמבר 2012 עד ה-18 לדצמבר 2015 ומותקנת בהם מערכת ההיגוי על-חוט (fly by wire) המכונה DAS (ר"ת Direct Adaptive Steering). מדובר במערכת ייחודית ליצרנית היוקרה היפנית ללא חיבור מכאני בין ההגה לגלגלים כשפקודות ההיגוי מועברות באמצעות מחשב, בדומה לחלק ממטוסי הנוסעים המודרניים. המערכת תוכננה בכדי לבקר את כוח ההיגוי וזווית ההיגוי בהתאם למהירות הנסיעה ומידת הסיבוב של גלגל ההגה.

 

 

לדברי היבואנית הקריאה לתיקון נובעת בשל חשש שהמערכת תאבחן באופן שגוי את זווית גלגל ההגה בעת התנעת המנוע. שילוב של מתח נמוך במצבר בעת ההתנעה עם זווית התחלתית גדולה בחנייה, תגרום לשגיאה באלגוריתם של חישוב יחס ההגה. במצב זה, גלגל ההגה יהיה במצב לא מרכזי וייתכן שתפרש זאת כנטייה של הרכב למשוך לצד אחד. במקרה קיצוני, רדיוס הפנייה עשוי לגדול.

עקב כך בעלי הרכבים המדוברים יוזמנו לאחד ממרכזי השירות המורשים של אינפינטי לשם ביצוע תכנות מחדש ו/או החלפה של יחידת הבקרה של מערכת היגוי. הפעולה תארך לכל היותר כשעה ורבע ותבוצע ללא חיוב הלקוח.

 

במקרה השני מדובר בקריאה לתיקון כל 23 דגמי קליאו RS מהדור הנוכחי שנמכרו בישראל מתחילת הייצור ב-2013 ועד ה-9 לנובמבר 2015 עקב חשש להתנתקות מסיט הרוח האחורי. לדברי היבואנית חום גבוה עלול לפגום באיכות ההדבקה המקבעת את האחיזה של הדופן הפנימית של מסיט האוויר המחוברת לדלת תא המטען. הלקוחות יזמנו לאחד ממוסכי השירות המורשים של רנו על מנת לבצע הדבקה שתארך כרבע שעה או החלפה של מסיט האוויר שתיקח כשעתיים וחצי ותבוצע ללא תשלום.

 

יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים