שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    סערת הסלמונלה בקורנפלקס: תלמה מאפשרת החזרת המוצרים
    יממה לאחר שנחשף הזיהום שבחברת "יוניליוור" ניסו להסתיר - מודיעה החברה כי תאפשר ללקוחות להחזיר מוצרים. גילויים חדשים בפרשה: האירוע התרחש כבר לפני חודש, וניסיונות משרד הבריאות לקבל אמש מידע עלו בתוהו. המנכ"לית: "אם אנשים רוצים להחזיר מוצרים - הם יכולים, למרות שהמוצרים תקינים לחלוטין"

    המנכ"לית, ענת גבריאל. משבר אמון (צילום: עמית שעל) (צילום: עמית שעל)
    המנכ"לית, ענת גבריאל. משבר אמון(צילום: עמית שעל)

     

    הסלמונלה, הטיוח, וכעת - האפשרות להשיב מוצרים לחברה. יממה אחרי שהתפוצצה פרשת הסלמונלה במפעל לייצור דגנים של חברת תלמה, מודיעה הערב (יום ה') החברה המייצרת "יוניליוור" כי תאפשר ללקחותיה החוששים להשיב לחנויות קורנפלקס ודליפקאן - גם אם האריזה כבר נפתחה.

     

    "במידה וברצונך להשיב את המוצרים, את מוזמנת לפנות למקום הרכישה ולהשיב לשם את האריזה הסגורה. אם האריזה פתוחה כבר - את מוזמנת לכתוב לנו הודעה פרטית", השיבו הערב בעמוד הפייסבוק של תלמה לאחת הלקוחות.

     

    במקביל, מתבררים פרטים חדשים בפרשה. חיידק הסלמונלה התגלה במפעל בערד כבר לפני חודש, והוסתר ממשרד הבריאות ומהציבור. לתקשורת נמסרה בימים האחרונים גרסה שקרית ולפיה לא אירע דבר. "לא היה שום דבר, אין סיפור", מסרו דוברי החברה ל-ynet לפני התפצצות הפרשה.

     

    במקביל לפניות שנעשו השבוע ליוניליוור בנושא, נעשו פניות גם למשרד הבריאות שלא ידע על האירוע. אמש, כך נודע ל-ynet, ניסו במשרד הבריאות לבדוק את הנושא, עוד לפני התפוצצות הפרשה, אולם גורמים בכירים במשרד הבריאות אמרו ל-ynet שהחברה התחמקה מפניות המשרד. רק לאחר הפרסומים בנושא, דיווחה יוניליוור על האירוע למשרד הבריאות.

     

     (צילום: מאיר תורג'מן) (צילום: מאיר תורג'מן)

     

    "לא ידעו על זה כלום - לא במחוז, לא בשירות המזון הארצי, אף אחד", אמרו ל-ynet במשרד הבריאות. "כשפנינו לחברה – יוניליוור התמהמהו בתגובה. רק אחרי הפרסומים – יוניליוור התקשרו לשירות המזון ואמרו 'גילינו בעיה, זה נמצא בבדיקה אנחנו עוד מעט נקבל את התוצאות, אנחנו נעדכן אתכם".

     

    מאחורי הקלעים מי שמנהלת את המשבר היא המנכ"לית ענת גבריאל. היא גם זו שהחליטה להסתיר מהציבור את דבר הזיהום ולמסור לתקשורת גרסה שאינה נכונה. זו לא הפעם הראשונה שהתנהלותה של גבריאל מסבכת את יוניליוור. לפני כשנה הסתכסכה עם רשת השיווק הגדולה בישראל - שופרסל - דבר שגרר נזק תדמיתי כבד ליוניליוור. בשיא המשבר טען מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן כי "אין מוצר אחד של יוניליוור שצרכנים לא יכולים לוותר עליו".

     

    סביר להניח שכעת תיאלץ גבריאל לספק תשובות ליוניליוור העולמית - אחד מתאגידי המזון הגדולים בעולם - על הנזק התדמיתי הכבד שנגרם לחברה בישראל כתוצאה מהתנהלותה. "אנחנו מעדכנים את יוניליוור העולמית בשוטף", אמרה גבריאל ל-ynet. "הם יודעים שפעלנו לפי הנהלים שלנו והם נותנים לנו תמיכה מלאה. עבדנו בדיוק לפי הנהלים של יוניליוור לאורך כל האירוע הזה".

     

    כשנשאלה איך הגיעה סלמונלה לקורנפלקס, השיבה: "אי אפשר לדעת בדיוק מה קרה. הזיהום התגלה במכונת אריזה שלנו. אנחנו מעריכים שזה היה קשור לאיזושהי בעיית היגיינה, אבל אי אפשר בדיוק לדעת מאיפה זה הגיע. המוצרים מיוצרים על ידי בני אדם, לא על ידי רובוטים. אז יכול להיות שקורים לפעמים מקרים ולכן יש בדיקות כל כך קפדניות וכל כך תכופות".

     

    "ייתכן שההתנהלות התקשורתית שלנו לא היתה תקינה" 

    היא הוסיפה והדגישה כי "התהליכים הפנימיים שלנו עצרו מהמוצרים האלה מלהגיע לציבור. כלומר, לא הייתה שום סכנה לציבור". כשנשאלה אם היא חוששת מירידה במכירות, השיבה כי היא "בטוחה שהצרכנים יבינו וימשיכו לצרוך את המוצרים".

     

    על ההפסד הכספי של החברה, אמרה המנכ"לית כי "מדובר פה בכמה אלפי מוצרים, אז כן, יהיה פה הפסד כספי. אלה לא כמויות דרמטיות, תפסנו את זה בזמן. זה היה לפני שלושה-שלושה וחצי שבועות, זו מכונת אריזה אחת מתוך 18 מכונות ייצור ואריזה שיש לנו במפעל 3 ימי ייצור". 

      

    מוקדם יותר היום אמרה גבריאל ל-ynet: "קמעונאים שאלו אותנו אם אנשים רוצים להחזיר מוצרים, האם הם יכולים לקבל אותם. אמרנו 'בבקשה'. למרות שהמוצרים תקינים לחלוטין. חשוב לעשות צפירת הרגעה לציבור. הנושא יצא מפרופורציה. ייתכן שההתנהלות התקשורתית שלנו לא היתה תקינה, אבל מבחינת אבטחת איכות ובריאות הציבור, ההתנהלות שלנו היתה למופת. היא היתה למעלה מתקינה בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם".

     

    הפרשה הובילה הבוקר לזעם נגד החברה. "אם הם היו מספרים מראש שיש בעיה ומוצרים לא יצאו לשוק, אפשר היה להאמין להם, אבל אחרי ששיקרו לתקשורת ואמרו שאין בעיה, מי יכול להאמין להם עכשיו שאין בשוק מוצרים פגומים? מבחינתי - זה אובדן אמון בתלמה. לא אכניס מוצרים שלהם הביתה עד הודעה חדשה", סיפרה א', אם מאזור השרון.

     

    שירה, אימא לשניים, אמרה ל-ynet: "אני מתכוונת לזרוק הבוקר את הקורנפלקס שיש לי בבית. לא לוקחת שום סיכונים. אני המומה שחברות מסתירות דברים כאלה. כל שני וחמישי יש ריקולים, למה פה לא הודיעו שום דבר? מן ההגינות לבוא ולהגיד. אפילו יכלו לומר 'הנה, המוצרים לא יצאו כי אנחנו שומרים על בריאות הצרכנים, זורקים את מה שייצרנו למרות העלויות כדי לשמור עליכם, לקוחותינו'. אבל לחברה לא היתה ההגינות לעשות את זה. לכן אני לא סומכת עליהם כשהם אומרים שמוצרים מזוהמים לא יצאו מהמפעל. לא מאמינה".

      

    נושא ההסתרה והזיהום הפך הבוקר לשיחת היום גם ברשתות החברתיות. בעמוד הפייסבוק של החברה כתב דודו: "אולי תגלו הוגנות כלפי הציבור ותעדכנו אותנו איך בודקים האם האריזות שיש לנו בבית מזוהמות או תקינות? להזכירכם הצרכן המרכזי של הקורנפלקס הם ילדים קטנים. מציע שתפיצו את תגובתכם בנושא בדחיפות".

     

    טלי תהתה אם מרקם קשה מדי של קורנפלקס שנמצא בביתה קשור לזיהום. בחברה ענו לה: "כלל המוצרים שקיימים בנקודות המכירה, ושנמכרו עד כה (ומתוך כך גם כלל דגני הבוקר של תלמה שבביתך), עברו את הבדיקות המחמירות של חברתנו והם בטוחים לשימוש במאת האחוזים. בטיחות הצרכנים היא מעל הכל ואנו לא מתפשרים על עניין זה".

     

    לקוחה אחרת כתבה: "הבנתי שיש בעיה קלילה עם קורנפלקס. נשמח מאוד אם תצאו באיזה הודעה לגבי המוצר. הרי מיליוני ילדים אוכלים ואולי נמצאים בסכנה כלשהי... לכאורה! אז אין צורך להחביא מאחורי הצרכנים תקלות שאולי יעלו למישהו בבריאות. את החבילה שיש לי בבית אשמח להחזיר לכם כמובן!!!".

     

    אלונה כתבה: "אפשר להבין מדוע קיים חוסר בקורנפלקס של אלופים", ואז עדכנה: "אני חושבת שעליתי על הבעיה, הקורנפלקס יצא קשה כמו אבן. לפחות אצלי ככה, לא הייתי מאכילה בזה את הילדים הורס את השיניים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים