שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ללכוד את הקהל: מופע המחול שיפיל אתכם ברשת

    זה גבר או אישה? היוצרת והרקדנית אורין יוחנן משנה את פניה ביצירה שקשה להישאר אדישים אליה

    אם יש בשנה האחרונה מקום שמממש את הפריווילגיה של האמנות לספק ביקורת חריפה של ההווה, שלא שוקד ליצור ממוצעים זהירים ומחושבים אלא פועל באורח עכשווי ונוקב יותר, זהו תיאטרון קליפה. את העבודות הטובות ביותר של יוצרי המחול העצמאיים ראיתי השנה שם.

     

    ואל השלל המבורך הזה מצטרפת היוצרת והרקדנית אורין יוחנן עם העבודה "I-Dare-u" המעמידה דרך דימויים פיזיים חלל שהוא שיקוף חזותי של נפשה המסובכת והמסוכסכת. בונה מלכודות, מציבה פתיונות ומכשולים, מנהירה את מהלכי הנפש, את עוצמת הפנטזיות הסודיות והסוטות, שלה כמו גם את היצירתיות האדירה.

     

    להילכד ברשת. מתוך מופע המחול (צילום: אפרת מזור גולדברג)
    להילכד ברשת. מתוך מופע המחול(צילום: אפרת מזור גולדברג)

    והיא מתחילה חסרת ראש, גופה העירום, למעט תחתונים לבנים, מגיח נטול מגדר מבין קיר הבנוי מרצועות נייר הנמצא בעומק הבמה. ולא ברור אם הגֵו

    הזה הוא נשי או גברי, שרירי הטרפז והגב הרחב יוצרים מיפוי גיאולוגי חסר גיל. בהמשך היא תשיל מעליה זוגות תחתונים, מעדנת את הגוף, מדקקת אותו, מחלישה אותו עד פגיעות. והיא תמשיך ותשנה פנים: אוספת את שיערה לפקעת ומתרוממת על קצות האצבעות, נעה כבלרינה מכאנית ששדיה חשופים ופיה מפיק שרשרת נייר ארוכה. כמו קופה רושמת כל מה שנאמר בה הוא קפלים. והיא תהפוך דף תמים לאקדח, מדגימה מנחים שלמים מתוך סרטי אקשן. יורה ונורית, נרתעת לאחור. מחליפה צורה ונעלמת.

     

    ובכל פעם שיש איזה רגע של "מצאתי", כמו בסיפורו המפורסם של ארכימדס, כשהוא למד כיצד למדוד נפח של גוף כלשהו, מתברר שזה לא מדויק, ושמה שמתרחש על הבמה הוא שפה בבריאתה. הגוף של יוחנן הוא מבוך, מכניזם פועם שבו קורה לנו אחת משתיים: לומדים את היוצרת או נלכדים ברשתה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אפרת מזור גולדברג
    מתוך המופע
    צילום: אפרת מזור גולדברג
    לאתר ההטבות
    מומלצים